سازمان راهداری:

۱۰۴ هزار کامیون و ۳۸۰۰ اتوبوس فرسوده در جاده‌ها تردد می‌کنند

عصر خودرو- قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آسیب‌های فعالیت ناوگان فرسوده در جاده‌ها اظهار داشت: قرار است سالانه ۴۰ هزار دستگاه از ناوگان باری فرسوده کشور نوسازی شود.

پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶:۰۰

۱۰۴ هزار کامیون و ۳۸۰۰ اتوبوس فرسوده در جاده‌ها تردد می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، فرامرز مداح با اشاره به آسیب‌های فعالیت ناوگان فرسوده در جاده‌ها اظهار داشت: قرار است سالانه 40 هزار دستگاه از ناوگان باری فرسوده کشور نوسازی شود. البته این امر مشروط به تولید و انجام واردات و نیز تأمین اعتبارات است.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار دستگاه اتوبوس در کشور به سن فرسودگی رسیده است که باید نوسازی شود، گفت: برای نخستین بار، پرداخت تسهیلات از محل تبصره 18 برای بازسازی ناوگان سواری پرداخت می‌شود و در این منابع صرفاً برای اورهال و بازسازی هزینه خواهد شد.

مداح افزود: در این زمینه 20 هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع تبصره 18 به بازسازی و اورهال ناوگان اختصاص یافته است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: این تسهیلات ارزان قیمت با نرخ 3 تا 4 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به برنامه‌ها برای اجرای پروژه‌های راهسازی در محورهای روستایی گفت: مجلس شورای اسلامی در سال جاری 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های راهسازی در محورهای روستایی کشور منظور کرده است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: امید است این اعتبار تخصیص مناسب داشته باشد تا بتوانیم به انجام پروژه‌های راهسازی در محورهای روستایی سرعت دهیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری: حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای از کرونا 4 هزار میلیارد تومان آسیب دید

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز اعلام کرد: خسارت وارد شده به صنعت حمل و نقل عمومی ناشی از شیوع کرونا 40 هزار میلیارد ریال است که امید می‌رود با بازگشت به شرایط عادی، آسیب‌های اقتصادی جبران شود.

وی اظهار داشت: شیوع کرونا سبب شده تا جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی در سال جاری و پارسال نسبت به وضعیت پیش از این بیماری 50 درصد کاهش یابد.

باقرجوان افزود: در وضعیت معمول، سالانه جابه جایی 200 میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی پیش‌بینی شده اما با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی در این ناوگان، این رقم محقق نشده است.

وی اظهار داشت: جابه جایی مسافر با رعایت دستورالعمل خالی بودن 50 درصد ظرفیت در حال انجام است که البته تبعات اقتصادی برای شرکت‌ها و رانندگان دارد و گلایه‌ها از لطمه کرونا و تحت شعاع قرار گرفتن صرفه اقتصادی بسیار گزارش شده است

این مقام مسئول در سازمان راهداری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متقاضیان دریافت خدمات از ناوگان حمل و نقل عمومی، عمدتاً بخش آسیب‌پذیر هستند، افزایش نرخ کرایه‌ها متصور نیست و هزینه‌ها باید از طریق افزایش مسافر جبران شود اما با شیوع کرونا، شمار مسافران کم شده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: اکنون خدمات رسانی به مسافران با رعایت فاصله گذاری، تهویه در ناوگان و نیز رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن در حال انجام است.

3800 اتوبوس برون شهری فرسوده داریم

وی درباره فرسودگی ناوگان مسافری گفت: اکنون سه هزار و 800 دستگاه ناوگان اتوبوسی، 18 هزار دستگاه ناوگان سواری کرایه و 14 هزار و 500 دستگاه ناوگان مینی بوس در کشور فرسوده است که باید بازسازی شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: قرار است سالانه 3 هزار دستگاه سواری کرایه، 500 دستگاه اتوبوس و یک هزار دستگاه مینی بوس بازسازی شود.

