درگذشت اولین زن راننده جهان

عصر خودرو- اولین زن رقابت های فرمول 1 جهان در سن 89 سالگی در گذشت.

Sunday 10 January 2016 - 11:00:00

درگذشت اولین زن راننده جهان

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایت اتو اسپورت، ماریا ترزگه د فلیپس اولین زن راننده ای بود که در سه رقابت گراند پری در سال 1958 شرکت کرد.
او که در یک خانواده اشرافی ایتالیایی متولد شده بود،در ابتدا بعنوان نقشه خوان در کنار برادرش در رقابتها حاضر می شد.
اما بعدها با تشویق برادرانش تصمیم گرفت که بعنوان راننده فرمول 1 در رقابت ها بدرخشد.
ترزگه پس از مرگ ژان برا رئیس باشگاهش به کار حرفه ای اش خاتمه داد.
وی در سال 1997 معاون باشگاه حمایت از رانندگان بازنشسته شد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

فرمول یک
مطالب مرتبط بیشتر
غول خودروسازی آلمان به کمک فرمول یک آمد قدردانی از تیم ساخت نخستین خودرو فرمول یک شوک بزرگ به فرمول 1 الماس‌های سرخ با موتورهای رنو نتایج بهتری می‌گیریم خودروهای مدل 2018 فرمول یک رونمایی می‌شوند جنگجویان زردپوش پیشرانه خودروهای فرمول 1 فراری تغییر می‌کند 6 ماه دیگر ایران صاحب پیست فرمول یک می شود رابرت کوبیکا خودروی فرمول یک رنو را تست می‌کند تصویری از راننده مطرح فرمول یک با پرچم ایران تصاویر و مشخصات فنی خودروهای فراری و مک‌لارن برای فصل 2017 فرمول یک بوتاس جانشین احتمالی رُزبرگ است فرمول یک ایمن‌تر فرمول یک از دید بوگاتی! دخل و خرج نجومی راننده فرمول یک و مدال طلایی که در پارالمپیک به دست آورد کمپانی مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک به فروش رسید لوئیز همیلتون و مرسدس-بنز با هم یک ابرخودرو می سازند راننده آلمانی قهرمان رقابت‌های فرمول یک باکو شد+عکس آخرین وضعیت میشاییل شوماخر از زبان یک متخصص پزشکی تغییرات اتومبیل های فرمول یک از گذشته تا کنون اقتصاد فرمول یک درآمد فرمول‌یکی‌ها چقدر است؟ این خودرو فرمولاوان مک‌لارن با فرامین مغز راننده کنترل می شود ژول بیانکی جایگزین کیمی رایکونن ژول بیانکی همچنان در کما
Back to top