مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها:

میانگین سهم سفر با دوچرخه در کشور زیر یک درصد است

عصر خودرو- مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور با اشاره به اینکه میانگین سهم سفر با دوچرخه در کشور زیر یک درصد است و این سهم در کشورهای دیگر به 40 درصد می‌رسد، اظهار کرد: پایین بودن این آمار برای کشور فاجعه محسوب می‌شود و علتش نیز شعاری بودن موضوع دوچرخه و عدم پیگیری متمرکز است.

Monday 23 September 2019 - 09:50:00

میانگین سهم سفر با دوچرخه در کشور زیر یک درصد است

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مرضیه حصاری  با بیان اینکه برای استفاده از  وسایل حمل ونقل عمومی پاک خصوصا دوچرخه در کشور با کمبود قانون مواجه نیستیم، اظهار کرد: برای بهبود حمل و نقل شهری، کاهش سهم سفرهای سواره، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام شده است. مصوباتی نیز در دولت داریم همچنین در بخش هفتم قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی به‌صراحت بیان شده است که بایستی پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و سفرهای ترکیبی با حمل و نقل عمومی در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: کشورهایی که این روزها پیشگام در امر استفاده از حمل و نقل پاک مانند دوچرخه و پیاده هستند زمانی مانند کشور ما بودند. برای مثال شهر آمستردام با مشکلات بسیاری از قبیل ترافیک و اغتشاشات بصری ناشی از تردد سواری‌های شخصی و... دست و پنجه نرم می‌کرد زیرا خودرو محوری در  این کشور  نیز رواج گسترده‌ای داشت و به عبارتی صنعتی شدن با رشد و توسعه خودرو همراه بود اما رفته رفته بیشتر کشورهای توسعه‌یافته به این نتیجه رسیدند که هر چه معابر را زیاد و عرضه را نیز به تبع آن افزایش دهیم از دستیابی به شهرهای زیست محور دور می شویم.

مدیر کل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: در سال‌های اخیر مباحثی چون حمل ونقل شهری، آسیب‌های ناشی از آن، کم تحرکی، اضافه وزن، دیابت، کبد چرب .... مطرح شده است؛ مباحثی که عامل اصلی آن کاهش تحرک شهروندان در سطح شهر بوده است اما شهرداران و دولتمردان در این میان به جای اینکه درصدد کاهش اثرات منفی استفاده از خودرو  باشند در عوض به توسعه شهر براساس خودرو روی آوردند به‌طوری‌که تا حدود چهار سال گذشته نظرات و برنامه‌هایی که مشاوران ترافیکی در مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک مطرح می‌کردند، افزایش سرعت در شبکه‌ها بود.

به گفته وی افزایش سرعت در شبکه‌ها دو آسیب بزرگ به همراه داشت که یکی از آنها افزایش خیابان‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح و هدایت سرمایه‌های ملی به سمت اینگونه طرح‌ها و آسیب دیگر افزایش تصادفات ناشی از سرعت بالا و افزایش خودرو در سطح شهرها بود.

حصاری در ادامه تشریح کرد: اینکه می‌گوییم افزایش سرعت در شبکه‌ها به عنوان یک آسیب تلقی می‌شود دلیل بر این نیست که توسعه معابر بایستی به‌طور کل کنار گذاشته شود. در حقیقت چیزی که با آن مواجه بودیم و در اولویت نیز قرار گرفته بود، افزایش حرکت خودروها در سطح شهرها بود اما در نهایت تصمیم برآن شد که رویکرد مطالعات جامع حمل و نقلی اصلاح شود و توجه به انسان‌محوری و توسعه زیرساخت حمل و نقل پاک در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در مطالعات قبلی هیچ‌گونه آماربرداری از تردد دوچرخه و پیاده در سطح شهر نداشتیم، اظهارکرد: پروژه‌هایی که در شورای عالی ترافیک کشور  با سازمان برنامه و بودجه تعریف و شرح خدمات مربوطه اصلاح شد، در راستای توجه بیشتر به  مباحث انسان محوری بود همچنین در این پروژه‌ها عنوان شد که حمل ونقل عمومی دیگر 75 درصد سهم حمل ونقلی را به خود اختصاص ندهد زیرا در برخی از شهرهای کوچک نیازی به اتوبوس و تاکسی نیست و در این شهرها می‌توان بر مباحث پیاده‌محوری و دوچرخه‌سواری تمرکز کرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه گفت: در کنار این اصلاحات، در یازدهمین نشست معاونت ترافیکی شهرها که سال گذشته برگزار شد، مقرر شد تا توسعه حمل و نقل پاک را به‌طور جدی دنبال کنیم. همه شهرداران و معاونان ترافیکی نیز براین عقیده بودند که دوران توسعه خودرومحوری به سر آمده است و بایستی به سمت توسعه حمل و نقل پاک حرکت کرد.در این راستا پویش حمل و نقل پاک شهرداری‌ها را در سراسر کشور  تشکیل دادیم.

