بررسی بازار شمع، وایر، دینام و کوئل خودروهای داخلی و خارجی در ایران؛

قلب الکتریکی خودرو این روزها گران می‌تپد!

عصر خودرو- در این شماره به بازاری سر زده‌ایم که به عنوان متعلقات باتری یا قسمتی از دورچین پیشرانه در میان فروشندگان قطعات یدکی اتومبیل در بازار شناخته می‌شود. در این مطلب گزارش کوتاهی خواهیم داشت از بازارهای شمع، وایر، کوئل و دینام خودرو که به عنوان اصلی‌ترین قطعات تأمین برق خودرو در بازار شناخته می‌شوند. ضمناً برای هر قسمت از این گزارش، فهرستی مبسوط از قیمت پرفروش‌ترین‌های این بازار تهیه کرده‌ایم که توجه شما را به آن جلب می‌نماییم.

Saturday 01 February 2020 - 17:11:00

قلب الکتریکی خودرو این روزها گران می‌تپد!

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، محصولات بازار شمع خودرو در ایران از بازارهای خارجی مانند ژاپن، آلمان و کره جنوبی تأمین می‌شود و در کنار آنها برندهای داخلی نظیر نور، پارس و ... نیازهای این بازار را تأمین می‌کنند. پرفروش‌ترین محصولات این راسته برندهای NGK و بوش آلمان هستند که در میان آنها نمونه‌های تقلبی نیز در بازار بسیار دیده می‌شود. در بین نمونه‌های تقلبی نیز محصولات High copy فراوانی در بازار است و به قول فروشندگان تحت لیسانس ساخته می‌شوند اما اکثر آنها ساخت کشور چین هستند. گران‌ترین محصولات این راسته شمع‌های پلاتینیوم اصلی هستند که عمر بالا و عملکرد متفاوتی نسبت به شمع‌های معمولی و ساخت ایران دارند.
وایرهای موجود در بازار نیز اغلب ساخت کشور چین هستند و در بین آنها نیز برندها پرتو و رسا که ساخت صنایع کشورمان هستند نیز دیده می‌شود. در میان وایرهای بازار کمتر جنس تقلبی در بازار دیده می‌شود اما باید توجه داشته باشید در هنگام خرید باید مشخصات توصیه شده در دفترچه راهنمای خودرو برای خرید وایر مناسب را رعایت نمایید.
در مورد دینام و کوئل نیز باید خاطرنشان کرد که این قطعات اغلب عمر بالایی دارند و مانند کالاهایی مانند لنت ترمز، شمع، روغن و .... قطعات مصرفی محسوب نمی‌شوند اما در بین آنها برای خودروهای ساخت داخل برندهایی همچون عظام محصولات با کیفیتی را در بازار عرضه می‌کنند. ضمن اینکه برندهای دیگری مانند فرانتک و والئو نیز به عنوان برندهای خارجی با کیفیت این بازار شناخته می‌شوند. در مورد قیمت آنها نیز باید یادآور شد قطعه‌ای مثل دینام برای خودروهای داخلی با قیمتی نزدیک به 2 برابر سال گذشته امروزه در بازار به فروش می‌رسد و همین امر موجب شده تا اکثر مشتریان این راسته به تعمیرات اساسی یا خرید نمونه‌های کارکرده و استوک این قطعه روی بیاورند.

یک دست شمع 4 عددی اصلی هوندا به قیمت 550.000 تومان

  یک دست شمع 6 عددی اصلی مناسب برای BMW سری 5 و 3 به قیمت 1.400.000 تومان

وایر جک J5 اتوماتیک 4 عدد به قیمت 280.000 تومان

وایر MVM تیگو 5 غیر اصلی 4 عدد به قیمت 170.000 تومان

دینام عظام مدل SG9 مناسب برای پژو 405 به قیمت 730.000 تومان

کوئل دوبل اورجینال پژو 206 تیپ 5 به قیمت 900.000 تومان

برچسب ها

شمع خودرودیناموایر شمع
Back to top