بررسی راهکارهای حل مشکل ترافیک

عصر خودرو- ترافیک به عنوان یکی از چالش های جدید بشر در شهرهای بزرگ و پرجمعیت است که هر چند برخی راهکارها برای رفع آن اندیشیده شده اما به نظر می رسد که خیلی از آنها تاکنون بی نتیجه بوده اند.

Wednesday 01 August 2018 - 12:37:00

بررسی راهکارهای حل مشکل ترافیک

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، معضل ترافیک در کشور ما سابقه ای بیش از 2 دهه ندارد اما در همین مدت، چالش ها و نگرانی های زیادی برای مردم و مسئولان در بر داشته تا جایی که حتی با صرف هزینه های میلیاری نیز نسخه درمان کننده ای برای آن پیچیده نشده است.
این معضل در شهری مانند قزوین که برخی معابر آن از سابقه کهن و تاریخی برخوردار است، با ارائه برخی راهکارها از جمله ایجاد پیاده روها، معکوس کردن جهت تردد در برخی معابر، احداث پل های هوایی و زیرزمینی، افزایش نسبی ناوگان حمل و نقل عمومی، هوشمندسازی تقاطع ها، ایجاد خطوط ویژه اتوبوس و تاکسی به مرحله اجرا گذاشته شده ولی به نظر می رسد چاره کار نبوده و باید تدابیر دیگری برای آن در نظر گرفته شود.
در عین حال نیز ارائه طرح هایی مانند ایجاد خطوط سریع السیر (BRT)، بازآفرینی شهری، توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) و قطار شهری (تراموا) از جمله مباحث مطرح شده در ماه های اخیر برای رفع این معضل ارائه شده که با مخالفت و موافقیت هایی از سوی برخی دستگاه های ذیربط روبرو شده است.
به همین مناسبت راهکارهای رفع معضل موجود و تصمیمات پیشگیرانه در قالب برگزاری میزگرد ایرنا مرکز قزوین با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس پلیس راهور و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین برگزار شد.

** قزوین از معدود استان های دارای طرح جامع ترافیک است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در میزگرد ایرنا گفت: اصول و مبنای کارهای شهری ما برای همه تصمیم گیری ها طرح جامع ترافیک است و خوشبختانه قزوین یکی از معدود استان هایی است که دارای این طرح بوده که در مراجع ملی و استانی نیز به تصویب رسیده است.
علی فرخزاد با بیان اینکه امروزه زندگی ماشینی از گستره جغرافیایی فراوانی برخوردار شده و موضوعاتی مانند ترافیک به شهرهای کوچک و حتی روستاها هم کشیده شده، افزود: با توجه به اینکه راه های شهری و روستایی مجموعه کاملی را در امر ترافیک امروز تشکیل می دهند، ما شاهدیم که متاسفانه این معضل حتی به شهرهای کوچک تر از قزوین مانند تاکستان، آبیک و محمدیه نیز رفته رفته کشیده شده است.
این مسئول، ساز و کارهای اجرایی و قانونی ترافیک در شهرها را مربوط به شورای ترافیک دانست و اظهار داشت: پلیس راهور، سازمان حمل و نقل ترافیک، راه و شهرسازی، کمیته ایمنی راه ها، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی از جمله دستگاه های مرتبط با این موضوع هستند.
فرخزاد در ادامه با بیان اینکه در سال های گذشته اقداماتی در خصوص حوزه ترافیکی شهر قزوین مانند تغییر جهت مسیر برخی معابر و یا پیاده راه خیابان خیام صورت گرفت و در حالی که 40 پل روگذر و زیرگذر در طرح جامع این شهر دیده شده، هم اکنون 20 پل مورد بهره برداری قرار گرفته است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، امروز برای رفع موضوعات ترافیکی طرح هایی مانند ایجاد خطوط سریع السیر (BRT)، قطار شهری و توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) در قزوین مطرح شده است.
وی اظهار داشت: جمعیت 430 هزار نفری قزوین و به همین میزان ساکن در شهرهای اقماری آن به شعاع 15 کیلومتری، برنامه ریزی برای توسعه حمل و نقل این شهر را ضروری ساخته که در این راستا طرح های زیادی در دست بررسی و اقدام قرار گرفته است.
