کشف یک راه حل عجیب؛

مشکل خودروهای برقی با تصفیه آب اقیانوس حل می شود!

عصر خودرو- محققان روشی جدید برای نمک زدایی آب اقیانوس طراحی کرده اند که در آن لیتیوم تولید می شود. آنها تصمیم دارند از این روش برای تولید باتری خودروهای الکتریکی استفاده کنند.

Monday 19 February 2018 - 09:32:00

مشکل خودروهای برقی با تصفیه آب اقیانوس حل می شود!

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، برای آنکه بتوان خودروهای برقی را گسترش داد به مخزن کلانی از لیتیوم نیاز است تا بتوان باتری های لیتیوم یونی ساخت. این در حالی است که استخراج لیتیوم از معادن با چالش روبرو شده است.

اما به نظر می رسد دانشمندان راه حلی عجیب برای این مشکل یافته اند. به عقیده آنان استفاده از انرژی اقیانوس ها راحت تر از استخراج از معدن است! درهمین راستا آنها روشی برای نمک زدایی آب طراحی کرده اند که با استفاده از یک چارچوب فلزی طبیعی هنگام نمک زدایی آب اقیانوس مولکول های لیتیوم یون را جذب می کنند. این چارچوب فلزی دارای ساختاری  اسفنج مانند با خلل و فرج های بسیار ریز است.

 این روش تمایل غشای سلول برای خشک کردن و حمل یون را تقلید می کند. به این ترتیب پس از تولید آب آشامیدنی، لیتیوم  از آن جدا می شود.

البته ایده استخراج لیتیوم چندان تازه نیست، اما بسیار کارآمدتر است و به حفظ محیط زیست کمک بیشتری می کند. جالب آنکه در این روش نیازی به استفاده از مواد شیمیایی خطرناک نیست. بلکه باتری سازان به جای استخراج و به کارگیری ذخایر معدنی، باید از فیلترهای مناسب استفاده کنند.

علاوه برآٖن با کمک این روش می توان از آب های حاوی آلودگی بهینه تر استفاده کرد. حتی می توان از آب دور ریز حوزه های تولید گاز شیل لیتیوم به دست آورد.

البته قبل از به کارگیری عمومی این روش، باید مطالعات بیشتری انجام شود.

 

برچسب ها

خودروبرقی
مطالب مرتبط بیشتر
شاسی‌بلند برقی هامر سال 2023 به بازار می‌آید فروش خودروهای برقی در اروپا از چین جلو زد تلاش خودروسازی چین در تولید ماسک ایران به جمع پیشگامان شارژ بی‌سیم خودروهای برقی پیوست هدیه کریسمس تسلا به صاحبان خودروهای برقی پیش بینی افزایش فروش خودروهای الکتریکی در چین طی سال آینده میلادی میل فزاینده اروپا به خودروهای پاک فولکس واگن در چین خودرو برقی تولید می‌کند توئیت جدید ایلان ماسک در مورد پورشه جنجال آفرید! برقی‌سازی خودروهای هوندا در اروپا بازار خودروهای الکتریکی پررونق می شود پهنه‌بندی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در تهران فولکس به‌دنبال توسعه مدل‌های برقی چشم‌انداز سودآوری برقی‌ها در جنرال موتورز اتوبوس های مدرسه هم برقی شدند رقابت تسلا و نیسان در فروش خودروهای برقی نبوغ فناوری در خودرویی تمام برقی تخصیص بودجه ویژه ب ام و برای خودروهای برقی توضیح سازمان ملی استاندارد درباره حمایت از تولید داخلی چهارچرخ برقی خودروهای برقی میان‌بر فرار از آلودگی آمادگی وزارت نیرو برای تأمین انرژی خودروهای برقی برقی‌ساز چینی و بلند پروازی هایش خودروهای الکتریکی تا سال 2035 به شدت از تقاضای نفت می کاهند شارژ خودروهای الکتریکی ب ام و هوشمند می‌شود مرسدس بنز مفهومی - برقی از راه می‌رسد دولت آلمان به خریداران خودروهای برقی یارانه می‌دهد تکیه بر توانی که نفس هوا را تازه می‌کند خاص‌ترین خودرو برقی را ببینید ساخت خودرو برقی با ایران را بررسی می کنیم کاهش 2 میلیون بشکه ای تقاضا برای نفت با توسعه خودروهای برقی لبخندخودروهای برقی در بزرگترین بازار جهان خودرویی که توسط «طراح کفش» ساخته شده را ببینید شارژ کردن موبایل با برق خودرو چقدر هزینه دارد؟ تب خودروهای برقی بالا گرفت لزوم حمایت از تولید خودروهای برقی در کنترل آلایندگی‌ها «نهایت باتری»، نسخه‌ای نهایی برای اتومبیل‌های برقی معرفی استون مارتین رپید ای کانسپت تمایل ایران به سرمایه‌گذاری مشترک با ژاپن در تولید خودرو برقی و هیبریدی شارژ بی‌سیم خودروهای برقی حین پارک‌کردن یا رانندگی طرح فهام بسترساز ورود خودروهای برقی به حمل و نقل است ارتقای رکورد سرعت جهانی خودرو برقی در نمکزار سریعترین سیستم شارژدهی اتوبوس‌های برقی جهان در چین حمایت از تولید خودروهای هیبریدی با تسهیل واردات
Back to top