لادا یک کراس اور بر پایه پلتفرم نیسان عرضه می‌کند

"اشعه ایکس" روسی فوریه به بازار می‌آید

عصر خودرو: شرکت خودروسازی لادا روسیه یک کراس اور جدید بنام XRAY برای بازار روسیه در نظر گرفته است.

Monday 09 November 2015 - 18:06:00

"اشعه ایکس" روسی فوریه به بازار می‌آید"اشعه ایکس" روسی فوریه به بازار می‌آید"اشعه ایکس" روسی فوریه به بازار می‌آید"اشعه ایکس" روسی فوریه به بازار می‌آید"اشعه ایکس" روسی فوریه به بازار می‌آید

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از لفت لین نیوز، XRAY(اشعه ایکس) نشان دهنده برنامه لادا برای زدودن عنوان "سازنده خودروهای فوق ارزان قیمت" از چهره خود و حرکت به رده های بالاتر در بازار است.  
XRAY روی پلتفرم B0 رنو-نیسان ساخته شده است؛ واحدی که خودروهای نیسان یوک، NV200و کیوب نیز روی آن ساخته می‌شوند که البته تولید آخری متوقف شده است.
طراحی X شکل نمای جلوی این خودرو از مفهومی XRAY 2012 الهام گرفته شده است. کناره های خودرو خط و خطوط زیادی دارد که زیبایی آنها کاملا سلیقه ای به نظر می‌رسد و ممکن است عده ای آن را بپسندند و عده ای کاملا نازیبا بدانند.
هنوز تصاویر رسمی از داخل این خودرو منتشر نشده است. اما این خودرو ظاهرا به همراه آپشن‌هایی که معمولا در خودروهای لادا دیده نمی‌شود همچون فرمان چرم، پورتهای USB و AUX، حسگرهای پارک کردن، تهویه مطبوع دستی و دربها و قفل‌های برقی عرضه خواهد شد. همچنین این خودرو با تریم انتخابی به همراه سیستم مولتی مدیا لمسی عرضه خواهد شد.
مدل پایه این خودرو دارای موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری است که 105 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مدلهای میانه نیز دارای موتور 1.6 لیتری تقویت شده با نیروی 113 اسب بخار هستند. اما آخرین مدل این کراس اور جمع و جور دارای موتور 1.8 لیتری با قدرت 121 اسب بخار است. تمام این موتورها به صورت استاندارد با گیربکس دستی که نیرو را فقط به چرخهای جلو منتقل می‌کند عرضه می‌شود ولی می‌توان یک موتور چهار سیلندر بزرگتر را با گیربکس اتوماتیک با هزینه بیشتری سفارش داد.
لادا XRAY قرار است در ماه فوریه سال آینده در روسیه و سپس در یک سری از کشورهای اروپای شرقی عرضه شود. اطلاعات قیمت این خودرو چند هفته مانده به شروع عرضه آن منتشر خواهد شد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

لادا
Back to top