فرخزاد به انتقادهای موجود در راستای اجرای برخی طرح ها مانند ایجاد تراموا در معابر کم عرض قزوین اشاره کرد و گفت: هر طرحی که از سوی مشاوران متخصص مطرح می شود علاوه بر نظارت های عالیه، بدون شک خواسته های مردمی نیز در آن دیده شده و به همین لحاظ باید به این مساله اعتماد کرد و طرح جامع ترافیکی قزوین نیز به عنوان تنها مرجع موجود که از سوی کارشناسان متخصص تهیه و مورد تایید همه دستگاه ها قرار گرفته باید فصل الخطاب موضوعات شهری قرار گیرد.

**توسعه بخش های مهم اقتصادی، صنعتی، گردشگری و اقتصادی در TOD دیده شده است
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این نشست گفت: بحث توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) فراتر از مسایل ترافیکی شهرها دیده شده و در واقع می توان گفت که این حوزه برقرار کننده ارتباط بین مبداء و مقصد مسافران است.
مسعود حق لطفی؛ شهرداری و راه و شهرسازی را متولیان مساله ترافیک دانست و ادامه داد: موضوع حمل و نقل همواره از چالش های حوزه مدیریت شهری بوده و بر همین اساس توسعه بر مبنای حمل عمومی در شهرها شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: قزوین، به عنوان یکی از سه شهر پایلوت در حوزه اجرای طرح TOD، با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود باغات سنتی یک هزار ساله در آن با محدودیت هایی در زمینه ترافیک برخوردار است که به همین لحاظ سامانه حمل و نقل ریل پایه از اساسی ترین نیازهای این شهر طی سال های گذشته برای آن در نظر گرفته شده است
این مسئول در ادامه با اشاره به نهایی شدن طرح جامع شهر قزوین، گفت: بر همین اساس، توسعه ایستگاه راه آهن مرکزی در دستور این اداره کل قرار گرفت و با ارائه نیازهای کلی شهر، وزارتخانه راه و شهرسازی نیز با اجرای TOD در قزوین موافقت کرد.
به گفته وی، در طرح جامع قزوین 3 خط BRT، ارتقای حمل و نقل عمومی از 17 به 35 درصد در افق میان مدت و حمل و نقل انبوه شهری با تراموا از شرق به غرب شهر دیده شده است.

**امروز سفر به هسته مرکزی شهر تغییر یافته است
رئیس پلیس راهور شهرستان قزوین نیز در این رابطه گفت: با توجه به افزایش بی رویه خودروها و حجم سفرهای شهری، این روزها شاهد تغییرات اساسی سفر به هسته های مرکزی شهر هستیم تا جایی که شهروندان برای جزئی ترین خریدهای خود از خودروهای شخصی استفاده می کنند.
سرهنگ مهرداد حسن پور اضافه کرد: ساختار موجود و کارهای عمرانی انجام شده نظیر اصلاح هندسی معابر، ایجاد پل ها، و هوشمندسازی تقاطع ها باعث شده تا بتوانیم در مقطع کنونی مدیریت قابل توجهی را در حوزه ترافیک انجام دهیم.
وی، فرهنگ سازی در استفاده از وسایل نقلیه عمومی و تشویق شهروندان به پیاده روی را از ملزومات حوزه ترافیکی برشمرد و گفت: متاسفانه این روزها شاهد کاهش فعالیت های بدنی افراد هستیم که باید تدابیر لازم برای رفع این مشکل از سوی دستگاه های فرهنگی به عمل آید تا جایی که رفع این معضل کمک بزرگی در معضل ترافیک می تواند داشته باشد.
سرهنگ حسن پور یادآور شد: قطعی برق و گرمای هوای در فصل تابستان باعث شده تا ما اوج سفرهای درون شهری در اوقات پایانی روز، یعنی بین ساعات 20 تا 22 را شاهد باشیم.

