رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت :

میزان آلایندگی ال.پی.جی؛ یک دهم بنزین

عصر خودرو-حاج محمدرضا گفت: اگر میزان الایندگی گاز سی.ان.جی و بنزین ۱۰۰ درصد باشد میزان آلایندگی ال.پی.جی ۱۰ درصد است.

شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰

میزان آلایندگی ال.پی.جی؛ یک دهم بنزین

به گزارش پایگاه « عصرخودرو» به نقل از ایلنا، بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت با بیان اینکه گاز ال.پی.جی در برابر سی ان جی همچون بنزین سوپر در برابر بنزین معمولی است، گفت: ال.پی.جی گاز تصفیه شده است اما سی.ان.جی.گازی است که از بخارات زمین بیرون می‌زند و نمک،  CO2 ، COو بسیاری افزودنی‌های دیگر را در خود دارد ولی ال.پی.جی تصفیه و سپس عرضه می‌شود.

وی افزود: ال.پی.جی گازی است که در اروپا نیز استفاده می‌شود اما سی.ان.جی در هند و امریکای شمالی و چند کشور معدود استفاده می‌شود.

حاج محمدرضا با اشاره به اینکه جایگاه‌های عرضه ال.پی.جی در زمان احمدی‌نژاد تعطیل شدند، تصریح کرد: قبلا در برخی شهر‌ها مثل شیراز جایگاه‌های عرضه ال.پی.جی وجود داشت و در تهران نیز حدود 14 جایگاه ال.پی.جی داشتیم اما بعد از روی کار آمدن احمدی‌نژاد شروع به تعطیل کردن جایگاه‌ها و تبدیل آن‌ها به جایگاه عرضه سی.ان.جی کردند حتی ما توان صادرات این گاز را نیز داشتیم اما در کل توسعه آن متوقف شد.

وی با بیان اینکه گاز ال.پی.جی با سی.ان.جی فرق دارد لذا قیمت آن نیز قطعا باید گران‌تر باشد، اظهار داشت: گاز ال.پی.جی مشابه این است که بنزین بدون سرب در باک خودرو وارد می‌شود اما سی.ان.جی سرمایه ملی را بعد از مدتی از بین می‌برد به طوری که دیگر نیازی به اینکه خودروی فرسوده جمع آوری شود، نداریم بعد از مدتی خودروها خود به خود از بین می‌روند.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: برای عرضه سوخت ال.پی.جی باید باید خطوط، تلمبه و مخازن جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی تغییر کنند تا بتواند که گاز ال.پی.جی را توزیع کنند.

وی در ادامه با اشاره به میزان آلایندگی گاز ال.پی.جی گفت: اگر میزان الایندگی گاز سی.ان.جی و بنزین 100 درصد باشد میزان آلایندگی ال.پی.جی 10 درصد است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

سی ان جیجایگاه‌ها سوخت‌
مطالب مرتبط بیشتر
۱۸۰جایگاه در تهران بنزین سوپر دارند کاهش ۵۰ درصدی فروش سی. ان. جی ارسال پیامک‌های جعلی به جایگاهداران و ذی‌نفعان سی‌ان‌جی قیمت گازوئیل و CNG بدون تغییر ماند نیاز به ۳۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صورت عدم تغییر سبد سوخت افزایش یک میلیون متر مکعبی سوخت CNG در ماه‌های اخیر سهم هر سوخت در سبد سوخت بخش حمل‌و نقل کشور چقدر است؟ ایران‌خودرو در میان اصلی‌ترین شرکت‌های مصرف‌کننده سی اِن جی افزایش ۱.۸ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در اردبیل ضرورت افزایش سهم CNG در سبد سوخت کشور نقش مهم سوخت CNG در خودکفایی در تأمین بنزین مسئول پخش در ساری: جایگاه‌های سوخت هیچ گاه تعطیل نشدند صحت عملکرد ۷۰۲ نازل سوخت در همدان بررسی و تائید شد راه‌اندازی ۴ جایگاه عرضه فرآورده نفتی در منطقه تهران تمرکز صنعت سی ان جی بر فناوریهای جدید تأمین سوخت در استان البرز با مشکلی مواجه نیست سوخت‌رسانی سیار به در راه ماندگان برف در اتوبان‌های تهران – قم و تهران – کرج یک میلیون خودرو با مخازن فرسوده ' سی. ان. جی ' در کشور وجود دارد تاکید بر رعایت اصول ایمنی در جایگاه‌های سوخت گاز انفجار مخزن گاز خودرو در تبریز باید سی‌ان‌جی را جایگزین بنزین کنیم علت تعطیلی برخی جایگاههای سی ان جی شهر تهران مشخص شد قیمت؛اهرم ترغیب به مصرف سی.ان.جی ظرفیت سی ان جی کشور به ۴۴ میلیون مترمکعب رسید تردد ۲.۵ میلیون بمب متحرک در کشور برندسازی سوخت؛ طرح شکست خورده ابلاغیه ایی در خصوص تست خودروهای گاز سوز اعلام نشده است جزئیات برندسازی جایگاه‌های سوخت اعلام شد ایران به زودی صادر کننده بنزین می‌شود مصرف CNG در کشور ٥٣ برابر شده است البرزی‌ها در ایام نوروز ۶۳ میلیون لیتر بنزین سوزاندند سیاست ایران برای استفاده بیشتر از CNG در خودروها راهکار درستی است افزایش کارمزد جایگاه‌های عرضه CNG به زودی تصویب می‌شود کشف محموله گوشی تلفن همراه قاچاق از کپسول CNG خودرو در میاندوآب جایگاه های تک سوختی نیامده، جمع می شود جایگاه‌داران سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کارمزد دریافت می‌کنند فروش مکمل سوخت در جایگاه‌ها ممنوع است روزانه ۵۸۵ هزار مترمکعب گاز در جایگاه‌های CNG قزوین توزیع می‌شود مهلت شش ماهه شورا به شهرداری برای ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت کمبود بیش از ۱۰۰۰ جایگاه در کلانشهرهای کشور عرضه سی ان جی ٥۰۰ تومانی در جایگاه‌های سراسر کشور تنها ۲ جایگاه مجاز سی.ان.جی در ارومیه وجود دارد بهره برداری از ۸ جایگاه جدید CNG‌ از ابتدای سال پیشنهاد کاهش قیمت سی.ان.جی به شورای اقتصاد رفت بازرسی مخازن CNG تاکسی‌ها در تهران آغاز شد مخازن سوخت گاز خودروهای عمومی در استان البرز کنترل می شود شهروندان عسلویه از نبود جایگاه CNG در رنج هستند توسعه صنعت CNG نیازمند ایجاد شرکتهای مادر تخصصی است
برگشت به بالا