برچسب ها

کامیون های فرسوده
مطالب مرتبط بیشتر
سازوکار اسقاط برای واردات کامیون‌‌های ثبت سفارش شده بررسی شد ۲۰۰ هزار کامیون فرسوده در انتظار نوسازی یک‌سوم کامیون‌های فعال فرسوده است ۴۸۰ هزار کامیون فرسود در جاده‌های کشور درحال تردد هستند دور زدن قانون اسقاط کامیون‌های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان بار گرانی کامیون های اسقاطی بر دوش کامیون داران حذف «الزام به اسقاط فرسوده به ازای واردات کامیون» منتفی شد پای دلالان به کامیون‌های اسقاطی هم باز شد اسقاط از جیب مردم! ۱۶۰ هزار کامیون‌ در حال تردد باید از رده خارج شوند چالش‌های نوسازی سر راه کامیون‌های فرسوده ۲۰۰ هزار کامیون در کشور نوسازی می‌شود کشور پارکینگ کامیون‌های فرسوده شده است حرکت لاکپشتی نوسازی کامیون فرسوده کشور در نوسازی کامیون‌های فرسوده مشکل اساسی دارد لزوم ارائه گواهی اسقاط کامیون فرسوده در برابر واردات، لغو شد قیمت ۵۵ هزار یورویی کامیون‌های وارداتی کامیون‌های چینی بزرگترین مانع نوسازی ناوگان وعده نوسازی ۶۵ هزار کامیون فرسوده در ۵ سال نوسازی ۱۲ هزار دستگاهی ناوگان حمل و نقل در سال ۱۴۰۰ آخرین وضعیت نوسازی ناوگان جاده‌ای آخرین وضعیت نوسازی کامیون‌های فرسوده صفر تا صد اسقاط کامیون فرسوده و دریافت کامیون نو واکنش رانندگان به وعده نافرجام نوسازی کامیون‌های فرسوده مالکان کامیون‌های فرسوده مراقب افراد سودجو باشند تکلیف واردات خودروهای سنگین چه شد؟ گره کور اسقاط فرسوده‌های سنگین دعوت از کامیون‌داران برای نوسازی ناوگان فرسوده بالای ۲۵ سال عمر وجود ۹.۳میلیون‌ انواع خودرو فرسوده‌ دست دلالان از واردات کامیون‌دست دوم قطع می‌شود؟ نوسازی کامیون‌ها؛ به نام راننده به کام واردکننده؟ جزئیات طرح رئیس جمهوری برای نوسازی کامیون های فرسوده جولان کامیون ۵۰ ساله ۲۰۰ میلیون تومانی در جاده‌ها چرا نوسازی کامیونهای فرسوده متوقف شد؟ تردد مخفیانه کامیون‌های فرسوده در شهر در شرایط اضطرار وجود بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور تردد یک سوم کامیون‌های کشور اضافی است خداحافظی ۸۲۴۰ کامیون و کشنده فرسوده با ناوگان حمل‌ونقل ۵۰درصد هزینه نوسازی خودروهای فرسوده سنگین توسط دولت پرداخت می شود کامیون های بالای ۵۰ سال نباید اجازه تردد در تهران داشته باشند سهم ۷۰ درصدی اتوبوس ها و کامیون های فرسوده در آلایندگی تهران خروج ۲۰۰ هزار خودروی دیزلی در یک طرح سه‌ساله کاهش مصرف سوخت با کامیون‌های نو وام ۳۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی کامیون‌های فرسوده چالش‌های اجرای ابرپروژه اسقاط نوسازی ناوگان فرسوده مانع هدررفت سرمایه ملی می شود جزئیات نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای با کمک وزارت نفت صدور بارنامه به ناوگان بالای ۵۰ سال ممنوع است ورود خودروهای سنگین به کرج ممنوع شد تشریح آخرین وضعیت نوسازی ۶۵ هزار کامیون فرسوده روند نامطلوب نوسازی ۶۵هزار کامیون فرسوده توقیف کامیون‌های فرسوده فاقد معاینه فنی در تهران کامیون‌های فرسوده در تهران توقیف می‌شوند
برگشت به بالا