بازرسی مخازن CNG تاکسی‌ها در تهران آغاز شد

عصر خودرو: مدیرکل استاندارد تهران از آغاز طرح بازرسی از مخازن CNG تاکسی های دوگانه سوز و در حال تردد در شهر تهران ، از ابتدای امسال خبر داد.

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

بازرسی مخازن CNG تاکسی‌ها در تهران آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، مسلم بیات در تشریح این طرح گفت: این طرح در مرحله ازمایشی و با هماهنگی میان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهر تهران و اداره کل استاندارد استان تهران ، از ابتدای سال 94 آغاز شده است.

بیات با ابراز نگرانی از وقفه ایجاد شده در فرایند بازرسی مخازن از سوی نهادهای ذیربط ، تاکید کرد: مخازن CNG نصب شده بر روی خودروهای دوگانه سوز از جمله تجهیزات پراهمیت و دارای ضریب حساسیت و ایمنی بسیار بالاست که با توجه به تحمل فشار بالای کاری ، چرخه‌های مکرر پر و خالی شدن روزانه و با در نظر گرفتن عمر مفید کاری ، باید در فواصل زمانی معین سالانه ، سه سال یکبار و نیز هر پنج سال یکبار مورد بازرسی‌های چشمی، آزمون‌های هیدرواستاتیک و در صورت لزوم و حسب تشخیص شرکت بازرسی‌کننده ، مورد آزمون‌های تکمیلی قرار بگیرد.
وی با تاکید بر داوطلبانه بودن اجرای این طرح از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای شروع این فعالیت، افزود: مخازن ذخیره گاز طبیعی فشرده(CNG) دو هزار دستگاه تاکسی گازسوز در حال تردد در شهر تهران ، از طریق ابلاغ ماموریت به شرکت‌های بازرسی ذیصلاح ، مطابق استانداردهای ملی و به صورت چشمی مورد بررسی و بازرسی قرار می گیرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد : در این مسیر ،همکاری و هماهنگی موثر همه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی ملی و استانی و نیز مشارکت مسوولانه همه رانندگان تاکسی در جهت تامین ایمنی وسیله نقلیه و سرنشینان ،که روزمره از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری استفاده می‌کنند ، بسیار حساس و ضروری است.

برچسب ها

سی ان جی
مطالب مرتبط بیشتر
قیمت گازوئیل و CNG بدون تغییر ماند نیاز به ۳۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صورت عدم تغییر سبد سوخت افزایش یک میلیون متر مکعبی سوخت CNG در ماه‌های اخیر سهم هر سوخت در سبد سوخت بخش حمل‌و نقل کشور چقدر است؟ ایران‌خودرو در میان اصلی‌ترین شرکت‌های مصرف‌کننده سی اِن جی افزایش ۱.۸ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در اردبیل ضرورت افزایش سهم CNG در سبد سوخت کشور تمرکز صنعت سی ان جی بر فناوریهای جدید یک میلیون خودرو با مخازن فرسوده ' سی. ان. جی ' در کشور وجود دارد تاکید بر رعایت اصول ایمنی در جایگاه‌های سوخت گاز انفجار مخزن گاز خودرو در تبریز باید سی‌ان‌جی را جایگزین بنزین کنیم علت تعطیلی برخی جایگاههای سی ان جی شهر تهران مشخص شد قیمت؛اهرم ترغیب به مصرف سی.ان.جی ظرفیت سی ان جی کشور به ۴۴ میلیون مترمکعب رسید تردد ۲.۵ میلیون بمب متحرک در کشور ابلاغیه ایی در خصوص تست خودروهای گاز سوز اعلام نشده است مصرف CNG در کشور ٥٣ برابر شده است میزان آلایندگی ال.پی.جی؛ یک دهم بنزین سیاست ایران برای استفاده بیشتر از CNG در خودروها راهکار درستی است کشف محموله گوشی تلفن همراه قاچاق از کپسول CNG خودرو در میاندوآب جایگاه های تک سوختی نیامده، جمع می شود روزانه ۵۸۵ هزار مترمکعب گاز در جایگاه‌های CNG قزوین توزیع می‌شود کمبود بیش از ۱۰۰۰ جایگاه در کلانشهرهای کشور عرضه سی ان جی ٥۰۰ تومانی در جایگاه‌های سراسر کشور تنها ۲ جایگاه مجاز سی.ان.جی در ارومیه وجود دارد بهره برداری از ۸ جایگاه جدید CNG‌ از ابتدای سال پیشنهاد کاهش قیمت سی.ان.جی به شورای اقتصاد رفت مخازن سوخت گاز خودروهای عمومی در استان البرز کنترل می شود شهروندان عسلویه از نبود جایگاه CNG در رنج هستند توسعه صنعت CNG نیازمند ایجاد شرکتهای مادر تخصصی است
برگشت به بالا