**روزانه شاهد یک میلیون سفر در شهر قزوین هستیم
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین نیز در این میزگرد اظهار داشت: شهر قزوین با داشتن 400 هزار جمعیت و به همین میزان جمعیت در شهرک های اقماری و با توجه به میزان 1.7 سفر برای هر شهروند، امروز ما شاهد روزانه یک میلیون سفر در آن است.
وهاب میزانی اضافه کرد: قزوین، شهری با داشتن معابر 100 ساله ای که بدون در نظر گرفتن عبور خودروها نیز طراحی شده در حال حاضر وضعیت ترافیکی آن بحران زا و نگران کننده نیست اما با توجه به افزایش روز افزون تولید خودرو در کشور از همین امروز باید برای مشکلات سال های آینده چاره اندیشی شود.
وی با بیان اینکه وقتی صحبت از ترافیک به میان می آید بحث تردد انسان مطرح است نه خودرو، افزود: هنگامی که معبری را با یک ظرفیت مشخص داریم دیگر نمی شود برای آن خودرو را تعریف کرد اما با مدیریت و اجرای طرح حمل و نقل، مانند خطوط ویژه اتوبوس یا تراموا می توان ظرفیت معابر را برای سطح دسترسی ها مطلوب تر کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه طرح جامع ترافیک قزوین براساس میزان سفر و توسعه شهر تعریف شده، گفت: این طرح مشتمل بر 52 جلد کتاب قطور است که در آن به همه زوایای مدیریت شهری پرداخته شده و وضعیت زیرساخت های شهر نیز به طور کامل دیده شده است.
میزانی با اشاره به وجود 150 هزار خودرو در شهر قزوین، یادآور شد: همه می دانیم که برنامه ریزی برای تردد این میزان وسیله نقلیه در شهری مانند قزوین به هیچ وجه امکان پذیر نیست و به همین اساس از ظرفیت معابر موجود باید حداکثر بهره برداری به عمل آید و طرح های در نظر گرفته شده برای حمل و نقل عمومی این شهر همگی براساس افق های زمانی خاص دیده شده و باید اجازه اجرای آن داده شود تا در سال های آینده مانند بسیاری از کلان شهرهای امروزی که با این معضل دست به گریبان هستند، روبرو نشویم.
این مسئول شهری تصریح کرد: براساس سیاست های کلی طرح جامع، هسته مرکزی شهر قزوین برای تردد خودروهای شخصی سخت تر و فضا برای تردد و حمل و نقل سایر وسایل نقلیه مانند دوچرخه تسهیل می شود.
میزانی افزود: امروز باید تصمیم بگیریم که یا می خواهیم مشکل ترافیک را مرتفع و مدیریت کنیم یا اینکه به طور مقطعی به موضوعات آن وارد شویم و این تفکر که افراد ضعیف از اتوبوس استفاده می کنند باید جایگزین استفاده بهینه این وسیله برای تمامی اقشار جامعه جهت سهولت در امر آمد و شد، شود.
شهرستان قزوین به لحاظ موقعیت ممتاز جغرافیایی و مواصلاتی همیشه در تاریخ مورد توجه بوده و مورخان بنای اصلی این شهر را به شاپور ذوالاکتاف ساسانی نسبت می دهند.
در زمان حکومت صفویه و پس از جنگ (چالدران)، این شهر مورد توجه بسیار قرار گرفت و رفته رفته تبدیل به پایتخت صفویان گردید و مجموعه ای از کاخ ها و عمارات سلطنتی در آن احداث شد.