40 شهر عضو پویش حمل‌ونقل پاک هستند

وی در ادامه به تشریح وظایف پویش حمل و نقل پاک پرداخت و گفت: در این پویش، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، شهرداری‌ها، سمن‌ها، پلیس و دستگاه‌های اجرایی مربوطه حضور دارند و همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند. این پویش ابتدا در چندین شهر آغاز به کار کرد و در حال حاضر 40 شهر عضو آن هستند. راه‌اندازی این پویش به دلیل این نبود که تا آن موقع شهرها در این مسیر حرکت نکرده بودند حتی برخی از شهرها مانند قزوین، اصفهان، اراک و یزد رویکرد توسعه حمل و نقل پاک را از قبل در پیش گرفته بودند. در حقیقت  هدف اصلی ما متمرکز  و هماهنگ کردن فعالیت‌ها و انتقال تجربیات به یکدیگر بود تا کمبودها و خلاها در این زمینه مشخص شود.

حصاری با بیان اینکه در این پویش و جلسات مرتبط با آن 12محور مهم را احصا کردیم، اظهار کرد: تهیه و تصویب تقویم حمل ونقل پاک، ارتباط موثر با سمن‌های فعال در این حوزه، فرهنگسازی، توسعه زیرساخت‌ها و تبادل تجربیات و جلوگیری از اقدامات نادرست و ... برخی از این محورها بود. برای مثال اگر در شهری شهرداری بخواهد خیابانی را پیاده‌راه کند چگونه بایستی عمل کند که کمترین آسیب‌ اجتماعی را به همراه داشته باشد و مردم نسبت به آن موضع نگیرند یا چگونه دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی با یکدیگر ترکیب شوند که نتایج موثری حاصل شود؟

وی در پاسخ به این سوال که چقدر در تحقق توسعه دوچرخه سواری در کشور موفق بوده‌ایم گفت: سهم سفرها نشان‌دهنده میزان موفقیت در این زمینه است.میانگین سفر با دوچرخه در کشور زیر یک درصد است این در حالیست که در کشورهای دیگر این میانگین به 40 درصد هم می‌رسد. این امر برای ما به نوعی فاجعه است.علتش نیز این است که دوچرخه سواری در کشور همیشه به صورت شعار بوده و هیچ وقت به صورت متمرکز دنبال نشده است.

هیچ وقت انگیزه جدی و عزم ملی برای دوچرخه سواری وجود نداشت

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه گفت: عمرمدیریت شهری در کشور کوتاه است و اکثرا به دنبال اقدامات زودبازده هستند درحالی که رواج دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی سال‌ها زمان می‌برد. در حقیقت می‌توان گفت که هیچ وقت انگیزه جدی وجود نداشته و ملی به آن نگاه نشده است. ایجاد زیرساخت در سطح ملی اقدام دشواری است و عزم جدی را می طلبد که تاکنون این عزم شکل نگرفته و حتی گاهی به شوخی گرفته شده است.

