محیط زیست اجازه شماره‌گذاری خودروهای یورو 4 را در سال 99 نمی‌دهد

عصر خودرو- یک مقام مسؤول محیط زیست با بیان اینکه تعویق یک ساله ارتقاء استاندارد خودروهای بنزینی به استاندارد یورو 5 باعث ورود 400 تن آلاینده اضافی به هوا شده است،‌ گفت: مجوز شماره‌گذاری خودروهای یورو 4 را برای سال آینده صادر نمی‌کنیم.

Monday 16 December 2019 - 14:38:00

محیط زیست اجازه شماره‌گذاری خودروهای یورو 4 را در سال 99 نمی‌دهد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، با وجود اعلام قبلی سازمان محیط زیست، شرکت ایران‌خودرو با نقض قانون هوای پاک به پیش‌فروش 4 محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 برای آذرماه سال 99 اقدام کرده است، ‌این اقدام غیرقانونی باعث می‌شود که سال آینده مردم برای شماره‌گذاری خودورهای خارج از استانداردشان با مشکل مواجه شوند.

بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه‌های زیست‌محیطی سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درخصوص  نقض قانون هوای پاک از سوی ایران خودرو با پیش‌فروش خودروها با آلایندگی یورو 4 برای آذرماه سال آینده، اظهار داشت: از ابتدای سال آینده پلاک‌گذاری برای خودروهایی با استاندارد یورو 4 غیر قانونی است.

وی با یادآوری این نکته که خودروسازان باید در سال 96 استاندارد خودروهای تولیدی خود را به یورو 5 ارتقاء می‌دادند و به بهانه‌های مختلف از زیر بار این مسؤولیت شانه خالی کردند،‌گفت: مطابق قانون هوای پاک از ابتدای سال 99 باید تمامی خودروهای تولیدی داخل کشور مطابق استاندارد یورو 5 به بازار ارائه شود.

دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه‌های زیست‌محیطی در خصوص اینکه آیا ارتقاء این استانداردها هزینه‌های مضاعفی برای خودروسازان شرایط خاص اقتصادی کشور به وجود می‌آورد، پاسخ داد: هزینه R&D در مقابل هزینه‌هایی که سالانه این صنعت متحمل می‌شود بسیار اندک است.

اشجعی ادامه داد: اکثر خودروهای تولیدی داخل کشور بر روی یک پلت فرم واحد تولید می‌شود، بنابراین هزینه‌های R&D چندین خودرو با یک تغییر کوچک پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت باید مرتبا به فکر افزایش کیفیت محصولات تولیدی‌اش باشد، گفت: خودروسازان آخرین بار در سال 91 موظف شدند از استاندارد یورو 2 به استاندارد یورو 4 ارتقاء کیفیت داشته باشند.

دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه‌های زیست‌محیطی خاطرنشان کرد: محیط زیست مدت مورد نیاز خودروسازان برای تغییر حالت پلت فرم‌هایشان را در نظر گرفته اما با وجود مسامحه‌های صورت گرفته ایران خودرو اقدام به پیش فروش خودروهای تولیدی خارج از استانداردهایش  برای سال آینده کرده است.

*پیش فروش خوردو با استاندارد یورو 4 برای سال آینده غیرقانونی است

اشجعی با تاکید بر اینکه این پیش فروش بر اساس قانون ممنوع است و خودروهای پیش فروش شده در سال آینده برای دریافت تائیدیه سازمان محیط زیست به منظور پلاک‌گذاری دچار مشکل می‌شوند، یادآور شد: یک ماه پیش وزارت صمت را مخاطب قرار دادیم و به این وزارتخانه به صورت کتبی تذکر داده شد که بر اساس قانون یورو‌4ها برای سال آینده امکان پیش فروش ندارند. اما متاسفانه با وجود این تذکر ایران خودرو اقدام به پیش فروش خودروهایش کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که محیط زیست چه اقدام بازدارنده‌ای در مقابل این تخلف خودروسازان می‌تواند داشته باشد، گفت: نقطه ایست از سوی محیط زیست همان شماره‌گذاری است چرا که بدون مجوز این محیط زیست پلیس امکان شماره‌گذاری ندارد.

دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه‌های زیست‌محیطی با اشاره به اینکه آذر ماه سال آینده که موعد شماره‌گذاری این خودروهاست، خودروسازان از جانب مردم به محیط زیست فشار می‌آورند گفت: در واقع با واگذاری این خودروها به مردم، خودروسازان به سود خود رسیده و محیط زیست را در مقابل مردم قرار می‌دهند.

اشجعی بیان داشت: ظاهرا هشدارهای ما تاثیرگذار نبوده و پیش فروش‌ها ادامه دارد و به همین دلیل پیگیری قانونی را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم مراجع ذیربط اقدام کنند.

وی درخصوص تاثیر ارتقاء استاندارد خودروهادر کاهش آلودگی نیز گفت: عمده آلایندگی خودروها بنزینی مربوط به ذرات معلق است که به دو دسته ذرات معلق  اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود و بر این اساس ذرات معلق اولیه به صورت مستقیم منتشر می‌شود و ذرات معلق ثانویه از طریق واکنش شیمیایی در جو که منبع آنها آلاینده ناکس و هیدروکربن است. در واقع عامل اصلی هیدروکربن خودروهای بنزینی هستند.

*35 درصد آلودگی تهران ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌های بنزینی است

اشجعی در ادامه گفت: مطالعات منشا‌یابی آلودگی شهر تهران نشان داده است که 35 درصد ذرات معلق تهران ناشی از خودرو و موتورسیکلت‌های بنزینی است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مشکل آلایندگی ذرات معلق سال به سال رو به بهبود بوده است اظهار داشت: اگر روزهای آلوده را به تفکیک آلاینده‌ها بررسی کنیم می‌بینیم که وضع آلاینده ذرات با یک شیب مناسب سال به سال رو به کاهش است.