برچسب ها

کنترل ترافیکیحمل ونقل و ترافیکترافیک
مطالب مرتبط بیشتر
ترافیک سنگین در برخی مقاطع آزادراه کرج-تهران معابر پایتخت خلوت است انتقال 117 دستگاه خودرو به پارکینگ که اصرار به سفر داشتند عودت 70 هزار خودرو به مبدا با اجرای محدودیت های تردد در 25 استان پیشنهاد جدید پلیس راهور برای کاهش ترافیک در روزهای کرونایی افزایش ترافیک با لغو اجرای طرح‌های ترافیکی پایتخت آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور در 4 فروردین ماه کنترل تمامی مبادی ورودی و ورودی خروجی شهرها راه‌اندازی آزمایشی مرکز کنترل و مدیریت ترافیک سمنان برگزاری کنفرانس حمل و نقل و ترافیک به تعویق افتاد ترافیک نیمه سنگین در محدوده ورودی پایتخت مراکز تبادل ترافیک داده در شیراز فعال شد هیچ یک از معابر شمال تهران مسدود نیست پیشنهاد ادغام معاونت های معماری و شهرسازی و با حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران 40 درصد عوارض تردد خودروها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا نکرده است دولت و شهرداری توان توسعه حمل و نقل عمومی را ندارند سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تعیین شد چرا بودجه‌ای به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا نمی کند همکاری کامل پلیس و سامانه سیمفا وضعیت ترافیکی معابر پایتخت میانگین سهم سفر با دوچرخه در کشور زیر یک درصد است کاهش ترافیک صبح اول مهر ماه پیشرفت 85 درصدی عملیات حفاری هشتمین تونل ترافیکی پایتخت الزام خودروهای کمتر از 10تن درون شهری برای دریافت باربرگ ودیعه بیدود برای دانشجویان وخبرنگاران رایگان شد توسعه حمل‌ونقل عمومی، کاهش سرفاصله مترو و اتوبوس برای استقبال از مهر احتمال شناور شدن ساعت کاری کارمندان در مهرماه طرحی جدید برای کاهش ترافیک اتوبان همت! باید رفتارهای ترافیکی شهروندان اصلاح شود ورود خودروهای جدید به خیابان‌های تهران نصف شد تاکسی‌های تهران برقی می‌شوند هشدار به مسافرکش‌های شخصی ترافیک روان در جاده‌های کشور شکایت پلیس از شهرداری تهران منتفی است پارک خودرو در 30 خیابان از شهر اصفهان مستلزم پرداخت هزینه شد تاثیر آموزش و فرهنگ‌سازی در ارتقاء فرهنگ ترافیک حمل‌ونقل عمومی رایگان؛ آن سوی سکه میزان استفاده از دوچرخه در تهران زیر یک درصد است معاینه فنی ویژه در تهران از سال 98 آغاز می‌شود ترافیک سنگین در برخی مقاطع آزادراه های قزوین-کرج و تهران-کرج وضعیت ترافیکی در سطح شهر روان است انتقاد از دولت نسبت به عدم تامین اعتبار توسعه حمل و نقل عمومی و مترو طرح زوج و فرد دائمی کارایی ندارد آمادگی بررسی برنامه‌ منسجم شهرداری برای توسعه دوچرخه سواری را داریم ترافیک در مسیرهای اطراف تهران حذف زوج و فرد میل به سکونت در این محدوده را افزایش می‌دهد اصلاح هندسی معابر پایتخت برای کاهش ترافیک زمستانی آخرین وضعیت ترافیکی در معابر بزرگراهی تهران طرح زوج و فرد سال آینده در تهران حذف می‌شود 1240 دوربین پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی را ثبت می‌کنند خطاهای ترافیکی کلان شهرها در شهرهای کوچک تکرار نشود در محدوده‌های شریعتی،پاسداران و دولت تردد نکنید سهم حمل و‌نقل عمومی از رفت و آمد در تهران فقط 19درصد است ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران ترافیک سنگین در هراز و چالوس شورای ترافیک استانها پیگیر کاهش تلفات 80 درصدی عابران پیاده و موتور سواران چالوس یک طرفه شد علت تأخیر در اجرای کامل طرح LEZ «تابوی» اتوبوس دست دوم/ جنجال برای یک « ایده» افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پایتخت بررسی احداث خطوط جدید مترو بزرگترین مرکز کنترل ترافیک کشور فردا افتتاح می‌شود هیچ ارتباطی میان طرح «ترافیک» و کاهش ترافیک بازگشایی مدارس وجود ندارد زمانی برای نفس کشیدن افزایش 40 درصدی ترافیک اول مهر نسبت به سال 96 ترافیک سنگین در جاده چالوس مسیر فشم به تهران یک طرفه شد ترافیک در برخی مقاطع آزاد راه تهران- کرج سنگین است ترافیک در محور تهران-آمل سنگین است گره های ترافیکی و لزوم تقسیم سفر در راه های البرز توقیف اتوبوس‌ها و کامیون‌های فاقد معاینه فنی از اول مهر فاز دوم بررسی مشکلات ترافیکی در تهران آغاز شد آغاز فاز دوم نظارت پروژه‌های ترافیکی در مناطق 22 گانه تهران تغییر ساعات کاری ادارات، ترافیک شهری را کاهش داده است ترافیک نیمه سنگین در محور تهران- آمل و آزادراه قزوین- کرج کنترل معاینه فنی تمامی خودروها از اول آبان ترافیک در راه های البرز سنگین است عواقب پروژه ترافیکی محور میدان امام حسین (ع) نباید مشمول مروز زمان شود ترافیک در آزادراه کرج-تهران سنگین است برخی از شیوه های شهری نیازمند تغییر هستند بررسی مشکلات کلانشهرها در حوزه حمل و نقل و ترافیک ترافیک در آزادراه قزوین-کرج سنگین است اصلاح هندسی معابر منطقه یک کرمان با هدف روان سازی ترافیک حمل خودرو با جرثقیل درآمدزایی یا کنترل ترافیک شهر گلستان اوج بار ترافیکی در چه ساعاتی است؟ معاونت حمل و نقل 50 درصد وجوه دریافتی از مردم را به خزانه شهرداری واریز نکرده است برنامه‌ای برای تغییر ساعات ورود به طرح ترافیک وجود ندارد رانندگان در ترافیک سنگین کمتر از کولر خودرو استفاده کنند ادعای نقص در زیرساخت طرح ترافیک صحت ندارد معضل ترافیک بجنورد با اجرای راهکارهای مختلف قابل رفع است اتمام پروژه‌های حمل و نقل در اولویت شهرداری مرکز کنترل ترافیک به سامانه استعلام معاینه فنی خودرو متصل شد محدودیت تردد کامیون در محورهای تهران-شمال ترافیک نیمه‌سنگین در جنوب به شمال محور کرج_چالوس تمهیدات دستگاه‌های ترافیکی و امدادی برای عید فطر ترافیک در جاده های مازندران سنگین است اعلام محدودیت های ترافیکی معابر اطراف حرم امام (ره) همه راه حل ها برای حل مشکل ترافیک مقطعی است برگزاری جلسه هماهنگی کمیته حمل‌ونقل و ترافیک مراسم ارتحال امام(ره) شهر آزمایشگاه شخصی ما نیست یک جنگ تمام‌عیار شهری پیش بینی افزایش حجم ترافیک عصرگاهی در ماه رمضان مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران منصوب شد وضعیت ترافیکی تهران در روز شنبه ساماندهی خودروها و ادوات سنگین محدوده میدان نبوت شهر ایلام رفع گلوگاه ترافیکی غرب تهران با افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهر قدس – فتح راهبندان در برخی مقاطع + تصاویر ترافیک سنگین در محورهای شمال کشور محورهای هراز و کندوان فردا یک‌طرفه می‌شود درخواست پلیس از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران ساماندهی 230 چراغ راهنمایی و رانندگی در شمال شرق تهران آخرین وضعیت ترافیکی معابر شهر تهران ترافیک روان در همه جاده های کشور اعلام آخرین وضعیت راه‌های کشور تردد در محورهای برون شهری 10.8 درصد افزایش یافت استانداری برای حل ترافیک پایتخت ورود کند ترافیک روان در همه جاده های کشور طرح ترافیک 96 تا 15 اردیبهشت تمدید شد آرامش به راه‌های کشور بازگشت افزایش 12درصدی سفرهای نوروزی جاده‌های کشور همچنان پر ترافیک چالوس از ساعت 17 امروز یکطرفه می‌شود حرکت آهسته خودروها در مسیرهای منتهی به آمل آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور در سوم