به گفته وی سه شنبه‌های بدون خودرو و دوچرخه سواری شهردار ابتدا با مخالفت‌های بسیاری همراه بود ولی ما از روز اول به آن اعتقاد داشتیم چون در تمام دنیا اینگونه است که تا مسئولان در امری پیشرو نباشند مردم نیز آن را انجام نخواهد داد.این موضوع باید در تمام شهرهای کشور اتفاق بیفتد و شهرداران باید جدی وارد این عرصه شوند اما گاهی می بینیم که برخی شهرداران از دوچرخه سواری در سطح شهر خجالت می‌کشند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه چون به دوچرخه سواری هیچ گاه جدی نگاه نشده است، سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه در حال ناامید شدن هستند، اظهارکرد: سمن‌های فعال در این حوزه دغدغه محیط زیستی دارند اما کسی به آنها توجه نمی‌کند. برای این سازمان‌ها حرکت در این مسیر هیچ منفعت مالی در پی ندارد بلکه آنها دغدغه مندند و داوطلبانه کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از هدف‌هایی که درپویش حمل‌ و نقل پاک دنبال می‌کنیم ارتباط موثر و سالم شهرداری‌ها با سمن‌ها است. بسیاری از فعالیت‌هایی که بخش دولتی توان انجام آن را ندارد سمن‌ها به‌راحتی انجام می دهند.

حصاری با اشاره به اهمیت نقش شهرداری، مدیریت شهری، پلیس و همکاری همه دستگاه‌های مربوطه در این زمینه گفت: برای اینکه در شهر تغییر رویکردی داشته باشیم نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم. در این مسیر باید در کنار همراهی مدیریت شهری، پلیس نیز همکاری‌های لازم را داشته باشد. البته سردارهادیان فر- رییس پلیس راهور ناجا - اعلام آمادگی کرده‌اند و قرار است تفاهمنامه‌ای در خصوص دوچرخه و پیاده به امضا برسد.

وی در ادامه به به شهرهای موفق در امر دوچرخه سواری در کشور اشاره و اظهارکرد: تهران،قم،قزوین و اراک در حال تهیه طرح جامع حمل‌ و نقلی مختص به دوچرخه هستند و برخی از آن‌ها حتی طرح‌هایشان را نهایی کردند همچنین در شهر قزوین حدود 40 کیلومتر مسیر دوچرخه احداث شده است.

از وزارت بهداشت گله داریم

وی  در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دستگاه‌هایی که می‌توانند در توسعه دوچرخه سواری موثر باشند اما هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد اشاره کرد و گفت: از وزارت بهداشت گله داریم.علیرغم  اینکه قرار بود تفاهمنامه همکاری با آنها داشته باشیم اما پای کار نیامدند. ما می‌گوییم ترویج دوچرخه به سلامتی کمک می‌کند و هزینه‌های درمانی را کاهش می دهد یا حتی وزارت بهداشت می‌تواند در زمینه فرهنگ سازی وآموزش اقشار خاص و یا حتی در توسعه زیرساخت‌های کمک‌ کند اما هیچ گونه اقدامی انجام نداد. آموزش و پرورش نیز به همین صورت است. نسل جدید جایی برای دوچرخه سواری ندارند و حتی برخی مدارس نیز اجازه احداث ایستگاه دوچرخه را نمی‌دهند. برای مثال شهرداری قصد احداث ایستگاه دوچرخه در مدارس و برگزاری  دوره‌های آموزشی را دارد اما مدارس مخالفت می کنندعلاوه بر آن وزارت ورزش و جوانان نیز هنوز پای کار نیامده است.

نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم

وی  با بیان اینکه از آموزش و پرورش انتظار نداریم هزینه کنند و فقط نیازمند همکاری آنها هستیم، گفت: وزارت کشور و شهرداری‌های نمی‌توانند به تنهایی عدد یک درصد را افزایش دهند. باید همه دستگاه‌ها همراه و همکار باشند. در کنار آن نیز باید فرهنگسازی صورت بگیرد و باور ‌آن‌ها تغییر کند تا در نتیجه آن وابستگی به خودرو کاهش یابد.

