نمایشگاه خودرو شیراز 94 (7)

خبر های خوب ایران خودرو برای نمایشگاه شیراز

عصر خودرو: ایران خودرو امسال حضور پر رنگی در نمایشگاه خودروی شیراز دارد و طیف کاملی از محصولات خود را به نمایشگاه آورده است که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز مواجه شد.

Wednesday 10 June 2015 - 09:24:00

خبر های خوب ایران خودرو برای نمایشگاه شیراز

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در روز نخست نمایشگاه شیراز، خان کرمی، معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو در کنفرانس مطبوعاتی پاسخگوی اصحاب رسانه بود، جلسه ای که خبر های خوبی برای خریداران خودرو داشت تا مشخص شود ایران خودرویی ها برنامه های گسترده ای برای سال جاری دارند.

عرضه دنا به بازار ایران ادامه خواهد یافت

یکی از سوالات مطرح شده از خان کرمی پیرامون عرضه یا عدم عرضه خودرو دنا، خودرو لوکس خانواده سمند به بازار بود. دنا پیش از این در پیچ و خم اختلاف میان ایران خودرو و شورای رقابت دچار چالش قیمت گذاری شد و این چالش تا جایی پیش رفت که ایران خودرویی ها اعلام کردند ترجیح می دهند به جای عرضه خودرو به بازار ایران، آن را به بازار های صادراتی عرضه کنند تا دچار زیان نشوند. البته ایران خودرویی ها پیش از آن در جریان ثبت نام دنا، بیش از 10هزار دستگاه از این خودرو را پیش فروش کرده بودند و در نهایت عنوان شد پس از عرضه این خودرو ها به بازار، فروش آن در بازار داخلی متوقف می شود. با این حال به گفته خان کرمی به دلیل تقاضای بسیار زیاد بازار که از طریق سیستم CRM ایران خودرو به این شرکت منتقل می شد و همچنین به دنبال درخواست های مطرح شده از سوی وزارت صنعت، معدن، تجارت و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ایران خودرو تصمیم گرفت این خودرو را به بازار عرضه کند. به همین دلیل بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، دنا قرار است در دو پارت 1000 دستگاهی در دو ماه متوالی به بازار عرضه شود تا از این طریق بخشی از تقاضای بازار برای این خودرو جبران شود. خان کرمی همچنین تاکید کرد تعهدات ایران خودرو برای بیش از 10هزار دستگاه خودرو پیش فروش نیز تا تیر ماه به طور کامل تحویل مشتریان خواهد شد.

تندرهایی که روی هوا رفتند

پیش فروش چند روز اخیر تندر90 در دو نوع دستی و اتوماتیک از دیگر موضوعات مورد اشاره در این کنفرانس مطبوعاتی بود. ایران خودرویی ها در حالی اقدام به پیش فروش تندر90 کرده اند که همچنان تعهداتی در قبال مشتریانی دارند که پیش از این تندر90 را ثبت نام کرده اند. خان کرمی در این زمینه گفت: تمامی تعهدات قبلی خود را در زمینه تندر 90 تا تیر ماه تحویل خواهیم داد. خودرو هایی که در دور اخیر ثبت نام شده اند برای تحویل مهر، آبان و آذر هستند و به این ترتیب ما خودروها را پس از تحویل تعهدات خود در تیر ماه تحویل خواهیم داد.

وی با اشاره به روابط ایران خودرو با رنو پارس تاکید کرد: مطالبات رنو پارس به طور کامل پرداخت شده است و روند ارسال قطعات به خوبی پیش می رود و به همین دلیل هم ما با توجه به روند ورود قطعات خودرو ها اقدام به ثبت نام کرده ایم. استقبال از ثبت نام تندر 90 بسیار خوب بود تا جایی که سه هزار دستگاه خودرو ثبت نامی در مدت کمتر از سه ساعت به طور کامل پیش فروش شد.