فروردین ماه محدودیت‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی 75 درصد ترافیک روی 40 هزار کیلومتر راه شریانی انجام می شود آخرین وضعیت محدودیت های ترافیکی جاده ها در 2 فروردین ماه وزیر راه و شهرسازی :بهره‌مندی سامانه 141 از سیستم پیش‌بینی وضعیت ترافیک جاده در 48 ساعت آینده آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در اول فروردین ماه ترافیک سنگین در محور کرج – چالوس ترددهای برون شهری امروز 10.8 درصد کاهش یافت بازدید یادگار امام از مقر ستاد فرماندهی و کنترل ترافیکی محدوده بهشت زهرا (س) طرح اولیه از خودروی خودرانی که پهپاد می شود آغاز طرح استقبال از بهار 97 درمجموعه حمل و نقل و ترافیک پایتخت ترافیک در آزادراه کرج-قزوین و تهران-کرج لس‌آنجلس، پرترافیک‌ترین شهر جهان شناخته شد هشدار نسبت به ترافیک پایتخت حضور استاندار تهران در مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ راهکار پیش‌گیری از بحران شدید ترافیک "علی‌بابا" با هوش مصنوعی به جنگ ترافیک کوالالامپور می‌رود فعالیت 1200 خودرو و 163 سایت برف‌روبی شهرداری در تهران هشدار ترافیکی برای تهران 97 موافقت استانداری تهران با طرح جدید ترافیک مشروط به کاهش ترافیک و آلودگی هوا در تهران آزادراه کرج-تهران پرترافیک‌ترین جاده کشور اطلاعیه تکمیلی شهرداری درباره طرح جدید ترافیک بارش نخستین برف زمستانی خیابان های شمال تهران را قفل کرد شورا از کلیت طرح جدید ترافیک حمایت می کند کاهش 5.1درصدی تردد جاده‌ای ترافیک و جوی آرام در راه‌های کشور مانور طرح زمستانی راهداری و ترافیکی در هرمزگان آغاز شد آماده باش ترافیکی پلیس برای شب یلدا مه‌گرفتگی شدید در برخی جاده‌های استان آذربایجان غربی حرکت پرسرعت خودروها در مسیرهای منتهی به مشهد+تصاویر مه گرفتگی در برخی محورهای استان خراسان رضوی امیدواریم طرح ایستگاه های دوچرخه هوشمند تا پایان سال اجرایی شود کاهش 11 درصدی حوادث رانندگی در شهر تهران محور کرج - چالوس یک طرفه می‌شود کاهش دید در محورهای آذربایجان غربی تسریع در عملیات اجرایی تکمیل بزرگراه شیراز - اهواز بارش باران در جاده های استان های گلستان،مازندران و گیلان حوزه حمل و نقل و ترافیک با ناهنجاری تمام عیار مواجه است حرکت روان خودروها در مسیر مشهد + تصاویر ترافیک سنگین در آزادراه کرج-قزوین نسخه مکمل «طرح ترافیک» ارسال پیامک‌های آموزشی به زائران برای کاهش حوادث ترافیکی آمادگی پلیس راهور برای بازگشایی مرز خسروی محدودیت‌های تردد در روز 13 آبان کمک ربات‌های پلیس به کنترل ترافیک در پکن ضرورت استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک هراز و چالوس فردا یک‌طرفه می‌شود مرکز کنترل ترافیک استان سمنان در شاهرود راه اندازی شد فعالیت شیفت سوم کنترل ترافیک در شیراز طرح پارکبان مکانیزه در زنجان اجرا می شود کاهش تردد خودرو در محورهای مهم کشور ترافیک در آزاد راه کرج – تهران نیمه سنگین است ترافیک صبحگاهی در آزادراه کرج-تهران ترافیک در آزاد راه کرج- تهران و کرج-قزوین نیمه سنگین است انسداد 5 محور مواصلاتی در کشور تا اطلاع ثانوی ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج – تهران آخرین جزییات ترافیکی در بزرگراه‌های پایتخت جزئیات ترافیک در خیابان های پایتخت الون ماسک ترافیک لس آنجلس را با تونل های زیرزمینی حل می‌کند؟ 