خودرو برقی و هیبریدی(145)

شارژ بی‌سیم خودروهای برقی حین پارک‌کردن یا رانندگی

عصر خودرو : در حال حاضر شارژکردن یک خودرو برقی نیازمند دوشاخه و پریز است اما با سامانه جدید دانشمندان آلمانی در آینده شارژکردن یک خودروی برقی نیازمند فقط رانندگی‌ و پارک‌کردن خواهد بود.

Monday 14 September 2015 - 14:54:00

شارژ بی‌سیم خودروهای برقی حین پارک‌کردن یا رانندگی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محققان موسسه انرژی باد و سیستم انرژی IWES فرانهوفر در آلمان نوعی سیستم شارژر بی‌سیم ارائه داده‌اند که نه تنها یک باتری را دوباره شارژ می‌کند، بلکه انرژی مازاد را به داخل شبکه برق تغذیه می‌کند.

این سیستم شامل دو فنر است که یکی از آن‌ها در داخل جاده، فضای پارکینگ یا گاراژ و دیگری در بخش زیرین خودروی برقی قرار می‌گیرد. با استفاده از این سیستم، انرژی برق می‌تواند بدون نیاز به پلاگین و از میان هوا به خودرو منتقل شود.

فاصله بین فنرهای خودرو و فنرهای جاده می‌تواند در این فناوری تا 20 سانتی‌متر باشد اما هر چه این فنرها بیشتر به یکدیگر نزدیک باشند، انرژی به صورت کارآمدتری ذخیره می‌شود.

این فناوری مقرون‌به‌صرفه است و نمونه اولیه آن در نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانکفورت در اواسط سپتامبر رونمایی خواهد شد.

برچسب ها

خودروبرقی
مطالب مرتبط بیشتر
شاسی‌بلند برقی هامر سال 2023 به بازار می‌آید فروش خودروهای برقی در اروپا از چین جلو زد تلاش خودروسازی چین در تولید ماسک ایران به جمع پیشگامان شارژ بی‌سیم خودروهای برقی پیوست هدیه کریسمس تسلا به صاحبان خودروهای برقی پیش بینی افزایش فروش خودروهای الکتریکی در چین طی سال آینده میلادی میل فزاینده اروپا به خودروهای پاک فولکس واگن در چین خودرو برقی تولید می‌کند توئیت جدید ایلان ماسک در مورد پورشه جنجال آفرید! برقی‌سازی خودروهای هوندا در اروپا بازار خودروهای الکتریکی پررونق می شود پهنه‌بندی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در تهران مشکل خودروهای برقی با تصفیه آب اقیانوس حل می شود! فولکس به‌دنبال توسعه مدل‌های برقی چشم‌انداز سودآوری برقی‌ها در جنرال موتورز اتوبوس های مدرسه هم برقی شدند رقابت تسلا و نیسان در فروش خودروهای برقی نبوغ فناوری در خودرویی تمام برقی تخصیص بودجه ویژه ب ام و برای خودروهای برقی توضیح سازمان ملی استاندارد درباره حمایت از تولید داخلی چهارچرخ برقی خودروهای برقی میان‌بر فرار از آلودگی آمادگی وزارت نیرو برای تأمین انرژی خودروهای برقی برقی‌ساز چینی و بلند پروازی هایش خودروهای الکتریکی تا سال 2035 به شدت از تقاضای نفت می کاهند شارژ خودروهای الکتریکی ب ام و هوشمند می‌شود مرسدس بنز مفهومی - برقی از راه می‌رسد دولت آلمان به خریداران خودروهای برقی یارانه می‌دهد تکیه بر توانی که نفس هوا را تازه می‌کند خاص‌ترین خودرو برقی را ببینید ساخت خودرو برقی با ایران را بررسی می کنیم کاهش 2 میلیون بشکه ای تقاضا برای نفت با توسعه خودروهای برقی لبخندخودروهای برقی در بزرگترین بازار جهان خودرویی که توسط «طراح کفش» ساخته شده را ببینید شارژ کردن موبایل با برق خودرو چقدر هزینه دارد؟ تب خودروهای برقی بالا گرفت لزوم حمایت از تولید خودروهای برقی در کنترل آلایندگی‌ها «نهایت باتری»، نسخه‌ای نهایی برای اتومبیل‌های برقی معرفی استون مارتین رپید ای کانسپت تمایل ایران به سرمایه‌گذاری مشترک با ژاپن در تولید خودرو برقی و هیبریدی طرح فهام بسترساز ورود خودروهای برقی به حمل و نقل است ارتقای رکورد سرعت جهانی خودرو برقی در نمکزار سریعترین سیستم شارژدهی اتوبوس‌های برقی جهان در چین حمایت از تولید خودروهای هیبریدی با تسهیل واردات
Back to top