نمایشگاه خودرو شیراز 94 (26)

سیبا موتور با محصولات جدید خود به شیراز آمده است

عصر خودرو: سیبا موتور هر چند از حدود یک دهه پیش به طور رسمی تاسیس شد اما عمده حضورش در بازار مربوط به سال 1391 و آغاز همکاری سیبا موتور با FAW بود. FAW بزرگترین تولید کننده خودروهای تجاری در کشور چین است و از این نظر همکاری میان دو مجموعه می توانست نوید بخش حضور قدرتمند یک نام جدید در بازار خودرو ایران باشد، اتفاقی که از سال 92 رخ داد و سیبا موتور با عرضه خودروهای باربری و کشنده FAW توانست حضور پررنگی در بازار داشته باشد تا جایی که هم اکنون 32درصد از سهم بازار کشنده های تولید شده در کشور متعلق به این شرکت است.

Friday 12 June 2015 - 13:42:00

سیبا موتور با محصولات جدید خود به شیراز آمده است

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، سیبا موتور در نمایشگاه خودرو شیراز علاوه بر خودرو های پیشین خود، از دو محصول باری سبک و کشنده نیز رونمایی کرد تا نشان دهد همچنان قصد دارد حضور خود در بازار خودرو های تجاری کشور را گسترده تر کند. در حاشیه نمایشگاه شیراز با مهرداد امینی خوئی، عضو هیات مدیره و رییس سازمان فروش و خدمات پس از فروش سیبا موتور به گفتگو نشستیم تا از برنامه های این شرکت مطلع شویم.

***
نمایشگاه خودرو طیف گسترده ای از مخاطبین را به خود جلب می کند که در میان آن ها شمار اندکی خریداران بالقوه خودروهای تجاری هستند و همین مسأله باعث می شود تصمیم گیری برای حضور خودروهای تجاری در چنین نمایشگاه هایی دشوار باشد اما سیبا موتور حضور پررنگی در نمایشگاه دارد و آن گونه که امینی می گوید حضور این شرکت اهداف بسیار بزرگتری از نمایش خودرو ها را دنبال می کند. امینی در این زمینه گفت:"هر چند نمایشگاه خودرو نمایشگاه تخصصی خودروهای تجاری نیست و بازدیدکنندگان عمومی نیز در آن حاضر هستند اما هدف اصلی ما ارتباط با مخاطبانمان است و این نمایشگاه می تواند کمک بسیار موثری در این زمینه باشد. در نمایشگاه ما فرصت داریم با مصرف کنندگان خودرو به صورت مستقیم صحبت کنیم و نظرات آن ها را در زمینه محصولاتمان بدانیم تا بتوانیم با استفاده از نظرات مصرف کنندگان و نکاتی که مطرح می کنند نسبت به تغییرات لازم در خودروها و عرضه محصولات مورد نیاز بازار با همکاری شریکمان اقدام کنیم." وی افزود:" البته طبیعی است هر مجموعه ای به دنبال فروش نیز هست و ما هم تلاش می کنیم با معرفی محصولاتمان بازخورد های مشتری را جمع آوری کنیم."

وی در زمینه محصولات جدید سیبا گفت:"ما دو خودرو جدید را به این نمایشگاه آورده ایم تا با دریافت بازخورد مشتریان در زمینه عرضه آن ها تصمیم گیری کنیم. یکی از این خودروها مدل باری سبک 6 تن و 8 تن است که برای اولین بار با برند FAW به بازار عرضه می شود. خودرو دیگر کشنده جدیدی با موتور 460 اسب بخاری است. ما پیش از این کشنده 420 اسب بخاری را به بازار عرضه کرده ایم اما مدل جدید علاوه بر توان موتور بالاتر، از امکانات بیشتری نیز بهره می برد."

وی در زمینه زمان عرضه این خودرو ها به بازار گفت:"این مسأله بستگی مستقیم به بازخوردهایی دارد که در طی نمایشگاه از مشتریان می گیریم اما با توجه به آنکه در طی روزهای برگزاری نمایشگاه بازخوردهای بسیار مثبتی به ویژه در زمینه خودرو باری سبک داشتیم احتمالا هر دو محصول را تا در سال جاری به بازار عرضه می کنیم."

وی در زمینه آمار بازدیدکنندگان در نمایشگاه خودرو شیراز گفت:"تعداد بازدیدها نسبت به سال پیش بیشتر شده است که این نکته مثبتی است. در مجموع نسبت به سال گذشته نمایشگاه امسال مثبت بوده است هر چند نمایشگاه شیراز با وجود تعداد بازدیدکنندگان بالا همچنان مشکلاتی در زمینه سرویس دهی به بازدیدکنندگان دارد."