کپچر؛ زیبای دوست داشتنی رنو

رنو کپچر، گل سرسبد غرفه ایران خودرو در نمایشگاه خودرو شیراز بود و به شدت هم مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت و به همین دلیل یکی از موضوعات مورد بحث در این کنفرانس خبری، به چگونگی عرضه این خودرو اختصاص داشت. خان کرمی در زمینه عرضه این خودرو گفت: استقبال بسیار خوبی از رنو کپچر به عمل آمده است. این خودرو با موتور 1.2 لیتری توربو مصرف سوختی کمتر از 5.5 لیتر دارد و طراحی کاملا به روزی دارد و در کشور های مختلف جهان توانسته خودرو موفقی باشد. پیش فروش این خودرو برای رعایت شرایط برابر میان خریداران به صورت اینترنتی انجام شد و در مدت بسیار کوتاهی نیز ظرفیت ثبت نام تکمیل شد. بر اساس توافقاتی که با رنو پارس انجام شده، 150 دستگاه از خودرو های پیش فروش شده به صورت تحویل فوری است و تا اواخر تیر ماه تحویل خریداران خواهد شد. قیمت این خودرو 105 میلیون تومان بود که در طرح فروش ویژه با قیمت 98 میلیون و 900 هزار تومان عرضه شد. غیر از خودروهای تحویل فوری، سایر خودروهای پیش فروش شده برای تحویل در ماه های مهر و آبان عرضه شده اند و با پیش پرداخت 60 میلیون تومان ثبت نام شده اند.

وی همچنین در زمینه عرضه کلیو به عنوان دیگر خودرو رنو گفت: در حال برنامه ریزی برای عرضه این خودرو هستیم و احتمالا در نیمه دوم سال کلیو را نیز به بازار عرضه می کنیم.

خان کرمی در پاسخ به سوالی در زمینه تضاد میان تولید خودرو در شرکت ایران خودرو و واردات خودرو به صورت CBU تاکید کرد: وارد کپچر از سوی شرکت ایساکو کیش انجام گرفته است که مجوز واردات خودرو را دارد. ایساکو کیش یکی از زیر مجموعه های شرکت ایساکو است. این شرکت متعلق به خانواده گروه صنعتی ایران خودرو است اما به طور ویژه در زمینه واردات خودرو فعال است. این روندی طبیعی در عرضه خودرو در ایران است و برای سنجش بازار، خودروسازان تعدادی از خودرو را به صورت CBU وارد می کنند تا واکنش بازار را در مقابل آن بسنجند.

درخواست افزایش قیمت محصولات ایران خودرو

خان کرمی در زمینه افزایش قیمت محصولات ایران خودرو گفت: ما درخواست افزایش قیمت را به شورای رقابت ارسال کرده ایم و در انتظار پاسخ این شورا هستیم اما در هر صورت تابع تصمیمات قانونی در زمینه قیمت خودرو خواهیم بود.

سواری دانگ فنگ نیمه دوم سال عرضه می شود

ایران خودرو پیش از این محصول سواری دانگ فنگ را رونمایی کرده بود اما اینک خبر می رسد این شرکت به زودی قصد عرضه سواری های دانگ فنگ در ایران را دارد تا سبد محصولات خود در کلاس های مختلف را کامل تر کند. خان کرمی اعلام کرد دانگ فنگ از نیمه دوم سال جاری پیش فروش خواهد شد هر چند هنوز جزییات قیمتی آن نهایی نشده است.

برچسب ها

نمایشگاه خودرو شیراز 94
مطالب مرتبط بیشتر
شاسی بلند جدید مدیران خودرو امسال معرفی می شود حضور محصولات جدید ایران خودرو دیزل در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز در دومین شماره ویژه نامه نمایشگاه خودرو شیراز تازه ها معرفی شدند میراث سوبارو در شیراز معرفی شد امروز، رونمایی از جدیدترین محصول بهمن موتور معرفی v5 ، نخستین محصول اختصاصی خودروسازان راین به بهانه معرفی در نمایشگاه خودرو شیراز راین به خریداران ولکس در شیراز 1میلیون تومان تخفیف می دهد خودروهای سوبارو را با تسهیلات 100 میلیون تومانی در شیراز بخرید شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس از UFI گواهینامه گرفت گزارش تصویری از نخستین روز نمایشگاه شیراز سالن گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه خودرو فارس افتتاح شد نمایشگاه مجازی محصولات ایران خودرو راه اندازی شد اولین شماره ویژه نامه چهاردهمین نمایشگاه خودرو شیراز منتشر شد تنوع نمایشگاه شیراز به کمک رکود بازار می آید عرضه آخرین دستاوردهای ایران خودرو در نمایشگاه شیراز
Back to top