دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو (28)

نخستین کامیونت برقی بازار در نمایشگاه تحویل صنعت رونمایی شد

عصر خودرو- بافاصله خیلی کوتاهی بعد از شروع برقی سازی خودروهای سواری، تجاری سازها هم به فکر تولید خودرو برقی افتادند.

Saturday 18 November 2023 - 09:18:00

نخستین کامیونت برقی بازار در نمایشگاه تحویل صنعت رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با توجه به این‌که خودروهای تجاری معمولاً به‌طور میانگین مصرف سوخت و به‌تبع آن آلایندگی بیشتری دارند، برقی سازی خودروهای تجاری می‌توانست کمک به سزایی به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و به دنبال آن کاهش میزان آلاینده‌های تولیدشده در محیط بکند. خودروسازان به نامی در جهانم به سراغ ساخت خودرو تمام برقی تجاری رفتند و اکنون این ترند به ایران هم رسیده است. شرکت شایان دیزل که با محصول دافران H7 در بازار شناخته می‌شود قرار است نخستین خودرو تجاری الکتریکی را در ایران تولید کند. این کامیونت برقی پیش‌تر در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی شد و روز سه‌شنبه 26 آبان ماه در سالن 11-10 نمایشگاه بین الملی تهران نیز قرار است در دومین دوره نمایشگاه تحول صنعت به نمایش دربیاید و رونمایی شود.

محصولی که شایان دیزل برای بازار ایران در نظر گرفته یک کامیونت از برند چنگ‌لانگ از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ است و یک خودرو تمام الکتریکی به‌حساب می‌آید. این کامیونت از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که توان تولید 155 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت و توان موتور به کمک یک پک باتری 100 کیلووات ساعتی ساخت شرکت CATL کار می‌کند که در بازه زمانی یک ساعت و نیم می‌تواند از 20 تا 80 درصد شارژ شود. شایان دیزل قرار است این باتری را با گارانتی 5 ساله به مشتریان عرضه کند.

اگر مصرف باتری را طوری تنظیم کنید که تنها 80 اسب بخار قدرت تولید کند، این کامیونت می‌تواند 250 کیلومتر را با یک‌بار شارژ کامل بپیماید. این کامیونت 6 تنی که وزن خالص آن 3 تن است در حالت فول پاور توان شیب روی 25 درصد را دارد.

برچسب ها

شایان دیزلدومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه تحول صنعت خودرو، از محصولات جدید سایپا خودرو برقی به دلیل سازگاری با محیط زیست در اولویت حمایت است دولت از طراحی و تولید خودروهای برقی توسط شرکت‌های داخلی حمایت کند وزیر صمت در حاشیه بازدید از گروه بهمن: از خودروسازان پیشرو در فناوری حمایت می‌کنیم تم برقی نمایشگاه «تحول خودرو» گزارش تصویری آغاز به کار دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور وزیر صمت ایران خودرو کامل‌ترین زنجیره ارزش خودرو کشور را داراست وزیر صمت: مردم انتظار بیشتری از خودروسازان دارند نمایش «ری را برقی» در نمایشگاه تحول صنعت خودرو دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور وزیر صمت آغاز به کار کرد اهداف و برنامه نهایی نمایشگاه تحول صنعت خودرو اعلام شد حضور گروه سایپا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو نمایش عمومی خودروهای برقی، پلاگین هیبرید و وارداتی کرمان موتور فروش کشنده دافران با تسهیلات ویژه آغاز رونمایی محصولات جدید شایان دیزل در نمایشگاه خودرو شیراز محصول دافران H7 شرکت شایان دیزل به سیستم حمل نقل کالاهای خطرناک مجهز شد غرفه رنگارنگ شایان دیزل+گزارش تصویری دافران های رنگی در اصفهان خودنمایی کرد بازدید آیت الله معلمی نماینده مردم در مجلس خبرگان و فرماندار قائمشهر از غرفه شایان دیزل در نمایشگاه خودرو مازندران دافران های رنگارنگ در مشهد کارخانه شایان دیزل 2 ساله شد حضور قدرتمند شایان دیزل در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل اصفهان 365 روز سال و 24 ساعته آماده ارائه خدمات به محصولات شایان دیزل هستیم معرفی دو محصول جدید شایان دیزل تا پایان سال به دنبال تبدیل شدن به قطب تولید خودروهای تجاری هستیم روزانه 6 تا 8 کشنده دافران به تولید می رسد یکه‌تازی شایان دیزل با دافران H7 حضور پررنگ شایان دیزل با دافران H7 در بزرگترین رویداد خودرویی کشور فاز دوم توسعه شایان دیزل استارت خورد محمد مرتضایی سُکان هدایت گروه صنعتی شایان دیزل را بدست گرفت شایان دیزل پرقدرت به نمایشگاه خودرو تهران می آید شایان دیزل با کشنده جدید به نمایشگاه خودرو تهران می آید پیش فروش جدید شایان دیزل هفته آینده اعلام می شود آغاز پیش فروش جدید ترین کشنده بازار ایران با تسهیلات 800 میلیون تومانی کلیه قطعات اصلی کشنده دافران اروپایی است مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت شایان دیزل
Back to top