*آلاینده ازن در حال پیشی گرفتن از ذرات معلق

دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه‌های زیست‌محیطی خاطرنشان کرد:‌ آلاینده‌ای که هر سال وضع وخیم‌تری پیدا می‌کند، آلاینده ازن است که از سال 95-98 در بازه زمانی منتهی به اواسط آذر ماه شاهد 25 روز آلوده به دلیل افزایش آلاینده ازن بوده‌ایم. یعنی در این مدت 32 روز آلودگی هوا به خاطر ذرات معلق بوده و 25 روز به خاطر افزایش آلاینده ازن است؛ که عامل اصلی آن هیدروکربن و ناکس‌ها هستند.

*آلایندگی از سمت خودروهای دیزلی به سمت بنزینی‌ها در حال حرکت است

اشجعی ادامه داد:‌ بنابراین به مرور زمان آلایندگی از سمت خودروهای دیزلی به سمت خودروهای بنزینی در حال حرکت است و می‌توان نتیجه گرفت بحث خودروهای بنزینی هر سال جدی‌تر خواهد شد.

وی بیان داشت: تعویق یک ساله ارتقاء استاندارد خودروهای بنزینی از یورو 4 به یورو 5 باعث ورود 400تن آلاینده ناکس اضافی در هوا شده است.

دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه‌های زیست‌محیطی ادامه داد: حال با این آمار تصور کنید اگر به جای یک میلیون خودروی یورو 4 امسال خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 5 وارد بازار می‌شوند. چه مقدار وضعیت هوا نسبت به قبل بهتر بود؟

اشجعی با بیان اینکه افزود: در نسخه فعلی قانون هوای پاک عنوان شده که از ابتدای سال 1400 خودروهای بنزینی و دیزلی باید یورو 5 باشند، اما آئین‌نامه ذیل این قانون ابتدای سال 1401 را مبنا قرار داده است. خاطرنشان کرد: در اصلاحیه قانون هوای پاک که در دولت در حال بررسی است یک یا نهایتا دو سال ارتقاء تعویق استانداردها وجود دارد تا خودروسازان بتوانند خود را به این برنامه برسانند.

*خودروسازان ایرانی در ارتقای کیفیت از همه خودروسازان دنیا عقب افتاده‌اند

دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه‌های زیست‌محیطی در پاسخ به این سؤال که آیا فضای قانون نویسی ما در حوزه محیط زیست به خصوص آلودگی هوا فانتزی نبوده است،‌گفت:‌ خیر. کشورهای دیگر هم این استانداردها را رعایت می‌کنند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی اکنون استاندارد یورو 6 را مدنظر قرار داده‌اند. خودروسازان چین، روسیه و استرالیا به استاندارد یورو 5 رسیده‌اند ونهایتا تا یک سال دیگر خودروهایشان را با استاندارد یورو 6 تولید خواهند کرد.

اشجعی ادامه داد:‌کشورهای هند و برزیل نیز نهایتا تا یک سال دیگر از استاندارد یورو 4 به استاندارد یورو 6 ارتقاء‌کیفیت خواهند داشت. یعنی تا یک سال دیگر کمتر کشور تولید کننده‌ای است که استاندارد آلایندگی‌اش کمتر از یورو 6 باشد.

وی با توضیح این شرایط در میان خودروسازان جهان یادآور شد: اگر خودروسازان بدون توجه به تولید آلاینده‌ها هر سال به همین منوال ارتقاء استانداردهایشان را به تعویق بیندازند ایران دو مرحله از دیگر کشورها عقب خواهند ماند. حداقل با ارتقاء استاندارد خودروها به یورو 5 در سال دیگر این فاصله کمتر خواهد بود.

*خسارت 7 میلیارد دلاری خودروسازان به محیط زیست کشور

دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه‌های زیست‌محیطی با بیان اینکه 80 درصد آلودگی گازی در کشور ما مربوط به خودروسازان است، گفت: خودروسازان سالانه  7 میلیارد دلار در کل کشور به دلیل تولید خودروهای آلاینده خسارت وارد می‌کنند که معادل حدود صد هزار میلیارد تومان است. حال سؤال اینجاست که آیا سودآوری صنعت خودرو این مقدار است؟

مخاطبان فارس من با ثبت سوژه «مقصر بحران آلودگی هوای کلانشهرها کیست؟» خواستار بررسی عمیق‌تر آلودگی هوا در کشور بخصوص کلانشهرها شده بودند، و با اعتراض به اینکه تعطیلی مدارس، شیوع بیماری‌های قلبی و تنفسی و «حال بد» شهروندان، اولین اثرات این بحران است. اعلام کردند،  بحران آلودگی هوا، بحرانی است که انگار هیچ کس نمی‌خواهد برای آن علاجی دائمی اتخاذ کند!

