مدیر فروش و بازاریابی شرکت به‌تام مطرح کرد:

کیفیت، مزیت رقابتی اصلی «به‌تام»

عصر خودرو- گفت‌وگو: روزبه نوروزیان | با پایان سال کاری ۲۰۲۳ شرکت «به‌تام‌روانکار» وارد بیست و سومین سال فعالیت خود شد. این شرکت که در سال ۸۱ شمسی بانام «به‌توتال» به‌عنوان جوینت ونچر ایرانی-فرانسوی و شریک تجاری «توتال» در ایران فعالیت خود را آغاز کرد در سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل شروع تحریم‌ها و خروج طرف فرانسوی از ایران نام خود را به به‌تام تغییر داد و از آن تاریخ به بعد فصل تازه‌ای از فعالیت‌ها را از سر گرفت.

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸:۰۰

کیفیت، مزیت رقابتی اصلی «به‌تام»

 این شرکت در آخرین سال حضور برند توتال، به‌عنوان نماینده توتال در ایران بالاتری رکوردهای تولید و فروش خود را به ثبت رسانده بود. در پایان سال 2023 این مجموعه که اکنون یک شرکت ایرانی به‌حساب می‌آید توانست با اختلاف حدود 5 درصدی، رکورد اوج خود را در دوران توتال پشت سر بگذارد. دقیقاً دریکی از سخت‌ترین موقعیت‌های تاریخ بازار روغن‌موتور در ایران که تمام شرکت‌های دولتی و پالایشگاهی هم با مشکل تأمین و تولید مواجه‌اند، این شرکت باهمت تیم جوان و متخصصش توانست علاوه بر عبور از آمار تولید و فروش رقبا خود، رکورد دوران اوج خود را نیز پشت سر بگذارد. به همین واسطه با علی سالاریه مدیر فروش و بازاریابی این شرکت گفت‌وگویی داشتیم تا علاوه بر بررسی دلایل این موفقیت به معضلات و مشکلات بازار روانکار به‌خصوص در بخش قیمت‌گذاری و مشکلات تأمین مواد اولیه هم گریزی بزنیم.

علی سالاریه در ابتدا بابیان این موضوع که سال 2023 برای شرکت به‌‎تام سال بسیار خوبی ازنظر توسعه تأمین، تولید و فروش بود گفت: بعد از سال 2019 که در حقیقت تولد برند به‌تام است برنامه‌ریزی‌های خوبی برای توسعه محصولات و کسب سهم بازار بیشتر در این شرکت تدوین شد و اکنون‌که 5 سال از این شروع دوباره می‌گذرد، برند «به‌تام» با رویکرد تثبیت و توسعه جایگاه برند در بازار توانست از مرز بالاترین رکورد خود در تاریخ بیست و دوساله فعالیت شرکت، بافاصله حدود 5 درصدی عبور کند. وی افزود: هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در شرکت برای رشد 15 درصدی نسبت به رکورد امسال است که با توجه به پتانسیل‌های شرکت  دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.
مدیر فروش به‌تام با اشاره به این موضوع که این شرکت حضور چشمگیری در بخشهای مختلف بازار روانکار در میان شرکت‌های بلندینگ و در مقایسه با رقبا بزرگ‌تر خود دارد تصریح کرد: حضور برند به‌تام تنها در بخش خودرویی از خطوط تولید خودروسازان و مراکز خدمات پس از فروش نسبت به زمان حضور توتال شاهد رشد 20 درصدی بوده و علاوه بر این در بخش‌های دیگر همانند صنایع نیز شاهد رشد قابل‌توجهی بوده است.
وی با اشاره به این موضوع که بعضاً دیده می‌شود شرکت‌های مونتاژی حساسیت خود را برای تأمین روانکار مناسب از دست می‌دهند گفت: هرچقدر حساسیت‌ها کمتر شود، مزیت رقابتی به‌تام نیز کمتر خواهد شد چراکه اصلی‌ترین شاخص و  خط‌مشی برند در تولید این محصولات همیشه تلاش برای نگه‌داشتن محصولات تولیدی در بالاترین سطح کیفی ممکن بوده است.
مدیر فروش و بازاریابی به‌تام با اشاره به این موضوع که سبد محصولات این شرکت به‌طور مداوم درحال‌توسعه کمی و کیفی است گفت: در بخش فروش خودرویی همکاری خوب این مجموعه با شبکه عاملین در سراسر کشور باعث شد تا علاوه بر توسعه سهم بازار و توزیع گسترده‌تر، شاهد ارتقاء نظم توزیع نیز باشیم. وی افزود: همکاری بسیار خوب این شرکت با شرکت بازرگانی بهران کمک شایانی به توسعه کمی و کیفی این توسعه بازار و اصلاح ساختار توزیع ، کرده است.

سالاریه در ادامه با اشاره به این موضوع که برند به‌تام در بازار روانکارهای صنعتی نیز حضور بسیار موثری داشته افزود، این برند در بخش های مهمی از بازار روانکارهای صنعتی از پیشروهای تامین و تولید است، صنایع مادر مانند  پتروشیمی ها و پالایشگاه ها، نیروگاه ها و معادن و کارخانه جات صنایع خرد از مشتریان دائمی محصولات این شرکت هستند به طوری که حتی در برخی از این صنایع با قاطعیت میتوان گفت که  برند به تام  جایگاه نخست تامین روانکار را برای فعالین ان، دارد. وی افزود: رشد توسعه‌ای این بخش از  بازار در سال 2023 با اختلاف 10 درصدی بالاتر از دوران حضور توتال در ایران بوده و تأکید بر این‌که شرکت به‌تام این توسعه کمی را در بخش صنعتی به چشم یک فرصت می‌بیند گفت: حساسیت‌هایی که در این صنایع وجود دارد باعث می‌شود تا بهتام ضمن حفظ و ارتقا  کیفیت محصولات خود به صورت مداوم و  براساس نیاز صنایع، با رویکردی متفاوت نسبت به رقبا، مشاوره و خدماتی به‌ مشتریان ارائه نماید که یاعث استقبال مشتریان در استفاده از این برند میباشد.
وی افزود: در بخش گریس با توجه به برنامه ویژه شرکت برای توسعه و کسب سهم بازار، سعی در تخصیص منابع به صورت ویژه و توسعه کمی و کیفی محصولات بوده است که منطبق با برنامه تدوینی پیش میرویم.
توسعه کمی و کیفی سبد محصولات گریس از دستاوردهای بزرگ فعالیت یخش های تحقیق و توسعه و کنترل کیفی شرکت بوده که برخی  از محصولات معرفی شده انصافا از دغدغه های اصلی تامین و هزینه ساز برای صنایع بوده و گاها برخی از انها تا 50 درصد موجب کاهش هزینه برای مشتریان شده است.
وی همچنین افزود، سبد محصولات خودرویی شرکت بعد از ترک برند توتال و با رفع محدودیتهایی که بود ، تکمیل شده و در دو سال گدشته به دلیل رویکرد بازاریابی این شرکت، ابتدا از مسیر شرکتها خودروساز و شبکه خدماتی انها به مصرف کنندگان عرضه شد و از سال 2024 با توجه به تایید و استقبال شرکتهای OEM، که این دسته از محصولات همگی بخش سطوح بالای کیفی سبد محصولات را شامل میشوند، به بازار مصرف کنندگان بعد از دوران گارانتی عرضه میگردد.

برچسب ها

به‌تام روانکار
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا