معاون حمل و نقل و ترافیک:

حذف فیلتر دوده تنها با دستور وزیر صنعت شدنی نیست

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: درخواست ایران خودرو دیزل می‌تواند مقدمه معاف شدن سایر خودروسازان از نصب فیلتر دوده باشد.

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸:۰۰

حذف فیلتر دوده تنها با دستور وزیر صنعت شدنی نیست

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا،  محسن پورسیدآقایی ( معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران)  در واکنش به تقاضای ایران خودرو دیزل مبنی بر حذف فیلتر دوده اظهار داشت: این  درخواست مربوط به کامیونهای ایران خودرو دیزل است و ربطی به اتوبوسهای شهری ندارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این کامیون‌ها برون‌شهری هستند،‌ فعلا روی هوای تهران اثر ندارد.

معاون شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: اما این کار می‌تواند مقدمه معاف شدن سایر خودروسازان از نصب فیلتر دوده باشد که مساله‌ای بسیار خطرناک است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه بنظر می‌رسد این خبر توسط رسانه ها بزرگ‌نمایی شده باشد در توضیح دلایل آن گفت:  دستور آقای جهانگیری که در این نامه ذکر شده به منزله یک توصیه به وزیران ذیربط برای مساعدت است و قطعا عملیاتی شدن آن نیاز به تصویب مراجع قانونی دارد، زیرا الزام نصب فلیتر  یک الزام قانونی است و تنها با دستور وزیر صنعت قابل لغو نخواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که درصورت اجرای این قانون تکلیف کامیون هایی که در سطح شهر تردد می کنند چه می‌شود و آیا این معاونت اجازه تردد کامیون های ایران خودرو در سطح شهر تهران را می‌دهد، اظهار داشت: شرط تردد کامیون‌ها در داخل تهران داشتن معاینه فنی معتبر است.

 در روزهای گذشته ایران خودرو دیزل طی نامه‌ای از وزیر صنعت درخواست کرده است تا با توجه به شرایط تحریم،‌ الزام نصب فیلتر دوده بر روی محصولات این کارخانه برداشته شود که این درخواست با موافقت معاون اول رئیس جمهور و مخالفت سازمان حفاظت محیط‌زیست همراه بوده است.

برچسب ها

فیلتر دوده
مطالب مرتبط بیشتر
نصب فیلترهای دوده نسل جدید بر روی ۵۰ اتوبوس بی.آر.تی درخواست خودروسازان برای حذف فیلتردوده به کجا رسید؟ هزینه فایده نصب فیلتر دوده در خودروهای سنگین نصب ۵۰ فیلتر دوده روی اتوبوس‌های دیزلی در آینده‌ای نزدیک باید‌های نصب فیلتردوده اصل بر استفاده از فیلتر دوده در خودروهای دیزلی است محیط زیست اولویت دارد یا صنعت خودرو؟ مشکل آلایندگی کلانشهرها با نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای بیابانی حل نمی شود واکنش شهرداری تهران به درخواست حذف فیلتر دوده بازی با جان مردم با حذف فیلتر دوده حذف فیلتر دوده غیر قانونی است دعوا بر سر مصوبه فیلتر دوده بالا گرفت «فیلتر دوده» داخلی سازی شود مخالفت رییس محیط زیست با درخواست دیزلی‌ها برای حذف فیلتر دوده اظهارات وزیر صنعت درباره حذف الزام نصب فیلتر دوده در خودروهای دیزلی ماجرای درخواست حذف فیلتر جذب دوده توسط خودروسازان چه بود؟ به خطر انداختن جان مردم از سوی خودروسازان به بهانه تحریم‌ها دستور سرطانی جهانگیری! پشت‌کردن به قانون به بهانه حفظ جان مردم کاتالیست ناکارآمد دلیل افزایش ازن در تهران انواع فیلتر خودرو چند؟ +جدول امکان صرفه‌جویی صدمیلیون لیتر بنزین با فیلتر هوای ایرانی تردد ۶۶۱ اتوبوش شهری فاقد فیلتر دوده در تهران فاصله از حرف تا عمل؛ فیلتر دوده یا اتوبوس نو جنجال فیلتر ضد دوده؛ چه کسی حرف آخر را می‌زند؟ «فیلتر دوده» مصوبه‌ای لازم الاجرا است "فیلتر دوده" قطعه لوکس نیست نصب فیلتر دوده تنها راه حل کاهش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها کارآیی ندارد مخالفت اعضای شورای شهر تهران با خرید "فیلتر دوده" اتوبوس نصب فیلتردوده برای اتوبوس‌های خصوصی الزامی شد بعد از ۴ سال مسؤولان را توجیه کردیم که نصب فیلتر دوده قانون است و راه فرار ندارد دولت باید هزینه نصب فیلتر دوده بر خودروهای سنگین را تقبل کند خرید فیلتر دوده در نوسانات "باراز ارز" ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی مجهز به فیلتر جذب دوده می‌شوند مردودی ۲۰ درصدی اتوبوس‌ها در مراکز معاینه فنی پایتخت بی اثر بودن فیلتر دوده در اتوبوس های فرسوده تولیدکنندگان فیلتر خودرو در انتظار محاسبه قیمت نهایی دود تعلل در اجرای قانون فیلتر دوده در چشم شهروندان شهرداری نمی‌تواند همه خودروها را مجهز به فیلتر آلودگی کند بلاتکلیفی قانون «فیلتر دوده» در نبود جزییات فیلتر دوده؛ تنها راه رام کردن غول‌های دیزلی نصب فیلتر ذرات برای اتوبوس های جدید عملیاتی نشد علائم کثیف بودن فیلتر بنزین خودرو قانون «فیلتر دوده» در فیلترینگ خودروسازان یا محیط زیست؟ قیمت فروش انواع فیلتر خودرو در بازار چقدر است؟ نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی شبهاتی دارد طرح جمع‌آوری فیلترهای هوای غیراستاندارد خودرو در بوشهر آغاز شد مقاومت وزارت صنعت دربرابر نصب فیلتر دوده بر خودروهای دیزلی خودروهای دیزلی باید به فیلتر دوده مجهز شوند
برگشت به بالا