حصاری در پاسخ به این پرسش چه راه‌هایی برای توسعه دوچرخه سواری در کشور پیشنهاد می کنید، اظهارکرد: اولین گام تغییر باور مدیران شهری  وهمراهی شورای شهر با شهرداری  و گام دیگر فرهنگسازی است. صدا و سیما می‌تواند در این زمینه موثرباشد اما شرط موفقیت رسانه ملی این است که وزارت بهداشت،آموزش و پرورش، وزارت ورزش پای کار بیایند همچنین گام آخر نیز حمایت دولت است.

وی در پایان گفت: مصوبه‌ای را به شورای اقتصاد بردیم تا بتوانیم از محل صرفه جویی سوخت حاصل از دوچرخه به شهروندان پول دهیم. مگر ما از شهروندان درخواست نمی‌کنیم که رکاب بزنند و به شهرها کمک کنند پس دولت هم باید وارد این عرصه شود اما متاسفانه این مصوبه پنج ماه است که در رفت و برگشت است و به نتیجه نمی‌رسد. ما با دنبال پول نقد یا ردیف بودجه ثابت در دولت نیستیم اما دولت باید انگیزه‌ای ایجاد کند. به نظر می‌رسد که اگر متمرکز و هماهنگ با همه دستگاه‌ها پیش رویم و دولت نیز حمایت کند به نتیجه موثری در این زمینه خواهیم رسید.