FAW هر چند در کشور چین برندی کاملا شناخته شده و با سابقه است و توانسته سهم بازار بزرگی را نیز در این کشور و سایر کشورهای جهان از آن خود کند اما با توجه به پیش زمینه ذهنی خریداران خودروهای چینی نسبت به کیفیت و دوام این خودروها یکی از موانع حضور خودروهای این کشور در ایران است هر چند به نظر می رسد عرضه محصولات FAW توانسته تا حد زیادی ذهنیت منفی نسبت به محصولات چینی را تغییر دهد. امینی در این زمینه گفت:"به هیچ عنوان قصد حمایت چشم بسته و سطحی از یک برند یا کشور خاص را نداریم اما ما برای حضور در بازار شرکتی را انتخاب کرده ایم که رتبه اول در بازار بزرگ چین است. به علاوه FAW هم اکنون در بیش از 80 کشور جهان عرضه می شود و در چهار کشور سایت تولیدی دارد و در مدت زمان حضور در بازار هم توانسته رضایت خریداران را جلب کند."

وی در زمینه بازخوردهای مشتریان از کیفیت محصولات FAW گفت:"کیفیت یک خودرو ناشی از عوامل مختلفی است که ما با شناخت آن ها تلاش داریم محصولی با کیفیت عرضه کنیم. یکی از این عوامل کیفیت مونتاژ است که در مجموعه ما به شدت رعایت می شود تا محصول بدون مشکل تحویل مشتری شود. یکی دیگر از مسائل مهم کیفیت قطعات به کار رفته در خودرو است. ما هم اکنون بخشی از قطعات مورد نیاز برای تولید این خوردو را از تامین کنندگان داخلی تامین می کنیم که از جمله آن ها شاسی خودرو است که به طور کامل در شرکت زیر مجموعه گروه بهمن تولید می شود. برای قطعات حساسی مانند موتور و گیربکس هم تلاش کرده ایم قطعات از تولید کننده اصلی تامین شود. به عنوان نمونه گیربکس ZF خودرو مستقیما از ZF آلمان خریداری می شود تا کیفیت آن در بالاترین حد باشد. در مجموع میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای تولیدی سیبا موتور بالا است."

وی در ادامه به خدمات پس از فروش به عنوان یکی از مهمترین ارکان خودروهای تجاری نیز اشاره کرد و گفت:"ما هم اکنون تمام تلاش و فشار کاری خود را در بخش خدمات پس از فروش متمرکز کرده ایم و همکارانمان در این بخش تلاش زیادی برای افزایش رضایت مشتریان می کنند. خودروهای تجاری تامین کننده هزینه های مالکانشان هستند و باید تلاش کنیم زمان توقف آن ها و همچنین دفعاتی که به تعمیرگاه مراجعه می کنند کمترین میزان باشد. از طرف دیگر سرویس دهی به خودروها هم اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل تلاش کرده ایم نمایندگی های خدمات پس از فروش خود را در محورهای مواصلاتی توسعه دهیم تا در کمترین زمان ممکن برای امداد در محل خودرو حاضر باشند. موضوع پراکندگی نمایندگی ها موضوع بسیار مهمی است که ما تلاش کرده ایم در این زمینه رضایت مشتریان را جلب کنیم." امینی اضافه کرد:"هم اکنون مدیران FAW در حال بازدید از ایران هستند و نمایندگی های چهار استان را بررسی می کنند. در طی این بررسی ها سوالات متعددی از سوی آن ها از نمایندگی ها مطرح می شود و خوشبختانه مدیران FAW نیز از وضعیت نمایندگی های ما رضایت داشتند."

امینی در زمینه پیشنهاد ویژه سیبا موتور برای خریداران خودرو در نمایشگاه شیراز گفت:"خریداران هر یک از محصولات سیبا موتور در طی چهار روز برگزاری نمایشگاه خودروی شیراز از تخفیف 2.5 میلیون تومانی بهره مند خواهند شد."

برچسب ها

نمایشگاه خودرو شیراز 94
مطالب مرتبط بیشتر
حضور محصولات جدید ایران خودرو دیزل در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز در دومین شماره ویژه نامه نمایشگاه خودرو شیراز تازه ها معرفی شدند میراث سوبارو در شیراز معرفی شد امروز، رونمایی از جدیدترین محصول بهمن موتور معرفی v5 ، نخستین محصول اختصاصی خودروسازان راین به بهانه معرفی در نمایشگاه خودرو شیراز راین به خریداران ولکس در شیراز 1میلیون تومان تخفیف می دهد خودروهای سوبارو را با تسهیلات 100 میلیون تومانی در شیراز بخرید شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس از UFI گواهینامه گرفت خبر های خوب ایران خودرو برای نمایشگاه شیراز گزارش تصویری از نخستین روز نمایشگاه شیراز سالن گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه خودرو فارس افتتاح شد نمایشگاه مجازی محصولات ایران خودرو راه اندازی شد اولین شماره ویژه نامه چهاردهمین نمایشگاه خودرو شیراز منتشر شد تنوع نمایشگاه شیراز به کمک رکود بازار می آید عرضه آخرین دستاوردهای ایران خودرو در نمایشگاه شیراز
Back to top