سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مطرح کرد:

ریزش کاربران پلتفرم‌های آگهی خودرو

عصر خودرو- سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در خصوص درج آگهی در سایت‌ها گفت: همچنان قیمت‌ها در سایت‌ها درج نمی‌شود اما شرایط به همین صورت نخواهد ماند. لازم به ذکر است که پنهان‌سازی قیمت از سایت‌ها تأثیر خاصی بر بازار نداشته است.

Sunday 16 June 2019 - 10:33:00

ریزش کاربران پلتفرم‌های آگهی خودرو

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در خصوص درج قیمت‌ها در سایت‌های آگهی گفت: قیمت‌‌گذاری در سایت‌های آگهی فعلاً متوقف است و قیمتی درج نمی‌شود. دستور در این زمینه از طریق محاکم قضایی صادر می‌شود ضمن این‌که پلیس فتا نیز در این زمینه نقش داشته است. اتفاقاتی در این زمینه افتاده که خوب نیست و باعث شده که مردم به سمت کانال‌های تلگرامی و پیج‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی هستند سوق پیدا کنند. در این خصوص ما دسترسی نداریم و هر اتفاقی که بیفتد اتفاق خوبی نخواهد بود.

پنهان‌سازی قیمت‌ها چقدر ادامه دارد؟

وی ادامه داد: عدم درج قیمت در سایت‌ها به همین روال نمی‌تواند بماند و ما در حال تلاش هستیم. با توجه به شرایط ویژه‌ای که کشور دارد همکاری‌های لازم را در این خصوص داشتیم و اعلام کردیم که چه اتفاقاتی به صورت زیرزمینی و غیرقانونی در حال رخ دادن است. امیدواریم که شورای عالی فضای مجازی و دادستانی ورود مناسبی به این قضیه داشته باشند. برداشتن قیمت از سایت‌های آگهی تأثیر کلی بر بازار نداشته و اگر قیمت خودروها کاهش داشته مربوط به بحث کاهش نرخ ارز است.

شاکی بودن خریداران و صاحبان سایت‌ها

الفت نسب در خصوص روش‌های حذف دلالان گفت: بحث‌های مربوط به دلالی که مرتبط با پلتفرم‌ها می‌شود کنترل خواهد شد و درصورتی‌که استعلام شاسی خودرو و کد ملی در اختیار پلتفرم‌ها قرار گیرد باعث می‌شود که دلال‌ها نتوانند به این قضیه ورود پیدا کنند. ابزار ذکرشده در دست حاکمیت است و اگر در اختیار ما قرار بگیرد خیلی سریع و راحت می‌توانیم دلال‌ها را از این بازار حذف کنیم. لازم به ذکر است که قرار بود اتحادیه نمایشگاه داران خودرو همکاری‌های جهت اعلام قیمت داشته باشند که متأسفانه این همکاری تاکنون صورت نگرفته است. این نکته را نیز باید گفت که خریداران و صاحبان سایت‌ها از این قضیه شاکی هستند و قطعاً باعث ریزش کاربران نیز شده است.

حذف دلالان با احراز هویت

وی در پایان به بحث احراز هویت در سایت‌ها چنین اشاره کرد: پس از بازگشت قیمت به سایت‌ها باید یک سری تغییرات انجام شود که محدودیت آگهی در حال حاضر انجام‌شده است. سیستم شاهکار نیز به برخی از پلتفرم‌ها وصل شده و افراد از طریق کد ملی و شماره موبایل احراز هویت خواهند شد. اقدام دیگری صورتی نگرفته و تنها راه حذف دلالان مربوط به بحث احراز هویت و اصالت خودرو است. این کار با کد شاسی انجام‌شدنی است و اگر استعلام آن انجام شود امکان ثبت آگهی و اعلام قیمت وجود خواهد داشت. در بحث قیمت‌گذاری خودرو به‌خصوص نمونه‌های کارکرده هیچ قانونی وجود ندارد و اگر کسی به‌عنوان‌مثال پراید خود را 100 میلیون قیمت بگذارد نمی‌توان در این مورد صحبتی کرد. ما اعتقادداریم که اگر دلالی وجود دارد باید با روش‌هایی جلوی دلالان غیرمجاز گرفت.

برچسب ها

آگهی‌ فروش خودروسایت‌های آگهی
مطالب مرتبط بیشتر
حذف قیمت خودرو از سایت‌های آگهی تاثیری بر بازار دارد؟ ممنوعیت درج آگهی خودرو شدنی است؟ ممنوعیت درج قیمت خودرو در پلتفرم آگهی اینترنتی تعیین مرجعی برای قیمت خودرو در سایت‌ها واکنش معاون دادستان کل کشور به حذف قیمت خودرو از سایت‌های اینترنتی حذف قیمت خودرو از سایت‌ها اشتباه است "حذف قیمت خودرو" از سایتهای آگهی منوط به دستور مجدد مقام قضایی است 80 نفر قربانی شرکت جعلی فروش خودروی اقساطی فقدان امر نظارت بر فروش خودرو در فضای مجازی جزئیات بازگشت قیمت به سایت‌های آگهی خودرو بازگشت قیمت خودرو به سایت‌ها هشدار رئیس پلیس راهور در مورد کلاهبرداری با عنوان" فروش خودروی خارجی با پلاک گذر موقت" قیمت خودرو به سایت‌ها باز می‌گردد؟ درخواست حذف قیمت از بازار مجازی موتورسیکلت ارائه شد سرنوشت مبهم قیمت‌گذاری در سایت‌ها کوچ فروشندگان مسکن و خودرو به بازارهای زیرزمینی قیمت‌ها برای همیشه از بازار مجازی خودرو حذف شود قیمت خودرو از بازار مجازی پرید حذف دوباره قیمت‌های املاک و خودرو از سایت‌های خرید و فروش با دستور دادستانی قیمت‌ها دوباره از بازار مجازی خودرو حذف شد، اما هست! گلایه سایت‌های آگهی از اتحادیه نمایشگاه‌داران سایت‌های اینترنتی بازار خودرو را به هم ریخته‌اند چالش‌ ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودرو در بازار مجازی دلالان به بازار مجازی خودرو بازگشتند بازگشت قیمت به سایت‌های آگهی + جزئیات سرنوشت قیمت گذاری خودرو در سایت‌ها مشخص شد تعیین سقف قیمت‌گذاری خودرو در سایت‌های آگهی جدیدترین اخبار از بازگشت قیمت‌ها به آگهی‌های فروش خودرو 4 اقدام دیوار برای بازگشت آرامش به بازار خودرو و املاک برنامه‌ریزی برای حذف دلالان از سایت‌های آگهی شرایط جدید درج آگهی‌های خودرو و مسکن در سایت‌های خرید و فروش عدم حذف قیمت «خودرو» و «مسکن» از برخی سایت‌ها و واکنش پلیس "قیمت‌" به آگهی‌های خرید و فروش خودرو بازمی‌گردد آگهی‌های عجیب و غریب برای فروش خودرو در فضای مجازی
Back to top