بررسی بازار انواع شمع خودروهای داخلی و خارجی + جدیدترین فهرست قیمت

بازاری پرتلاطم و البته نایاب!

عصر خودرو- در این مطلب به یکی از مهمترین بازارهای قطعات یدکی خودرو سر زده ایم که این روزها بازار آشفته ای دارد؛ بازاری که در این شماره قصد داریم آن را به شکل خلاصه بررسی کنیم، بازار شمع خودرو است که در حال حاضر برندهای وارداتی آن را در اختیار خود گرفته اند و کمتر برندهای ایرانی و تولید داخل در آن قابل خرید است.

Friday 07 September 2018 - 11:10:00

بازاری پرتلاطم و البته نایاب!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب علاوه بر اطلاعاتی که از گوشه و کنار این بازار در اختیار شما قرار خواهیم داد، توجه شما را به فهرستی جامع از آخرین قیمت انواع شمع خودروهای مختلف جلب می کنیم تا با آگاهی و آشنایی هر چه بیشتر با این بازار، شمع مورد نظرتان خریداری کنید.

در این بازار چه می گذرد؟
در نگاه اول تنها چیزی که در این بازار به چشم می خورد افزایش قیمت افسارگسیخته قیمت ها و به دنبال آن رکود در بازار است. شیب قیمت ها به شکل فزاینده رو به بالاست و موجب شده تا برندهای ناآشنا و بعضا جدید بازار که کیفیت بسیار پایینی دارند، حال به شمع اول بازار تبدیل شوند. شمع های وارداتی از کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن مثل برند معروف NGK در بازار بسیار کمیاب شده اند و در صورت موجودی در خیابان های اکباتان و ملت تهران، قیمت بسیار عجیبی خواهند داشت. شمع های خوب در بازار شهرستان ها نیز بسیار نایاب هستند و اختلاف قیمت ها بین برندهای چینی و معتبر آنقدر زیاد است که مشتری خود به خود راضی به خرید شمع های بی کیفیت و بعضا تقلبی می شود. این روزها شمع در بازار قطعات خودرو حکم طلا را دارد و اگر شمع های اصلی بوش و NGK را در بازار یافتید، در خرید آن درنگ نکنید چراکه طبق گفته بازاری ها این روند غم انگیز بازار در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و تابستانی داغ و پرچالش پیش روی لوازم و قطعات یدکی خودرو دیده می‌شود. شمع های دیگری مانند هلا و نور حالا در بازار فروش خوبی دارند و می توان گفت قیمت نازل آنها در بازار توجیه اصلی خرید آنهاست. قیمت شمع خودروهای وارداتی و لوکس نیز سر به فلک کشیده است به طوری که شما برای خرید یک دست شمع مرسدس-بنز E250 مدل 2013، باید بیش از 1.5 میلیون تومان ناقابل خرج کنید. البته این وضعیت برای خودروهای کره ای در نمایندگی های مربوطه بهتر است و شمع های تویوتا جنیون پارت نیز در بازار اوضاع تقریبا مساعدی دارند. پیشنهاد به ما به شما این است که گرچه بازار قطعات خودرو امروزه به شمع های اورجینال و اصلی روی خوشی نشان نمی دهد اما با صرف کمی وقت می توانید شمع های استاندارد اتومبیل وارداتی خود را پیدا کنید. در ضمن، جدا از خرید شمع های متفرقه پرهیز کنید. لازم به ذکر است قیمت های درج شده برای شمع های فهرست زیر در بازار تهران به شکل حدودی است و ممکن است در نقاط مختلف پایتخت یا شهرستان‌ها، متفاوت باشد.

 

*محمد ملکی‌زاده

برچسب ها

شمع خودروقیمت شمع خودرو
Back to top