 

برچسب ها

محیط زیستشماره گذاری خودرواستاندارد یورو 4
مطالب مرتبط بیشتر
آغاز شماره گذاری و تحویل تویوتا کرولا شرکت سایپا دو گواهینامه بین‌المللی مدیریت سبز اخذ کرد اسکانیا تا سال 2030 به فولاد بدون کربن روی می آورد تخصیص پلاک رند مسدود شده است 85 درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده‌ هستند خودروهای موجود در پارکینگ ها در جریان شماره گذاری و تحویل به مشتریان است تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری انواع خودروها اعلام شد تجمع معترضان عدم شماره گذاری نیسان زامیاد الزام شماره گذاری خودرو به دریافت مجوز از ستاد نوسازی خودرو تاگا شماره گذاری شد نقل‌ و انتقال و شماره‌گذاری خودرو چقدر درآمد عاید دولت کرد؟ شماره‌گذاری 10 هزار کامیون بدون ارائه گواهی اسقاط نخستین سری خودروها در سامانه جدید برای شماره‌گذاری به پلیس راهور معرفی شد سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده راه اندازی شد تخفیف های پرشیا خودرو در بخش خدمات ویژه روز محیط زیست ابلاغ مصوبه پلاک‌گذاری ملی خودروهای مجاز به تردد در مناطق آزاد دستورات بدون بسترسازی به خودروسازان تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ از هفته آینده مدل خودروها 1402 می‌شود بنزین کلان‌شهرها یورو 4 است خودروهای مناطق آزاد مجاز به شماره گذاری در داخل کشور شدند مشکل دوساله شماره‌گذاری کامیون‌های وارداتی با مصوبه مجلس رفع شد پرداخت 5 درصد قیمت کامیون و کشنده وارداتی برای شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت محیط‌بانان در مقایسه با شکارچیان رانت میلیاردی خودروی دیزلی معطل ماندن شماره گذاری 20 هزار کامیون به دلیل عدم اسقاط خودرو استاندارد تایید نکند شماره‌گذاری خودرو انجام نمی‌شود 100 اتوبوس جدید در انتظار شماره گذاری و ورود به چرخه فعالیت آغاز شماره‌گذاری خودروهای تیبا، ساینا و سمند از امروز سازمان استاندارد: صدور مجوز فقط برای تعهدات قبلی است برطرف شدن مشکل شماره گذاری تیبا ایمنی خودرو تایید نشود، شماره‌گذاری نمی‌کنیم تکلیف شماره‌گذاری دو خودروی پرطرفدار ایرانی مشخص شد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دیزلی بدون اسقاط شماره‌گذاری می‌شوند 2میلیون راننده پرخطر داریم برگه اسقاط کم آمد؛ شماره گذاری خودرو و موتورسیکلت متوقف شد اکثر خریداران خودروهای برقی دغدغه محیط زیست ندارند سکوت محض سازمان حمایت و سازمان بازرسی در مورد عدم شماره گذاری تیبا و سمند شماره گذاری 17 هزار خودرو در یک هفته ماجرای لغو موقت شماره‌گذاری تیبا و سمند سمند و تیبا شماره‌گذاری نمی‌شوند شماره‌گذاری 1700 سمند جایگزین تاکسی‌ فرسوده در انتظار مجوز سازمان استاندارد توقف شماره‌گذاری به دلیل ناهماهنگی مصوبات شروط پلیس برای شماره‌گذاری خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی سمند سورن پلاس شماره‌گذاری می‌شود تخفیف های پرشیا خودرو در بخش خدمات ویژه روز محیط زیست پلاک خودرو نایاب شد صدور مجوز شماره‌گذاری وسایل نقلیه برقی برای نخستین بار در کشور صفر تا صد اجرای قانون پلاک سوم خودرو پس از 17 سال اخذ مالیات 1 درصدی از خرید و فروش خودرو‌های ایرانی شماره گذاری خودرو اینترنتی می‌شود واگذاری تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت خودرو به نیروی انتظامی افزایش ساعت کار شماره گذاری در اسفند مالیات عوارض شماره گذاری سواری عمومی فشار مضاعفی به تاکسیران ها روش اقتصادی و دوستدار محیط زیست برای بازگردانی روغن‌های سوخته سازمان محیط‌زیست نقشی در صدور مجوز شماره‌گذاری خودرو ندارد انتقاد به بی توجهی به تکمیل ظرفیت پلاک گذاری خودرو در تهران ارسال خودروها بدون پلاک انتظامی به محل نمایندگی ها انطباق محصولات و فرآیندهای ایران خودرو با استانداردهای سازمان محیط زیست "تست تصادف" و "ایربگ" در ایران وجود ندارد! پلیس می‌تواند مانع از شماره‌گذاری خودروی غیراستاندارد شود؟ چرا پلیس راهور خودروهای بدون استاندارد را شماره‌گذاری می‌کند؟ آیین نامه اجرایی تعیین سن فرسودگی خودروها ابلاغ شد خودرو به‌جای اسب در شهر باستانی «پترا» جزئیات طرح پلاک سوم در روند شماره گذاری خودرو وکالتنامه‌های تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودروها سه ماه تمدید شد اسقاط فرسوده‌ها نباید منوط به واردات خودرو شود برگ سبز به عنوان سند رسمی مالکیت خودرو بلامانع است دست رد خودروسازان آلمانی به فعالان محیط زیست تعویض پلاک در 2 مرکز تهران بدون پیاده شدن از خودرو احتمال فروش نوبت به هیچ وجه ممکن نیست ساعت 11 زمان نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک البرز ظرفیت جدید 8 صبح اعلام می‌شود استعلام پلاک خودرو فعال از روی کد ملی و مراحل آن نحوه و زمان فعالیت مجدد مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک واکنش پلیس راهور درباره کمبود ظرفیت سایت تعویض پلاک مراکز شماره گذاری و آموزشگاه‌های رانندگی در شهر‌های قرمز تعطیل شد آغاز سیستم شماره‌گذاری اینترنتی در دو مرکز پایتخت چالش جدید زیست‌محیطی با بازیافت باتری‌های برقی علت عدم تحویل نیسان دیزل به مشتریان چیست؟ مراکز تعویض پلاک 5شنبه‌ها هم باز هستند فشار محیط زیست برای تولید خودروی یورو 6 ساکنان دارای خودرو پلاک غیر بومی البرز به شماره گذاری مراجعه کنند تعطیلی مراکز تعویض پلاک تا نارنجی شدن شهرهای قرمز افزایش ساعات کار مراکز شماره‌گذاری خودرو تا ساعت 18 محصولات مدیران خودرو، دوستدار محیط زیست خودروهای برقی علیه محیط زیست؟ پذیرش شماره‌گذاری و واردات خودرو و موتورسیکلت تا 18 اسفند افزایش ساعت کار مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در سراسرکشور عدم شماره‌گذاری خودروها به دلیل اخذ نکردن استانداردهای محیط زیست شماره گذاری با کدپلاک‌های قدیمی در مراکز تعویض پلاک+ جزئیات سازمان محیط‌زیست از پروژه ملی شاهین در چارچوب قوانین حمایت می‌کند حمایت وزارت صمت از توسعه تجهیزات آزمون استانداردهای ایمنی،کیفی و زیست محیطی در ISQI خودروی برقی به کمک آلودگی هوا می آید؟ کاهش 20 درصدی آلایندگی با تولید موتور سه‌استوانه ایرانی مزایای شماره‌گذاری اینترنتی درخواست رفع مشکل شماره گذاری و فروش خودروهای دولتی نیسان وانت از چرخه تولید خارج می‌شود خودرو‌های یورو 4 مدل 99، پلاک نمی‌شوند افزایش مراجعه به مراکز شماره‌گذاری به دلیل رشد قیمت خودرو مراکز تعویض پلاک در تمام مراکز استان‌ها باز است شماره گذاری خودرو‌های ساندرو معوق از فردا مجوز شماره‌گذاری 30 دستگاه خودروی برقی صادر شد ارائه خدمات اینترنتی نقل و انتقال خودرو در مرکز شماره‌گذاری میثم + شرایط و جزئیات تعطیلی مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک شهرهای قرمز به مدت دو هفته موافقت سازمان محیط زیست با شماره‌گذاری رنوها به شرط عرضه با مدل 98 آزاد شدن موتورسیکلت‌های فرسوده موجب آلودگی بیشتر هوا می شود آغاز شماره گذاری اینترنتی خودرو ازصرف وقت 10 دقیقه‌ای تا رؤیت سابقه تصادف خودروی مورد معامله! افزایش 2ساعته ساعت فعالیت مراکز تعویض پلاک تا پایان هفته شرط شماره‌گذاری خودروهای تولید 99 شماره گذاری خودروهای رنو بلامانع است + سند الحاق تمام مراکز تعویض پلاک استان‌ها به طرح «نوبت‌دهی اینترنتی» تحت هیچ شرایطی نباید مانع تولید و تحویل خودرو شد خودرو‌های سرگردانی که پلاک نمی‌شوند! تعویض پلاک از امروز در تهران فقط اینترنتی انجام می‌شود شماره گذاری وسایل نقلیه در کمتر از یک ساعت چرا پراید و رنو شماره گذاری نمی‌شوند؟ تعویض پلاک در تهران از هفته آینده فقط با «نوبت‌دهی اینترنتی» انجام می شود+ جزئیات افزایش تعداد مراکز تعویض پلاک با نوبت‌دهی اینترنتی بدون نوبت‌دهی اینترنتی به مراکز تعویض پلاک مراجعه نشود جزئیات خدمات آنلاین تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو سه مدل خودروی پراید و یک مدل پژو 405 از رده خارج شدند نقض قانون برای مالکیت خودروهای فرسوده، نادیده گرفتن حقوق عامه مردم است سرنوشت قانون ابطال شده «تعیین سن فرسودگی خودروها» چه می‌شود؟ تایر خودرو منبع مهم آلودگی میکروپلاستیک‌ در آب‌های جهان سازمان محیط‌زیست مجوزی برای شماره‌گذاری خودرو با استاندارد یورو 4 نداده است خودروها اینترنتی شماره‌گذاری می‌شوند آغاز آزمایشی نقل و انتقال الکترونیکی وسایل‌نقلیه در چند روز آینده شماره گذاری آزمایشی اینترنتی خودروها از هفته آینده موافقت سازمان محیط زیست با شماره‌گذاری تاکسی‌های یورو 4 شماره گذاری آزمایشی خودروها ازطریق اینترنت از هفته آتی شماره گذاری 500تاکسی نوسازی شده در انتظار قول مساعد محیط زیست 500 دستگاه تاکسی صفر در نوبت شماره گذاری مدارک لازم برای تعویض پلاک چرا برخی خودروهای داخلی شماره‌گذاری نمی‌شوند؟ افزایش 8.3 درصدی مراجعه به مراکز تعویض پلاک بعد از بازگشایی مجدد افزایش ساعت کار مراکز شماره‌گذاری پلیس راهور تعویض پلاک خودروها در البرز زوج و فردی شد مراکز شماره‌گذاری تا ساعت 17 خدمات‌‌‌ ارائه می‌کنند نگرانی‌های فراتر از یورو 5 لیست مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در تهران آغاز به کار مراکز شماره گذاری پلیس راهور حلقه معاملات خودرو تکمیل شد شروع به کار مراکز شماره‌گذاری و آموزشگاه‌های رانندگی از شنبه آینده امسال هیچ خودرویی با استاندارد یورو4 پلاک گذاری نمی‌شود هیچ خودرویی از ابتدای سال تاکنون شماره‌گذاری نشده است بهترین خودروهای SUV دوستدار محیط زیست پلیس در روزهای کرونایی تعطیل نیست الزام ایران خودرو و سایپا به تولید خودرو یورو 5 در سال 99 مرکز تعویض پلاک قم تا اطلاع ثانوی تعطیل شد تغییر در ساعات فعالیت مراکز شماره گذاری اجرای 80 درصد سیستم غیرحضوری شماره گذاری خودرو مردم تعویض پلاک خودرو خود را به تعویق بیندازند شهروندان برای شماره‌گذاری پلاک به پایتخت مراجعه نکنند شماره‌گذاری خودروها با رعایت تمهیدات بهداشتی مدارک لازم احراز سکونت جهت شماره‌گذاری خودرو کدامند؟ انتخاب شرکت‌های بازرسی در فرآیند نظارت بر آلایندگی وسایل نقلیه هزینه بنزین به محیط‌زیست داده می‌شود تعیین مالیات و عوارض سبز شماره‌گذاری انواع خودرو و موتورسیکلت خودرویی از مواد بازیافتی ساخته می شود آلودگی صوتی 17 نقطه تهران در وضعیت خطرناک است هوای شهرهای بزرگ پاک است مردودی‌های یورو4 نظر محیط زیست تهران درباره استفاده از دوچرخه درآمد 700 میلیارد تومانی از شماره‌گذاری خودرو خودروهای ناایمن و بدون استاندارد پلاک نمی‌شوند زورمان به خودروسازان نمی‌رسد موتورسیکلت برقی ارزان و صرفه جویانه تولید شد تهدید دوباره پلیس؛ این دو خودرو از سال آینده شماره‌گذاری نمی‌شوند! شمارش معکوس ادغام پژو و فیات پاسخ کمیسیون صنایع به سازمان محیط زیست چه خواهد بود؟ + نامه اصل بر استفاده از فیلتر دوده در خودروهای دیزلی است حفظ محیط زیست را به کودکان آموزش دهیم «آرنولد شوارتزنگر» خودرو الکتریکی خود را به نوجوان فعال زیست محیطی قرض می دهد ممنوعیت تعویض قطعات اصلی خودرو بدون مجوز پلیس مخالفت رییس محیط زیست با درخواست دیزلی‌ها برای حذف فیلتر دوده اقدام برای کاهش چهاردرصدی آلاینده‌ها سواری دیزلی؛ عقبگرد محیط زیستی تصمیم پلیس برای توقف شماره‌گذاری پراید پراید پلاک نمی شود تولید سواری دیزلی تجارت آلاینده‌هاست جریمه جالب مرد سگ آزار شفتی «پراید» و «پژو» در صدر شماره‌گذاری خودروها کاتالیست ناکارآمد دلیل افزایش ازن در تهران شماره‌گذاری 4700 خودرو وارداتی + اسامی برند‌ها آغاز شماره‌گذاری 7500 خودرو وارداتی شماره‌گذاری خودروها منوط به تایید سازمان ملی استاندارد است انتقاد دبیر کاهش آلودگی هوا از عدم اجرای حدود مجاز آلایندگی از ابتدای اردیبهشت سایپا برنامه مدونی برای مقابله با آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت دارد حضور سایپا در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست آئین‌نامه جدید حدود مجاز انواع وسایل نقلیه کشور تدوین و ابلاغ شد 20 خودرو و موتور مجوز شماره‌گذاری نگرفتند کاهش 39 درصدی شماره‌گذاری خودروهای نوشماره در سال جاری 66 درصد آلودگی هوای تهران از خودروهای گازوئیلی است اعلام ساعت کار مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا در ایام نوروز شرایط شماره گذاری خودروهای گذر موقت اعلام شد + جزئیات تعویض نشدن پلاک خودروی خریداری شده 50 هزار تومان جریمه دارد افزایش ساعات کار مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو بلاتکلیفی موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ‌ها انتقاد محیط زیست از پلیس و بیمه مرکزی در مورد خودروهای فرسوده مدارک لازم برای احراز محل سکونت مالکان خودروها هنگام نقل و انتقال اعلام شد متقاضیان نقل و انتقال وسیله نقلیه با مدارک کامل برای تعویض پلاک مراجعه کنند شماره گذاری پژو پارس دوگانه سوز متوقف شد باید به بالاترین استاندارد زیست محیطی خودرو دست یافت کاهش 70 و 30 درصدی شماره‌گذاری خودروهای صفر وارداتی و داخلی در سال 97 کاهش 65 درصدی اسقاط خودروهای فرسوده قابلیت 250 هزار لیتر صرفه‌جویی سوخت با تعویض باک‌های خودرو آغاز شماره‌گذاری نوشماره‌ها از ساعتی پیش تمامی کارت های عقب افتاده خودرو تا 20 روز آینده تحویل می شوند خودروهای مغایر با استاندارد شماره‌گذاری نمی‌شوند خودرو‌ بدون یورو 5 شماره گذاری نمی‌شود اجرای مرحله دوم طرح کاهش از شنبه تلف شدن یک راس کل وحشی در تصادف بکارگیری 80 دستگاه موتورسیکلت برای جلوگیری از تعرض به منابع طبیعی ضوابط شماره گذاری خودروها تغییرنکرده خودروهای فاقد ترمز ای بی اس شماره گذاری نمی شوند کاهش 8 درصدی شماره‌گذاری خودروهای جدید تا پایان مرداد فراخوان محیط زیستی هلدینگ داتیس مردود شدن 30 تا 40 درصد خودورها در تست معاینه فنی اجرای طرح ویژه نظارت بر عملکرد کارواش‌های غرب تهران رأی‌ ترامپ به خودروهای پرمصرف سایت شماره گذاری شرکت ایران خودرو نوسازی شد بازنگری در قیمت خودروها بابت تجهیز استاندارد یورو 4 هیچ دستاوردی در کمیته موتورسیکلت برقی نداشتیم تردد یک سوم کامیون‌های کشور اضافی است 50 درصد گازوییل کشور استاندارد است ایستادگی سازمان محیط زیست منجر به ارتقای صنعت موتورسیکلت شد خودروسازان جهان به چه قوانین محیط‌زیستی پایبندند؟ کلانتری از فعالیت های زیست محیطی ایران خودرو تقدیر کرد خودروهای فاقد کیسه هوا شماره گذاری نمی شوند توضیح پلیس درباره شماره‌گذاری خودروهای وارداتی صفرکیلومتر مشکل شماره‌گذاری خودروها با دستور معاون اول رئیس‌جمهوری حل شد رای منفی هیات وزیران به شماره‌گذاری مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری نمایندگی‌های رتبه 4 از شبکه خدمات پس از فروش خودرو حذف شدند گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند دوچرخه در مصاف جهانی با چالش های محیط زیستی اُزُن و گردوغبار؛ آلاینده‌های هوای تهران در تابستان هوای تهران با شاخص 53 در شرایط سالم است هوای پایتخت با شاخص 52 در شرایط سالم است تیبا جدید وارد بازار می شود چرخه‌ای برای محیط زیست هوای امروز تهران سالم است آلودگی هوا سه منبع اصلی دارد مرگ سالانه 7 میلیون نفر در جهان به دلیل آلودگی هوا هوای تهران سالم است نبود آزمایشگاه مرجع عامل اختصاص مهلت 10 ماهه به موتورسازان امکان تعویق تولید موتورهای یورو 4 و دادن مهلت 10 ماهه به موتورسازان هوای پایتخت با شاخص 71 سالم است فرش قرمز مرگ زیرپای جاده چالوس تولید موتورسیکلت‌های بدون یورو 4 متوقف شد ارائه 5.3 میلیون خدمات شماره‌گذاری و نقل و انتقال خودرو در سال 96 ایرانی‌ها امسال چه خودروهایی بیشتر خریدند؟ رشد 12.7 درصدی شماره‌گذاری خودروهای نو در سال جاری هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت افزایش ساعت مراکز تعویض پلاک برای راحتی شهروندان وزارت صمت به دنبال بازگشت به استاندارد یورو4 در خودرو های دیزل ممنوعیت شماره‌گذاری خودروها با حجم بیش از 2500 سی‌سی در مناطق آزاد تمهیدات ویژه مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور برای تهرانی‌ها لزوم مراجعه به مراکز شماره گذاری هنگام خرید خودرو هوای پایتخت با شاخص 96 سالم است کارواش‌های پایتخت زیر ذره‌بین محیط زیست استانداردسازی سوخت باید در همه جای کشور در دستور کار قرار گیرد دریافت لوح و تندیس سیمین صنعت سبز کشور توسط شرکت سایپاسیتروئن هوای پایتخت با شاخص 73 سالم است حفظ محیط زیست‌ با سیاست‌های صنعت خودرو امکان ‌پذیر نیست علاقمندی آلمانی ها برای توسعه همکاری در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل صدور بیش از یک میلیون و 700 هزار شماره پلاک جدید هوای پایتخت با شاخص 108 برای گروه های حساس ناسالم است هوای تهران ناگهان پاک شد! محیط زیست با نمک پاشی در معابر مخالف است در اجرای قانون هوای پاک سخت‌گیرانه برخورد می‌کنیم روزانه 700 خودروی سبک و سنگین در اصفهان شماره‌گذاری می‌شود الزام خودروسازان کشور به رعایت استانداردها از سر گیری شماره گذاری خودروهای اروندی اجرای قانون هوای پاک تنها راه رفع معضل آلودگی هوا است افزون بر 13 هزار خودرو در منطقه آزاد چابهار شماره گذاری شده است گزارش تصویری از آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران رایدکس هیوندای برادر 2 قلوی توسان از نوع الکتریکی را معرفی کرد (+عکس) هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش 13 درصدی شماره‌گذاری خودرو در 9 ماهه امسال شماره‌گذاری ١٢٤ هزار خودروی داخلی در آذر ماه فعالیت بازار خودرو از اول بهمن‌ماه در زنجان آغاز می‌شود ثبت 270 هزار مورد نقل و انتقال و تعویض پلاک خودرو در ‌آذر فروش محصولات ایران خودرو با مدل97 ظرفیت فضای تردد خودروها در شهر تهران 8 برابر انسان‌ها است ازسرگیری شماره‌گذاری 25 خودروی غیراستاندارد به‌یک‌شرط خودروی تیگو5 دارای استانداردهای لازم بوده و پلاک می شود گازوئیل توزیعی در تهران استاندارد یورو 4 دارد نوسازی ناوگان حمل و نقل با اتوبوس‌های دوستدار محیط زیست ساخت سمنان بلاتکلیفی قانون «فیلتر دوده» در نبود جزییات ورود تاکسی‌های تمام برقی به لندن هوای پایتخت ناسالم است ورود خودروهای وارداتی به چرخه تردد در گرو تایید محیط زیست تولید کنندگان داخلی برای تولید خودروهای هیبریدی سراغ شرکای قدرتمند خارجی بروند راه‌اندازی مرکز جدید شماره‌گذاری و تعویض پلاک در باقرشهر شماره گذاری 810 هزار خودروی نو در 7 ماهه نخست سال هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است حذف آلودگی دیزل‌ها در گروی نصب فیلتر دوده چند پلاک خودرو در ایران وجود دارد؟ هوای تهران ناسالم است ورود آفرودسوارها به مرنجاب ممنوع شد پاییز امسال آلوده‌تر از پاییز 95 است خریداران به محض خرید خودرو اقدام به تعویض پلاک کنند رد یک باور قدیمی؛ خوردن شیر از مضرات آلودگی هوا کم نمی‌کند شماره‌گذاری خودروهای تولید مشترک مشروط می‌شود تمامی خودرو های ایکس33اس شماره گذاری شدند تمامی تعهدات در طی ده روز آینده تحویل مشتریان خواهد گردید شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف از امروز از سرگرفته شد استفاده از سوخت زیستی در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای داخلی با مصرف سوخت بالا لغو شد خریداران همچنان منتظر شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف! مشکل شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف با وجود مصوبه دولت هم رفع نشد حواشی توقف شماره گذاری9 خودرو بهانه‌ای منسوخ برای دور زدن قانون ناهماهنگی دستگاه‌های مسوول در اجرای یک مصوبه پلیس در شماره‌گذاری خودرو تابع نظر دولت است حذف جریمه پرمصرف‌ها حذف محدودیت شماره گذاری خودروهای پر مصرف تقاضای مهلت 6 ماهه برای اجرای مصوبه دولت تبعات ممنوعیت های ناگهانی در صنعت خودرو جوابیه خودروسازی کارمانیا در خصوص خبر توقف شماره گذاری خودروی BYD S6 رفع محدودیت شماره گذاری خودروهای با مصرف سوخت بیش از 8.5 لیتر تا پایان هفته توضیح پلیس درباره توقف شماره گذاری 9 مدل خودرو ارائه خدمات روزانه مرکز نقل و انتقال و تعویض پلاک باقرشهر به 300 نفر افزایش 40 درصدی شماره‌گذاری خودروهای خارجی در سال جاری توضیحات رئیس ستاد شماره‌گذاری ناجا در ارتباط با شماره‌گذاری نشدن 9 خودرو داخلی بی توجهی به مقوله زمان در اجرای مصوبات تعویض پلاک فقط با داشتن بیمه نامه شخص ثالث و برگه معاینه فنی سرنوشت نامعلوم خودروهایی که شماره‌گذاری نمی‌شود پلیس شماره‌گذاری چند خودرو را متوقف کرد شماره گذاری 9 خودروی داخلی متوقف شد گراندویتارا شماره گذاری نمی‌شود تحویل اولین سری خودرو های وارداتی رنو ضعف سیستماتیک نظارت سازمان محیط زیست بر صنعت خودرو مشکل اتوبوس یورو4 کی به پایان می رسد؟ بخشنامه شماره‌گذاری خودروهای وارداتی ابلاغ شد پازل خروج فرسوده‌ها با افزایش نقش واردکنندگان تکمیل شد اخذ عوارض از خودروهای پرمصرف داخلی مصوبه جدید دولت برای شماره گذاری خودروهای وارداتی و داخلی + سند آلودگی هوا موجب افزایش استرس دانش‌آموزان می‌شود سامانه‌های داخلی اشتراک سفر سرگردانند برای تمدید مهلت تولید پراید لابی نمی‌کنیم درآمد 200 میلیارد تومانی دولت از شماره‌گذاری خودرو جایگزینی2000 خودرو سنگین فرسوده با همت بانک صادرات بنزین وارداتی توزیع شده در یک کلان شهر استاندارد نیست جایگاه‌های CNG استان یزد استاندارد شد احداث طولانی ترین بزرگراه مجهز به ایستگاههای شارژ در استرالیا توضیح ناجا درباره شماره گذاری خودروهای گران‌قیمت خارجی شماره‌گذاری برندهای غیرآمریکایی آغاز شد شماره‌گذاری 147 دستگاه خودروی وارداتی در استان همدان توضیحات رئیس پلیس راهور درباره ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای آمریکایی شکایت از توقف خودروهای ساخت آمریکا ورود قوه قضاییه به پرونده عدم شماره‌گذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا + تصویر نامه کاهش 5درصدی تلفات جاده‌ای در سال95/رشد 36درصدی شماره‌گذاری خوردو در تولید خودروهای یورو4 با هیچ خودروسازی شوخی نداریم روند صعودی تولید در خودروسازان ایران ادامه می یابد لیست مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت تهران اعلام شد مشکل شماره‌گذاری خودروهای برقی رفع شد شماره‌گذاری وسایل نقلیه موتوری دارای آلایندگی ممنوع شد از حضور پرقدرت سایپا در نمایشگاه محیط زیست قدردانی می کنم مدارک و شرایط شماره‌گذاری خودروهای مزایده‌ای اعلام شد ایست پلیس به خودروهای سنگین بدون یورو 4 از فروردین 96 نجات زندگی حدود یکصد درخت اتوبان نیایش مدارک و شرایط لازم برای واگذاری پلاک گذر موقت افزایش 7میلیون پلاک به ظرفیت پلاک خودروهای تهران شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری ممنوع درآمد 11هزارمیلیاردی دولت از مالیات شماره‌گذاری خودرو موتورهای کاربراتوری متهم آلودگی هوا رایزنی برای شماره‌گذاری خودروهای وارد شده از آمریکا ممنوعیت‌های جدید در شماره‌گذاری برگزاری سه شنبه بدون خودرو درایوان مدارک مورد نیاز برای شماره گذاری خودروهای وارداتی توقف شماره گذاری 15 خودرو کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار تعیین جایزه 1.5میلیون