20 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان قزوین تردد کردند تمهیدات ترافیکی پلیس در روز انتخابات خودروهای تک سرنشین معضل ترافیک است طرح پارکومتر از اول اردیبهشت در خیابان‌های اصفهان اجباری می‌شود حمل و نقل و ترافیک؛ مهمترین اولویت‌های شورای پنجم پایتخت وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور تا عصر امروز کنفرانس ترافیک تهران با شعار «اطاعت از قانون؛ حمل و نقل ایمن» برگزار خواهد شد محور لنگه ـ خمیر بازگشایی شد اتمام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی 22 بهمن در تهران اعمال محدودیت ترافیکی در میدان امام حسین و یادگار امام بارش برف در 9 محور مواصلاتی کشور توصیه‌هایی به رانندگان در روزهای بارانی کرج-چالوس به خاطر احتمال ریزش بهمن مسدود شد لزوم بازنگری سیستم‌های هوشمند شهر تهران کنترل ترافیک پایتخت باید هوشمند شود افزایش 8.5 درصدی تردد جاده‌ای حرکت پرسرعت خودروها در مسیر مشهد+تصاویر مه گرفتگی و کاهش دید در 3 استان کشور محدودیت‌های ترافیکی برخی محورهای برون شهری بار ترافیکی بزرگراه یادگار امام(ره) کاهش می یابد بارش برف و باران در جاده های 5 استان آغاز کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها از دی ماه ترافیک در تهران غیر عادی شده است ترافیک تهران عادی شد فرهنگ ترافیکی دانش آموزان شمال شرق تهران افزایش می یابد نشست آسفالت در خیابان ولیعصر(عج) شناسایی معابر پربارش پایتخت با دوربین های کنترل ترافیک آرامش قبل از طوفان جاده هراز+تصاویر 34 تیم راهداری در محورهای ایلام مستقر است افزایش ترافیک در محورهای خروجی خراسان رضوی از فردا تردد در گردنه چری چهارمحال وبختیاری با زنجیرچرخ امکان پذیر است آغاز بارش باران در تهران از ساعت 12 موتورسیکلت‌های کاربراتوری باید از شهر حذف شوند محدودیت و ممنوعیت های ترافیکی 28 و 30 صفر در قم تردد نفتکش‌های جاده‌پیمای عراقی ممنوع شد ترافیک پرحجم در دو محور شلمچه و چذابه محدودیت‌های ترافیکی برای راهپیمایی اربعین در تهران آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه های کشور+تصویر جاده مهران - ایلام یک طرفه شد تصمیمات دولت برای کاهش بار سنگین ترافیک البرز بارش باران در مازندران و ترافیک نیمه‌سنگین در محور ایلام - مهران تدابیر ترافیکی پلیس برای نمایشگاه مطبوعات تردد در راه های برون شهری 5.3 درصد افزایش یافت کنترل ترافیک مرزها از طریق مانیتورینگ پلیس راه در ایام اربعین بارش باران و یخ زدگی در معابر و جاده‌های کشور ترافیک در محور تهران-کرج باران و مه‌گرفتگی در جاده‌های شمال و شمال‌غرب راهی جدید برای جریمه کردن رانندگان متخلف +تصاویر تجهیز همه راه‌های شریانی به ‌دوربین‌ کنترل سرعت ‌تا پایان‌ سال 96 وزیر حمل و نقل آلمان با یک هیأت تجاری جمعه به ایران می‌آید محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام شد تمهیدات مترو برای بازی ایران ـ کره جنوبی رانندگان مراقب سیاه‌پوشان باشند کنترل هوشمند بزرگراه‌های آزادگان، همت و نیایش تدوین سند ملی ترافیک و الزامات شهرسازی تهران چند "موتوری" دارد؟ توصیه های معاون اجتماعی ناجا در آخرین روز تعطیلات تابستانی اجرای LEZ، شبانه روزی است جزییات محدودیت های ترافیکی برون شهری کاهش 2 ساعته زمان اتمام طرح زوج و فرد از امروز معاینه‌فنی ندارید، وارد محدوده زوج و فرد نشوید تمهیدات ترافیکی پلیس پایتخت برای دیدار سرخ‌آبی‌ها استقرار نیروهای راهور اطراف استادیم آزادی از ساعت 6 صبح جمعه جزییات محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته اعلام شد مه گرفتگی و ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های کشور ایجاد 2 کمربندی در استان تهران برای کاهش ترافیک محدودیت های ترافیکی روز عید قربان در زنجان