برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛

تولید توربو شارژر خودرو توسط محققان آذربایجان شرقی

عصر خودرو- هم زمان با فرارسیدن ایام دهه فجر و برای اولین بار در کشور، یکی از شرکت فناورهای مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به طراحی و تولید توربو شارژر خوردوهای بنزینی و دیزلی شد.

Saturday 02 February 2019 - 12:49:00

تولید توربو شارژر خودرو توسط محققان آذربایجان شرقی

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، توربو شارژر کمپرسوری است که با افزایش توان مکش هوای ورودی توسط موتور خودرو، موجب احتراق و توربولانس بهتر سوخت و در نتیجه افزایش قدرت موتور می‌شود.

توربو شارژر یکی از قطعات پیچیده جانبی موتورهای احتراقی با تکنولوژی بالاست که به دلیل پیچیدگی تاکنون در کشور تولید نشده و این قطعه در موتورهای دیزلی و اکثر موتورهای بنزینی مدل بالا استفاده می‌شود و عملکرد موتور را ارتقا داده و آلودگی محیط زیست را کاهش می‌دهد.

صفریان مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این قطعه در حال حاضر از کشور چین وارد می‌شود و بر روی خودرو سمند EF7 نصب می‌شود، گفت: توربو شارژر که در آن از روش تزریق پودری استفاده شده است تست‌های اولیه عملکرد خود را با موفقیت گذرانده است و به لحاظ کیفیت و قیمت امکان جایگزینی با قطعه چینی را دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: با تأمین کنندگان این محصول مذاکراتی صورت گرفته که در صورت توافق نهایی تولید 10 هزار قطعه از این محصول برای تحویل در 2 فاز آغاز خواهد شد.

 

برچسب ها

موتور توربوشارژ
مطالب مرتبط بیشتر
نگاهی به جدیدترین خودروی ولوو XC40 T5 نکاتی مهم در خصوص چگونگی نگهداری و رانندگی با خودروهای توربو شارژر در ایران تعریف توربوشارژر و سوپرشارژر کارهایی که در خودروهای توربوشارژ نباید انجام داد توربو شارژر برقی، خوب یا بد؟! جگوار E-Pace را ببینید + ویدئو DS3 صاحب برترین موتور سال 2017 نظاره‌گر شورلت Equinox مدل 2018 باشید +تصاویر روایتــی دیگر از پرخــوران‌ها چه نکاتی را باید در نگهداری از موتور های توربو خودرو رعایت کرد ؟ 8 نکته حیاتی برای نگهداری از خودروهای مجهز به توربو‌شارژ تبلیغ کیا برای سول توربو 2016 توسعه پولو فولکس واگن ساخت موتورهای 12 سیلندر جدید «استون مارتین» در 8 ساعت خودرویی که فقط 100 دستگاه از آن ساخته می شود چرا تـوربو؟ پولستار پرچمداران ولوو را 600 اسب بخاری می‌کند‎ رونمایی از آئودی A5 سال 2018 +تصاویر خودروهای بزرگ با قلب های تپنده کوچک! نگاهی به فورد Fusion سال 2017 +تصاویر کادیلاک لوکس CT6 را ببینید خودروهای مایوس کننده در نمایشگاه پکن+تصاویر رُخ تازه‌ و یک جُفت موتور 4‌سیلندر برای کایمن پورشه‌ای که بیش از اندازه خوب است! فورد GT ابرخودرو محبوب برگزاری مراسم تولید انبوه موتور توربو شارژ سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی برای تولید موتور توربوشارژ پلت‌فرم داخلی در مرحله تولید است چهره اجتماعی خودرو باید تغییر کند آیا بی. ام. دبلیو M1 رقیب M3 است؟
Back to top