خودرو برقی و هیبریدی(143)

ارتقای رکورد سرعت جهانی خودرو برقی در نمکزار

عصر خودرو : خودرو برقی سریع‌السیر شرکت خودروسازی ونتوری در فرانسه و «مرکز تحقیقات خودروی اوهایو» موفق شد در شرایط پیست نمک‌زار و گل‌آلود ایالت یوتا، سرعت جهانی زمینی را در گروه خود ارتقا دهد.

Sunday 30 August 2015 - 11:11:00

ارتقای رکورد سرعت جهانی خودرو برقی در نمکزار

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در حالی که سامانه VBB-3 به بالاترین سرعت ممکن خود نرسید، در گروه خود به رکورد سرعت جهانی جدید 386.757 کیلومتر در ساعت رسید.

این سامانه موشکی سریع‌السیر که نام کامل آن Venturi Buckeye Bullet 3 است، سال گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته شد و دارای باتری با نیروی 3000 اسب بخار است.

تخمین زده می‌شود که سامانه VBB-3 قادر به ثبت رکورد 708 کیلومتر در ساعت باشد اما این موشک زمینی نتوانست در شرایط نامناسب پیست Bonneville Salt Flats قابلیت‌های واقعی خود را به نمایش بگذارد.

این رکورد در حالی زده شد که پیست نمکزار، گل‌آلود و مرطوب و دارای طول 16 کیلومتر بود در حالی که قرار بود 19 کیلومتر طول داشته باشد.

سامانه شرکت ونتوری این رکورد را روز 21 اوت (30 مرداد) بر جای گذاشت و راننده این خودرو به نام روجر شورور به رکورد سرعت متوسط 387.757 کیلومتر در ساعت رسید؛ با این حال، زمانی که VBB-3 پیست مسابقه را ترک می‌کرد به سرعت حداکثر 463.4 کیلومتر در ساعت رسیده بود.

به گفته راننده، به دلیل شرایط نامناسب پیست، خودروی موشکی VBB-3 از یک سطح نمکزار به سمت دیگر سر می‌خورد. همچنین تانک خنک‌شونده آن ترک برداشت و این سامانه به دلیل متحمل‌شدن لرزش‌های بیش از حد، آسیب دید.

رکورد متوسط زمینی خودروی موشکی مزبور هنوز به تایید فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی نرسیده است.

برچسب ها

خودروبرقی
مطالب مرتبط بیشتر
شاسی‌بلند برقی هامر سال 2023 به بازار می‌آید فروش خودروهای برقی در اروپا از چین جلو زد تلاش خودروسازی چین در تولید ماسک ایران به جمع پیشگامان شارژ بی‌سیم خودروهای برقی پیوست هدیه کریسمس تسلا به صاحبان خودروهای برقی پیش بینی افزایش فروش خودروهای الکتریکی در چین طی سال آینده میلادی میل فزاینده اروپا به خودروهای پاک فولکس واگن در چین خودرو برقی تولید می‌کند توئیت جدید ایلان ماسک در مورد پورشه جنجال آفرید! برقی‌سازی خودروهای هوندا در اروپا بازار خودروهای الکتریکی پررونق می شود پهنه‌بندی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در تهران مشکل خودروهای برقی با تصفیه آب اقیانوس حل می شود! فولکس به‌دنبال توسعه مدل‌های برقی چشم‌انداز سودآوری برقی‌ها در جنرال موتورز اتوبوس های مدرسه هم برقی شدند رقابت تسلا و نیسان در فروش خودروهای برقی نبوغ فناوری در خودرویی تمام برقی تخصیص بودجه ویژه ب ام و برای خودروهای برقی توضیح سازمان ملی استاندارد درباره حمایت از تولید داخلی چهارچرخ برقی خودروهای برقی میان‌بر فرار از آلودگی آمادگی وزارت نیرو برای تأمین انرژی خودروهای برقی برقی‌ساز چینی و بلند پروازی هایش خودروهای الکتریکی تا سال 2035 به شدت از تقاضای نفت می کاهند شارژ خودروهای الکتریکی ب ام و هوشمند می‌شود مرسدس بنز مفهومی - برقی از راه می‌رسد دولت آلمان به خریداران خودروهای برقی یارانه می‌دهد تکیه بر توانی که نفس هوا را تازه می‌کند خاص‌ترین خودرو برقی را ببینید ساخت خودرو برقی با ایران را بررسی می کنیم کاهش 2 میلیون بشکه ای تقاضا برای نفت با توسعه خودروهای برقی لبخندخودروهای برقی در بزرگترین بازار جهان خودرویی که توسط «طراح کفش» ساخته شده را ببینید شارژ کردن موبایل با برق خودرو چقدر هزینه دارد؟ تب خودروهای برقی بالا گرفت لزوم حمایت از تولید خودروهای برقی در کنترل آلایندگی‌ها «نهایت باتری»، نسخه‌ای نهایی برای اتومبیل‌های برقی معرفی استون مارتین رپید ای کانسپت تمایل ایران به سرمایه‌گذاری مشترک با ژاپن در تولید خودرو برقی و هیبریدی شارژ بی‌سیم خودروهای برقی حین پارک‌کردن یا رانندگی طرح فهام بسترساز ورود خودروهای برقی به حمل و نقل است سریعترین سیستم شارژدهی اتوبوس‌های برقی جهان در چین حمایت از تولید خودروهای هیبریدی با تسهیل واردات
Back to top