اعمال می شود دارندگان معاینه فنی خودرو مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیکی اعمال محدودیت‌‌ ترافیکی در محورهای منتهی به شمال‌ تردد بیش از 7.5میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان ایمنی خودرو و راه باید خطای انسانی را به حداقل برساند ترافیک نیمه سنگین در محور تهران-جاجرود+ عکس ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج_تهران ترافیک روان و کاهش تردد خودرو در جاده‌ها ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج_تهران ایمن سازی 3 نقطه پر ترافیک بخش مرکزی پایتخت آغاز شد 70 کیلومتر مسیر دوچرخه در اصفهان راه اندازی خواهد شد بارش باران در محور های مواصلاتی استان‌های گیلان و ومازندران اعمال محدودیت ترافیکی در جاده‌های منتهی به شمال آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه های کشور فعالیت 40 دوربین کنترل ترافیک در سطح شهر یزد ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران ترافیک نیمه سنگین در آزاد راه کرج-تهران اعلام علت ریزش آب از سقف تونل توحید انسداد مقطعی محور فیروزکوه یک طرفه شدن جاده کندوان باعث بروز مشکلات برای مردم می شود سیستم حمل و نقل جدید برای کاهش بار ترافیکی لغو محدودیت‌های ترافیکی نماز عیدفطر در تهران چالوس یک‌طرفه شد ترافیک جاده های استان قزوین نیمه سنگین است دیروز آمد و شد در جاده های کشور 2.3 درصد کم شد جریان ترافیک در قلب پایتخت منظم می‌شود راننده یا خودرو نا ایمن؛ مشکل آمار بالای تصادفات جاده‌ای کدام است؟ مرکز کنترل ترافیک هوشمند در یاسوج راه اندازی می شود انسداد محدوده شهران و اعلام مسیرهای جایگزین جاده امامزاده داوود مسدود شد اعلام محدودیتهای ترافیکی تردد روان در جاده ها آرامش جوی و ترافیکی در تمام محورهای مواصلاتی کشور جدول وضعیت ترافیک راه‌های اصلی و فرعی استان تهران ترافیک نیمه سنگین در جاده هراز زائرین حرم مطهر امام خمینی (ره) برای راهنمایی مسیرها با 137 تماس بگیرند حجم تردد جاده ای کشور 8 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش یافت اعلام محدودیت های ترافیکی وجود ترافیک نیمه سنگین در محور شمالی کشور محور شمشک دیزین مسدود است ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای شمالی و آزادراه‌های «تهران - کرج» و «کرج - قزوین» پل‌های چند منظوره برای کاهش ترافیک شهر آفتاب ساخته می‌شود دلیل ترافیک پل صدر افزایش خودروهاست نه اشکال در طراحی ساخت باند دوم محور سامن- بروجرد مه گرفتگی، باران و ترافیک در جاده‌های شمالی فعال بودن دوربین‌های ثبت تخلف افزایش تردد وسایل نقلیه درمحورهای مواصلاتی جو آرام و ترافیک روان در جاده‌ها بارش باران و برف در اکثر محورهای مواصلاتی کشور استقرار مرکز کنترل ترافیک در شهر ارومیه ضروری است آغاز کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک مدیرکل جدید دفتر حمل ونقل و ترافیک وزارت کشور منصوب شد آغاز طرح امنیتی ـ ترافیکی استقبال از بهار در مازندران مرگ 51درصد حادثه دیدگان ترافیکی در محل احداث دومین ایستگاه راه‌آهن‌ در شرق ‌تهران توقیف خودرو با 118 میلیون ریال خلافی در شهرستان قدس اصفهان تا 5 سال آینده به پایش الکترونیکی هوشمند مجهز می شود استفاده یگان ویژه از پهپادها برای کنترل ترافیکی اربعین در مهران باران در جاده های 18 استان پلاک خوان دقیق خودرو ساخته شد نصب موقعیت یاب در ناوگان عمومی جاده‌ای همایش «فرهنگ یاران ترافیک» در کرمانشاه برگزار می‌شود راه‌اندازی سامانه تصویری کنترل ترافیک چالدران
Back to top