ابرخودرو جدید جهان با موتور 1.6لیتری

عصر خودرو: پس از یک دوره تحقیق و توسعه بیش از 5 ساله و انتظار جهان خودرو و البته 275 مالک ثروتمندی که پیش‌خریدشان را انجام داده بودند، بالاخره نسخه تولیدی نهایی مرسدس-آاِم‌گ One معرفی شد.

Monday 06 June 2022 - 18:08:00

ابرخودرو جدید جهان با موتور 1.6لیتریابرخودرو جدید جهان با موتور 1.6لیتری111111111

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»؛  این اَبرماشین اشتوتگارتی پلاگین-هایبرید، پیشرانه 1.6 لیتری V6 مشترک با خودروهای فرمول یک کمپانی زیر پوستَش دارد که به تنهایی 566 اسب‌بخار قدرت تحویل می‌دهد و خروجی نهایی با همکاری با 4 موتور الکتریکی نصب شده روی میل‌لنگ (1)،  توربوشارژر (1) و هریک از چرخ‌های جلو (2) به 1049 اسب‌بخار ناقابل می‌رسد. ظرفیت مجموعه باتری لیتیوم-یون تنها 8.4 کیلووات‌ساعت بوده و برد مسافت الکتریکی از حدود 18 کیلومتر فراتر نمی‌رود. شتاب اولیه با انجام وظیفه جعبه‌دنده 7 سرعته AT (مخفف Automated Manual) اختصاصی 2.9 ثانیه زمان می‌برد و سقف سرعت روی مرز 219 مایل بر ساعت معادل 352.4 کیلومتر بر ساعت لمس می‌شود. شاسی یک‌تکه و سیستم تعلیقِ سه حالته (راحت، اسپرت و اسپرت+) را متناسب با عملکرد مجموعه فنی توسعه داده‌اند و زیر بدنه حجم گسترده‌ای از آلومینوم بکار رفته است. بدنه را مجموعه‌ای پیچیده از جنبه‌های مختلف علم ایرودینامیک شکل داده و خیلی از اجزای آن مثل بالِ عقب، هواکش بالای گلگیرهای جلو و اسپویلرهای دیفیوزرِ جلو فعال هستند. مرسدس بنز حرفی از میزان دقیق نیروی رو به پایین نزده اما می‌دانیم که عدد دقیق آن در وضعیت عملکرد فنی بیشینه 5 برابر حالت عادی است و با گذر از مرز 50 کیلومتر بر ساعت نیروی رو به بالای منفی به آن وارد می‌شود. لاستیک‌ها، میشِلین پایلت اسپرت کاپ 2 M01 (‌Michelin Pilot Sport Cup 2 M01) هستند، به‌صورت اختصاصی برای One توسعه یافته‌اند و رینگ‌های 10 پَر استاندارد یا 9 پَر منیزیمی فورج‌کاری شده سفارشی و دیسک ترمزهای 15.6/15 اینچی کربن سرامیکی با کلیپرهای 6/4 پیستونه (جلو/عقب) را در بر می‌گیرند. آنسوی درهایی که رو به آسمان می‌روند، صندلی‌های مشابه فرمول یک میزبان راننده و هم‌سفرَش هستند و تقریباً همه چیز در غربیلک فرمان مستطیلی و دو نمایشگر 10 اینچی پشت فرمان و بالای داشبورد خلاصه می‌شود. علاوه بر این، تهویه مطبوع خودکار، سیستم صوتی، تودوزی چرم + فیبر کربن، پنجره‌های برقی و دوربینی که جای آینه وسط را گرفته نیز در خدمت سرنشینان خواهند بود. طبق برنامه‌ریزی سلطان اشتوتگارت، نخستین نمایش عمومی مدل تولیدی مرسدس-آاِم‌گ One نزدیک 1 ماه دیگر در فِستیوال سرعت گوودوود 2022 (Goodeood Festival of Speed) انجام می‌شود.

برچسب ها

ابرخودرو‌
مطالب مرتبط بیشتر
ابرخودرویی با سابقه 200 میلیون ساله! ابرخودروی فلینو با موتور 700 اسب بخاری در راه است تولید ابرخودروی استرالیایی با موتور 500 اسب بخاری ابر خودرو SSC Tuatara از خواب زمستانی بیدار می‌شود! ابرخودروی جدید استون‌مارتین معرفی شد ابرخودروی برقی با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت رونمایی شد خودرو نیم میلیون دلاری در ژنو خودرو‌هایی مناسب برای آخرالزمان! آستون مارتین ابرخودروی 2.5 میلیون پوندی می سازد احیاء دوباره میراث فرمولاوان خودرویی که با الهام از پرنده شاهین ساخته شد ابرخودروی تایوانی رقیب تسلا شد ابرخودرو کوربلاتی را در ژنو ببینید اَبَرخودروهای فراموش شده ابرخودروی الکتریکی ژاپنی با 430 اسب بخار ساخته شد ابرخودرویی با سرعت 500 کیلومتر برساعت رونمایی می شود یادبود مک‌لارن برای یک راننده افسانه ای آپولو Intensa Emozione؛ ابرخودرو 2.6 میلیون دلاری آپولو ابرخودروی لبنانی رونمایی شد +عکس رونمایی از یک ابرخودروی برقی ATS GT؛ همزاد ایتالیایی یک ابرخودرو انگلیسی؟! ابرخودروی گران‌قیمت ایتال‌دیزاین هم آمد+تصاویر این خودرو 1020 اسب بخار قدرت دارد ابرخودرو جدید "رضوانی" زیر 100 هزار دلار قیمت خورد+تصاویر قدرتمندترین خودروهای تولیدی جهان (+عکس) گرانترین خودروهای 2017 کدامند؟ لامبورگینی سنتناریوی 9.6میلیاردی با پلاک 666666 در خیابان‌های پاریس و لندن GT96؛ یک ابرخودرو به معنای واقعی کلمه ابرخودرو 1000 اسب بخاری مرسدس 4.5 میلیون دلار قیمت دارد ابرخودرو آینده اوپل +عکس هیولای پست‌مدرن Vuhl 05RR ابرخودرو کوچک رقابت با نیمی از اصالت! هیولای 838 اسبی از سرزمین ژرمن ها! فورد GT ابرخودرو محبوب نژادی کمیاب از افعی‌های آمریکایی! برخی از بهترین ابرخودروهای معرفی شده در سال 2015 ابرخودرو اینفرنو دوزخ مکزیکی پرواز با نژادی تازه از ابرخودرو‌ها!
Back to top