نصب برچسب 'راننده مبتدی' در شیشه خودرو ازسوی رانندگان مبتدی الزامی است

عصر خودرو- رئیس صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: نصب برچسب ' احتیاط راننده مبتدی ' بر روی شیشه خودروهای رانندگان مبتدی الزامی است.

پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

نصب برچسب 'راننده مبتدی' در شیشه خودرو ازسوی رانندگان مبتدی الزامی است

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرگرد محمود جوزی افزود: رانندگان مبتدی، هنگام رانندگی در یک سال اول باید این برچسب را در سمت راست شیشه جلو و همچنین قسمت چپ شیشه عقب خودرو الصاق کنند تا دیگر رانندگان متوجه تازه کار بودن آنان شده و احتیاط و رعایت بیشتری کنند.
وی افزود: افرادی که به تازگی گواهینامه پایه سه دریافت کرده اند تا سه ماه به تنهایی حق رانندگی ندارند و باید فرد دیگری که گواهینامه رانندگی پایه یک و دو دارد و یا راننده ای که یکسال از تاریخ صدور گواهینامه پایه سه نامبرده گذشته باشد باید در کنار آنها قرار گیرد.
سرگرد جوزی با اشاره به اینکه براساس قانون جدید رانندگان مبتدی تا یکسال حق رانندگی بین ساعت های 24 تا پنچ صبح در کلیه معابر درون شهر را ندارند اظهار کرد: رانندگان مبتدی اگر قصد رانندگی در معابر برون شهری را دارند تا مسافت بیشتر از 25 کیلومتر نمی توانند رانندگی کنند.
وی تاکید کرد: اگر راننده مبتدی در طول این سه ماه در وقوع تصادف جرحی و فوتی مقصر شناخته شود، موارد قید شده (عینک، سمعک و تجهیزات خاص) در گواهینامه را رعایت نکند، برچسب راننده مبتدی را نصب نکرده باشد و راننده مجرب در بغل دست آنان قرار نگرفته باشد، گواهینامه او توسط پلیس ضبط خواهد شد.
رئیس صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اگر این موارد ازسوی رانندگان مبتدی رعایت نشود پلیس به منظور اعمال قانون، راننده خاطی را به واحد صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی استان معرفی خواهد کرد.
جوزی ادامه داد: این رانندگان، یک ماه فرصت خواهند داشت تا آموزش های مجدد را در آموزشگاه های رانندگی طی کرده و با دریافت تاییدیه آموزشی به راهنمایی و رانندگی مراجعه و گواهینامه ضبط شده را دریافت کند.
وی افزود: تا یک سال نخست، رانندگی رانندگان مبتدی در معابر برون شهری (جاده ها) ممنوع است که پلیس در صورت مشاهده با آنان برخورد قانونی خواهد کرد.

برچسب ها

آموزش رانندگیراننده
مطالب مرتبط بیشتر
برگزاری کلاس‌های آیین نامه کاملا اختیاری است امضای قرارداد نوسازی پنج هزار ناوگان حمل و نقل بار برون شهری مطالبات رانندگان لرستانی پرداخت شد آموزش مجازی رانندگان اتوبوس پایتخت آغاز شد راننده‌ای که برای مردم دستکش پلاستیکی می‌سازد شرایط بازگشت ۳۳ راننده گرفتار ایرانی از اروپا فراهم شد کارت هوشمند رانندگان به صورت غیرحضوری تمدید می‌شود "شوماخر بهوش است" پیرمرد ۹۰ ساله ایلامی قربانی بی‌احتیاطی راننده کامیون آخرین اطلاعات از راننده‌ کامیون‌های زندانی شده در کشورهای مختلف ادعا درباره یک مامور پلیس راه شیراز- اصفهان در حال بررسی است راننده زورگیر تاکسی اینترنتی دستگیر شد آموزش رانندگی تدافعی در پیشگیری از حوادث موثر است راننده تریلی زن: جنسیت مانع راهم نشد خودرویی که خستگی راننده را تشخیص داده و برایش مناسب سازی می کند دستگیری راننده پژوی شیطانی در نمایشگاه ماشین ۱۵ هزار راننده زن در اسنپ ثبت نام کرده‌اند بانک تجارت به رانندگان ترانزیت ارز دولتی می‌دهد علت جریمه راننده تاکسی شلوارک بود نه آستین کوتاه! تابلوهای تزئینی با نام «راننده جدید» مذاکره با مجلس برای قرار گرفتن رانندگان در ردیف مشاغل سخت آموزش «قوانین مقابله با ورود مواد مخدر» به رانندگان ترانزیت و مرزنشینان رانندگان کامیون از یارانه دولتی بهره‌مند می‌شوند دستگیری راننده حادثه‌ساز در ژاپن اعتراضات راننده‌های کامیون تمام شده است لزوم اختصاص خیابان‌هایی محدود برای آموزش رانندگی واکنش متفاوت امام جمعه تبریز به اعتصاب کامیون داران تمرین های سخت رانندگی برای عروس جدید ملکه راننده جنجالی ۲ ماه پاکپان می‌شود آموزش رانندگی ویژه زنان در عربستان برای اولین بار در عربستان آموزشگاه رانندگی برای زنان افتتاح می‌شود آموزش رانندگان ماشین های مسابقه با هدست اسکنر مغز برگزاری دوره آموزشی برای رانندگان خودروهای توقیفی تدبیر پلیس راه استرالیا برای رفع خستگی رانندگان +تصاویر حکم جالب قاضی گنبدی برای یک راننده بدون گواهینامه ویشکا آسایش راننده کامیون می شود! /عکس چرا رانندگان تاکسی پایتخت از دست "اسنپ" و "تپسی" عصبانی‌اند؟ خاطرات راننده بلیزر امام از فرودگاه تا بهشت زهرا راننده با وجدان ۱۰ هزار دلار را به صاحبش بازگرداند تایید صلاحیت ۱۸ هزار راننده سرویس مدرسه چوپانان‌ هم "راننده" محسوب می‌شوند! لزوم تأیید صلاحیت راننده و سلامت خودرو در سرویس‌های مدارس بازرسی خودروهای آموزش رانندگی توسط بازرسان برابر با دستورالعمل است مجازات‌های جدید در انتظار رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی فوق‌العاده مردی را از مرگ نجات داد انحراف به چپ جان راننده وانت را در جاده قزوین گرفت تاکسی سواری در خیابان های تبریز با طعم کتابخوانی ژانگولر بازی با ماشین جگوار راننده فداکار مانع واژگونی کامیونت شد راننده تربتی ۲ میلیارد ریال پول را به صاحبش برگرداند آموزش رانندگی با مازاراتی روکش طلا
برگشت به بالا