پرسش و پاسخ (4)

توربو شارژر برقی، خوب یا بد؟!

عصر خودرو- پیش از هر چیز باید بدانیم فناوری توربوشارژرهای برقی هنوز به مرحله بلوغ نرسیده و خودروسازان کماکان استفاده از انواع مکانیکی (چه توربوشارژر و چه سوپرشارژر) را ترجیح می‌دهند.

Wednesday 13 September 2017 - 15:33:00

توربو شارژر برقی، خوب یا بد؟!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کارشناس ما در پاسخ به سوال بالا گفت: پیش از هر چیز باید بدانیم فناوری توربوشارژرهای برقی هنوز به مرحله بلوغ نرسیده و خودروسازان کماکان استفاده از انواع مکانیکی (چه توربوشارژر و چه سوپرشارژر) را ترجیح می‌دهند. از طرفی، معمولاً اجناس بدون ضمانت موجود در بازار نشان از عدم اعتماد سازنده و فروشنده به محصول موردبحث دارند. جدای از این‌ها، پیش از نصب توربوشارژر برقی باید دید توان تولیدی پیشرانه را چقدر افزایش می‌دهد؛ چراکه برای دستیابی به افزایش حدوداً 20 درصدی می‌توان از راه‌های استاندارد و علمی مثل تعویض سامانه اگزوز، نصب هدرز، چیپ تیونینگ، بهبود سامانه جرقه زنی و پاشش سوخت، بهبود تنفس پیشرانه و... سود جست و نیازی به تعبیه توربو شارژر الکتریکی نیست. در پایان این را هم در نظر بگیرید که پرخوران ساختن یک پیشرانه استاندارد بدون تقویت قسمت‌های داخلی و سرسیلندر و... تنها تا حد مشخصی ممکن بوده و برای اینکه پا را فراتر بگذارید نیاز به جایگزینی قطعات ریخته‌گری شده با انواع باکیفیت‌تر و فورج کاری شده خواهید داشت.

برچسب ها

موتور توربوشارژپرسش و پاسخ
مطالب مرتبط بیشتر
بررسی خودروهای مجهز به توربوشارژر در بازار زیر 100 میلیون‌تومان نگاهی به جدیدترین خودروی ولوو XC40 T5 نکاتی مهم در خصوص چگونگی نگهداری و رانندگی با خودروهای توربو شارژر در ایران تعریف توربوشارژر و سوپرشارژر کارهایی که در خودروهای توربوشارژ نباید انجام داد علت ریپ زدن حین شتاب‌گیری در برخی نمونه‌های صفر کیلومتر پژو پارس سال چیست؟! روغن زدن شمع‌ها و تابیدگی احتمالی سیلندر در سمند EF7 علت مصرف سوخت بالای پژو 206 تیپ 5 چیست؟! آیا کوبش جعبه‌دنده خودکار پژو 206 و 207 راه حلی دارد؟! علت روان نبودن دنده‌های پژو پارس سال چیست؟! جگوار E-Pace را ببینید + ویدئو DS3 صاحب برترین موتور سال 2017 نظاره‌گر شورلت Equinox مدل 2018 باشید +تصاویر روایتــی دیگر از پرخــوران‌ها چه نکاتی را باید در نگهداری از موتور های توربو خودرو رعایت کرد ؟ 8 نکته حیاتی برای نگهداری از خودروهای مجهز به توربو‌شارژ تبلیغ کیا برای سول توربو 2016 توسعه پولو فولکس واگن ساخت موتورهای 12 سیلندر جدید «استون مارتین» در 8 ساعت خودرویی که فقط 100 دستگاه از آن ساخته می شود چرا تـوربو؟ پولستار پرچمداران ولوو را 600 اسب بخاری می‌کند‎ رونمایی از آئودی A5 سال 2018 +تصاویر خودروهای بزرگ با قلب های تپنده کوچک! نگاهی به فورد Fusion سال 2017 +تصاویر کادیلاک لوکس CT6 را ببینید خودروهای مایوس کننده در نمایشگاه پکن+تصاویر رُخ تازه‌ و یک جُفت موتور 4‌سیلندر برای کایمن پورشه‌ای که بیش از اندازه خوب است! فورد GT ابرخودرو محبوب برگزاری مراسم تولید انبوه موتور توربو شارژ سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی برای تولید موتور توربوشارژ پلت‌فرم داخلی در مرحله تولید است چهره اجتماعی خودرو باید تغییر کند آیا بی. ام. دبلیو M1 رقیب M3 است؟
Back to top