پرسش و پاسخ (24)

تعریف توربوشارژر و سوپرشارژر

عصر خودرو-وظیفه اصلی سوپرشارژر و توربوشارژر ارسال هوای بیشتر و فشرده‌تر به داخل محفظه سیلندر و افزایش توان تولیدی پیشرانه است.

Wednesday 04 October 2017 - 09:33:00

تعریف توربوشارژر و سوپرشارژر

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، هدف از نصب توربو شارژر و سوپرشارژر در خودروها، ارسال هوای بیشتر و فشرده‌تر به محفظه سیلندر و دستیابی به قدرت بیشتر است و تفاوتشان تنها به نحوه دریافت نیرو از پیشرانه برمی‌گردد. توربو شارژر سر راه گازهای داغ خروجی از اگزوز قرار می‌گیرد و توربین آن در اثر جریان سریع دود به حرکت درمی‌آید. خودِ توربین هم از طریق یک شَفت باریک به کمپرسور متصل بوده و موجب چرخش پره‌های کمپرسور و فشرده‌سازی هوای ورودی به سیلندرها می‌شود. اما سوپرشارژر اساس کاری کاملاً متفاوتی داشته و نیروی موردنیاز خود را از سر میل‌لنگ دریافت می‌کند. توربو شارژرها سازوکار کاملاً مشابهی دارند اما سوپرشارژرها می‌توانند بسیار متنوع و متفاوت باشد. همچنین در پیشرانه‌های توربو حضور اینترکولِر و اَفترکولِر برای خنک‌سازی هوای فشرده تقریباً الزامی است، حال آنکه انواع سوپرشارژردار معمولاً بدون خنک‌کننده هم به راحتی وظیفه‌شان را انجام می‌دهند

برچسب ها

موتور توربوشارژسوپرشارژر
مطالب مرتبط بیشتر
سوپرکار جدید مک‌لارن رونمایی شد +تصاویر تولید توربو شارژر خودرو توسط محققان آذربایجان شرقی ارتقاء و تولید نسل جدید موتورهای توربوشارژ و تنفس طبیعی ملی تنفس غیر طبیعی شارژر بسیار سریع برای خودروهای برقی ساخته شد بررسی خودروهای مجهز به توربوشارژر در بازار زیر 100 میلیون‌تومان نگاهی به جدیدترین خودروی ولوو XC40 T5 نکاتی مهم در خصوص چگونگی نگهداری و رانندگی با خودروهای توربو شارژر در ایران کارهایی که در خودروهای توربوشارژ نباید انجام داد توربو شارژر برقی، خوب یا بد؟! جگوار E-Pace را ببینید + ویدئو DS3 صاحب برترین موتور سال 2017 نظاره‌گر شورلت Equinox مدل 2018 باشید +تصاویر روایتــی دیگر از پرخــوران‌ها شارژ بی سیم خودروهای الکتریکی چه نکاتی را باید در نگهداری از موتور های توربو خودرو رعایت کرد ؟ 8 نکته حیاتی برای نگهداری از خودروهای مجهز به توربو‌شارژ تبلیغ کیا برای سول توربو 2016 توسعه پولو فولکس واگن ساخت موتورهای 12 سیلندر جدید «استون مارتین» در 8 ساعت خودرویی که فقط 100 دستگاه از آن ساخته می شود چرا تـوربو؟ پولستار پرچمداران ولوو را 600 اسب بخاری می‌کند‎ رونمایی از آئودی A5 سال 2018 +تصاویر خودروهای بزرگ با قلب های تپنده کوچک! وانت ب ام و M3 را ببینید!+تصاویر نگاهی به فورد Fusion سال 2017 +تصاویر بهترین آئودی‌ های تاریخ کادیلاک لوکس CT6 را ببینید خودروهای مایوس کننده در نمایشگاه پکن+تصاویر رُخ تازه‌ و یک جُفت موتور 4‌سیلندر برای کایمن پورشه‌ای که بیش از اندازه خوب است! فورد GT ابرخودرو محبوب برگزاری مراسم تولید انبوه موتور توربو شارژ سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی برای تولید موتور توربوشارژ پلت‌فرم داخلی در مرحله تولید است چهره اجتماعی خودرو باید تغییر کند آیا بی. ام. دبلیو M1 رقیب M3 است؟
Back to top