در پارک علم و فناوری هرمزگان ؛

ترمز ضد قفل خودرو ساخته شد

عصر خودرو- محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت سیستمی شدند که خودرو می تواند با سرعت بالا بدون انحراف و قفل کردن ترمز کند.

جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹:۰۰

ترمز ضد قفل خودرو ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عباس رضوانی زاده، مجری طرح « ترمز صددرصد ضد قفل خودرو»گفت: در حال حاضر زمانی که هر خودرویی در سرعت بالای 100 کیلومتر ترمز کند، چرخها  قفل می شوند که در ادامه، خودرو از مسیر، چپ یا منحرف می شود.

وی  افزود: به همین دلیل در صدد آمدیم تا سیستمی را طراحی کنیم که این مشکل را از بین ببریم و تا دیگر هر خودرویی قادر باشد در سرعت بالا ترمز کند و از مسیر منحرف نشود.

به گفته رضوانی زاده، از این رو ترمز صددرصد ضد قفل خودرویی را طراحی کردیم که با نصب آن روی خودرو هیچ مشکلی از جمله انحراف و ساییدگی لاستیک خودرو به هنگام ترمز در سرعت بالا به وجود نمی آید.

وی گفت: این سیستم همانند سیستم ترمز فعلی خودروها عمل می کند ولی با این تفاوت که با نصب آن روی هر خودروی دیگر نیاز به لنت ترمز و دیسک نیست.

رضوانی زاده عنوان کرد: با نصب ترمز صددرصد ضد قفل، خودرو می تواند در سرعت صد کیلومتر و در طی 10 متر بدون کوچکترین انحراف و قفل کردن ترمز کند. همچنین با استفاده از سیستم ترمز صددرصد ضد قفل، بدون اینکه چرخ روی آسفالت کشیده شود خودرو می ایستد.

وی با تاکید بر اینکه ترمز صددرصد ضد قفل خودرو یک طرح جدید است که نمونه داخلی و خارجی ندارد، گفت:  طبق محاسباتی که مراکز فنی مختلف در استان هرمزگان انجام داده است این سیستم می تواند خودرو را در سرعت بالا بدون انحراف و قفل کردن نگه دارد.

وی با اشاره به روش طراحی ترمز صددرصد ضد قفل خودرو  گفت: در ابتدا حرکت چرخشی چرخ را با افزایش 10 برابری به حرکت خطی تبدیل کردیم و این بدان معناست که وقتی چرخ یک دور می زند حرکت خطی 10 بار حرکت می کند و همین باعث ترمز خودرو می شود.

به گفته وی، این سیستم در لاستیک، دیفرانسیل و گیربکس خودرو قابل پیاده سازی است ولی بهتر است که روی  چرخ یا لاستیک نصب شود.

وی با بیان اینکه برای هر خودرویی یک سیستم ضد قفل طراحی می شود، افزود: اندازه های این سیستم برای هر خودرو متفاوت است.

 

برچسب ها

ترمز ضد‌قفلترمز خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟ بازگشت بی دردسر نکاتی برای بهبود ترمزگیری و افزایش عمر لنت های ترمز اگر ترمز عمل نکرد چگونه خودرو را متوقف کنیم؟ ساخت دستگاه تراش دیسک ترمز خودرو در کشور اتوهلد (AUTO HOLD) سیستم ترمز اتوماتیک چیست؟ ۵صدای غیرعادی زمان ترمزگیری نقص جدی ترمز خودروساز ژاپنی! ارابه‌های هوشمند نشانه‌های خرابی ترمز را بشناسیم راه کار‌های مواجهه با بریدن ترمز خودرو در هنگام رانندگی توافق ۴۰ کشور برای تجهیز خودروها به ترمز خودکار دیسک ترمز در بازار چند؟ اذعان سوبارو به دروغ‌ پردازی عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ عیب‌یابی سیستم ترمز (بخش دوم) عیب یابی خودرو به زبان ساده؛ مسائل و مشکلات سیستم ترمز (بخش اول) قدرت هوا بررسی عملکرد ترمز خودرو تکنولوژی‌های مُنجی تولید اولین ترمز خودرو با چاپگر سه بعدی لزوم افزایش کیسه‌ هوای خودروها به ۴ کیسه ترمز‌ ABS چه تاثیری بر رانندگی دارد؟ دلایل لرزش زیاد پدال ترمز در زمان ترمزگیری اطلاعاتی از تویوتا RAV۴ مدل ۲۰۱۸ علت اخطار روغن ترمز و ترمز دستی در سمند EF۷ دستیاران سودمند! نسل چهارم تکامل یافته! ۱۰ مشکل ترمز خودرو که خوب است بدانید دکتر ترمز خودروتان باشید کمک ترمز؛ سیستمی برای توقف سریع‌تر هنگام ترمز بریدن خودرو باید چه اقداماتی انجام دهیم ؟ از عرش تا فرش آزمایش ترمز سریع ترین سیستم حمل و نقل جهان+تصاویر پمپ ترمز و متعلقات آن ترمز‌های سرامیکی چه ویژگی‌هایی دارند؟ داج Charger SXT سال۲۰۱۶ را ببینید ترمز آزبست در بن‌بست سیستم ترمز اضطراری تا سال ۲۰۲۲ در تمام خودروها نصب می شود کاهش ۳۹ درصدی تصادفات با سیستم ترمز اتوماتیک استاندارد ترمز هوشمند خودرو در راه است ایده اولیه چراغ راهنما و ترمز خودروها متعلق به چه کسی بود؟ ASR، سیستم ضد‌لغزش کامیون ۱۸ تن وارد بازار می‌شود
برگشت به بالا