یورویی برای کاهش آلودگی هوا راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلاینده هوا در بافق ترخیص خودروهای کاربراتوری مرهمی بر آلام آلودگی هواست 35 میلیون نفر در کشور متاثر از آلودگی هوا تعداد ایستگاه‌ها تا پایان سال باید به 173 ایستگاه مترو برسد پنچر شدن چرخ «سه شنبه‌های بدون خودرو» در پارک لاله! عوارض آلایندگی به جای شهرداری‌ها باید برای محیط زیست هزینه شود کیفیت هوای 12 ایستگاه مشهد در وضعیت هشدار ضرورت استقرار دفاتر ثبت در مراکز پلاک گذاری خودرو ممنوعیت شماره گذاری 18 خودرو سه شنبه های آبی در تقویم خاکستری دوچرخه سواری گروهی سنندجی ها با هدف فرهنگ سازی ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهایی که سطح آلایندگی آنها دارای استاندارد یورو4 نیست شماره‌گذاری 11 خودرو داخلی ممنوع شد+اسامی توقف شماره گذاری برخی خودروهای تولید داخل خمین به پویش سه شنبه های بدون خودرو پیوست اسقاط بیش از 10 هزار خودروی فرسوده در سال95 شماره گذاری 9 تیپ از خودروهای گازسوز متوقف شد جولان 3 میلیون موتورسیکلت در کلان شهر تهران ثبات بخشی به روند اعلام استاندارد وارداتی‌ها هوای امروز تهران سالم است هوای پایتخت "ناسالم" شد کارت سوخت چیزی جز به زحمت انداختن مردم نیست تبدیل خودروهای فرسوده برای بهبود کیفیت هوا کیفیت بنزین ایران در مقایسه با جهان هوای تهران سالم است هشتاد و پنجمین روز هوای سالم تهران در سال 95 با شاخص 85 هوای تهران سالم است هوای تهران سالم است هوای تهران سالم است تهرانی‌ها منتظر گرد و غبار باشند راننده تاکسی سبز «سفیر محیط زیست» شد موتورسیکلت برقی تولید محققان دانشگاه امیرکبیر در مسیر تجاری‌سازی ممنوعیت شماره‌گذاری 15خودرو داخلی مخالفت با اخذ تأییدیه از محیط زیست برای شماره‌گذاری خودرو هوای تهران سالم است بازگشت هوای سالم به پایتخت آلوده ترین منطقه تهران، در شرایط اضطرار اتصال بانک اطلاعات شماره‌گذاری خودروها با سامانه سیمفا هوای تهران برای شهروندان حساس ناسالم شد یخ شکن سازگار با محیط زیست خودرو ساخته شد هوای پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم شد اتصال سیستم سیمفا به پلیس راهور، معضل ساماندهی معاینه فنی توقف شماره گذاری برخی خودروهای بنزینی و گازسوز «نصب فیلتر جاذب ذرات معلق» شرط واردات خودروهای دیزلی افزایش 23/5 درصدی شماره گذاری موتور و خودرو در سال جاری هوای امروز تهران سالم است هوای تهران «سالم» است جنگ جهانی از نوع ماسل کارهای آلمان و آمریکا امروز هوای تهران سالم است 70 درصد آلودگی هوای ارومیه ناشی از خودروهای فرسوده است هوای تهران در شرایط سالم است هوای تهران در شرایط سالم است هوای تهران "سالم" است ثبات نسبی در وضعیت کیفی هوای پایتخت هوای امروز تهرام سالم است تور خودروهای کلاسیک کرج- نمک آبرود برگزار می‌شود هوای تهران پاک است 99ها تمام شدند/10 پلاک جدید خودروهای تهرانی 200خودرو به ناوگان گشت حفاظت از کاربری زمین های کشاورزی کشور اضافه شد خودرو خود را کنار درختان پارک نکنید صف طولانی پلاک‌گذاری خودروهای خارجی در تهران تجارت الکترونیکی: راه حلی ارزشمند برای حفظ محیط زیست و درختان نمایشگاه بین المللی محیط زیست افتتاح شد خودروهای فاقد فیلتر DPFشماره گذاری نمی شوند شماره گذاری 900 هزار خودرو شماره‌گذاری خودرو 40 درصد کاهش یافت آماده باش نیروهای خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی ابراز نگرانی «آیت‌الله موسوی‌اردبیلی» از وضعیت آلودگی هوا خرج 95 درصد از بودجه جاری مترو در 9 ماه هوای تهران به شرایط سالم رسید هوای تهران، کرج، اصفهان و مشهد ناسالم است خودروهای فاقد «یورو 4 و یورو 5» پلاک نمی‌شوند هیاتی از اتحادیه اروپا برای بررسی واردات سوخت به ایران می آید فولکس واگن در روسیه برای محصولاتش فراخوان داد اجرای طرح پیاده راه‌سازی خیابان‌های همدان نیازمندمطالعات دقیق است شماره گذاری خودروهای جدید متوقف نمی‌شود شماره گذاری خودروهای داخلی کاهش یافته است شماره گذاری خودرو در پنج ماه نخست سال جاری 15 درصد کاهش یافت سردرگمی، نارضایتی و زیان خریداران خودروهای وارداتی استانداردها رعایت نشود شماره گذاری خودروها ممنوع است کاهش زمان شماره گذاری خودرو‌های رنو 2 نوع اتوبوس اسکانیا مجوز شماره‌گذاری دریافت کردند مشکل تهیه پلاک خودروهای منطقه آزاد اروند رفع شد شمار خودروهای سواری به مرز 11 میلیون دستگاه رسید آخرین منطقه بکر تهران زیر پای دام و چرخ آفرودسوارها، نابود می شود اعلام افزایش تعرفه شماره گذاری خودروها در سال 94 اجرای دایمی طرح زوج و فرد در پایتخت
Back to top