برچسب ها

دوچرخه سواریحمل ونقل و ترافیک
مطالب مرتبط بیشتر
کرونا دوچرخه‌سواران تهرانی را افزایش داد اهدای بیش از 11هزار کارت اشتراک دوچرخه در سال‌جاری افزایش مسیرهای دوچرخه سواری در سطح شهر برگزاری کنفرانس حمل و نقل و ترافیک به تعویق افتاد پیشنهاد ادغام معاونت های معماری و شهرسازی و با حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران دوچرخه سواری کردستان نیازمند چینش مناسب است رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان کردستان انتخاب شد 40 درصد عوارض تردد خودروها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا نکرده است برگزاری همایش عمومی دوچرخه‌سواری با حضور شهرداران کلانشهرهای ایران دولت و شهرداری توان توسعه حمل و نقل عمومی را ندارند سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تعیین شد قابلیت تهران برای پوشش 3 درصدی حمل و نقل با دوچرخه چرا بودجه‌ای به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا نمی کند همکاری کامل پلیس و سامانه سیمفا دوچرخه‌سواری شهرداران مناطق 9 و 10 با شهرداران مدرسه احداث اولین مسیر اختصاصی دوچرخه سواری 14 کیلومتری شهر تهران پلیس دوچرخه سوار در قزوین راه‌اندازی شد ضرورت اعمال محدودیت برای خودروهای شخصی برای افزایش استفاده از مترو تردد 13 هزار دوچرخه سوار با مترو ضوابط تحویل دوچرخه به دانش‌آموزان اعلام شد تحویل 100 دوچرخه به یک دبیرستان توسط شهرداری توسعه مسیر‌های دوچرخه‌سواری برای کاهش ترافیک و آلایندگی هوا در منطقه تاکید حناچی بر توسعه دوچرخه و اسکوتر در پایتخت کاهش ترافیک صبح اول مهر ماه تهران چگونه دوچرخه‌مدار می ‌شود؟ مصدومان "دوچرخه‌سواری" رایگان درمان می‌شوند؟ الزام خودروهای کمتر از 10تن درون شهری برای دریافت باربرگ ودیعه بیدود برای دانشجویان وخبرنگاران رایگان شد حال بازار دوچرخه خوب شده است + قیمت انواع دوچرخه توسعه حمل‌ونقل عمومی، کاهش سرفاصله مترو و اتوبوس برای استقبال از مهر ضرورت تدوین قوانین جدید برای دوچرخه‌سواران احتمال شناور شدن ساعت کاری کارمندان در مهرماه خبر خوش برای 5 هزار دانشجو سهم اندک یک‌درصدی دوچرخه در حمل و نقل عمومی باید افزایش یابد همایش دوچرخه‌سواری همگانی در مهاباد برگزار شد طرحی جدید برای کاهش ترافیک اتوبان همت! سهم یک درصدی دوچرخه در حمل ونقل عمومی اولین مسیر اختصاصی دوچرخه در دانشگاه فردوسی راه‌اندازی می‌شود بروزرسانی قوانین دوچرخه سواری در پایتخت همایش دوچرخه‌سواری همگانی در گرمای 40 درجه‌ای مهاباد برگزار شد ورود دوچرخه به مترو آزاد شد حناچی و آذری‌جهرمی 10 ایستگاه دوچرخه را در پایتخت افتتاح کردند تب تند دوچرخه در پایتخت افتتاح پارک دوچرخه سواری مخصوص زنان در منطقه 22 دعوت "حناچی" از "وزیر ارتباطات" برای دوچرخه‌سواری راه‌اندازی 50 ایستگاه بی‌دود در پایتخت تاکید رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بر افزایش فرهنگسازی برای استفاده از دوچرخه‌ گردهمایی دوچرخه‌ها در پارک لاله دوچرخه سواری برای بانوان منع قانونی ندارد تاکید شهردار تهران بر ضرورت گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری تاکسی‌های تهران برقی می‌شوند اجرای مسیر دوچرخه سواری در محوطه پایانه فتح آباد مترو سواری دوچرخه‌ها شکایت پلیس از شهرداری تهران منتفی است پارک خودرو در 30 خیابان از شهر اصفهان مستلزم پرداخت هزینه شد ردیف بودجه برای توسعه دوچرخه سواری در زنجان اختصاص یافت توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در منطقه 6 دوچرخه‌سواری نیازِ زندگی شهری سالم و پایدار حمل‌ونقل عمومی رایگان؛ آن سوی سکه تصویب اعتبار 17 میلیاردی برای توسعه دوچرخه‌سواری همگانی در پایتخت نظر حناچی درباره دوچرخه‌سواری زنان در تهران یزدی‌ها دوچرخه‌هایشان را نذری می‌دهند میزان استفاده از دوچرخه در تهران زیر یک درصد است جریمه برای استفاده از تلفن همراه هنگام دوچرخه‌سواری در هلند معاینه فنی ویژه در تهران از سال 98 آغاز می‌شود پرداخت وجه نقد در ازای دوچرخه‌سواری در ایتالیا انتقاد از دولت نسبت به عدم تامین اعتبار توسعه حمل و نقل عمومی و مترو رسالت فدراسیون دوچرخه سواری کاهش تردد خودروهای تک سرنشین است دوچرخه‌سواری استاندار البرز هم‌زمان با هفته هوای پاک طرحی جالب در ایتالیا؛ با دوچرخه سرکار بروید و حقوق بگیرید ! طرح زوج و فرد دائمی کارایی ندارد گردهمایی دوچرخه‌سواران زیست محیطی در پارک جنگلی چیتگر برگزار شد+ تصاویر زیرساخت و فرهنگ استفاده ازدوچرخه در کشور فراهم نشده است مذاکره شهرداری با شرکت‌های دانش بنیان برای تولید دوچرخه‌های باطری دار استفاده از حمل و نقل عمومی اقدام می‌خواهد نه شعار وسایل نقلیه متعرض به مسیر دوچرخه سواری شیراز جریمه می شوند اقدام شهرداری برای توسعه دوچرخه‌سواری در پایتخت آمادگی بررسی برنامه‌ منسجم شهرداری برای توسعه دوچرخه سواری را داریم شرایط توسعه دوچرخه سواری در پایتخت از نظر پلیس ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بدون مشارکت مدیران امکان پذیر نیست قزوین می تواند شهر دوچرخه کشور شود 40 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایمن در قزوین ایجاد شده است اهدای کلاه و دستکش رایگان میان دوچرخه سواران توسط پلیس راهور حل آلودگی هوای کلانشهرها با دوچرخه‌سواری ضرروت افزایش مسیرهای ویژه دوچرخه در تهران حذف زوج و فرد میل به سکونت در این محدوده را افزایش می‌دهد شاهرود پیشگام در شهر انسان‌محور دوچرخه‌سواری شهردار تهران در سومین سه‌شنبه کاری خود+ عکس چالش دوچرخه‌ای دو شهردار دوچرخه‌سواری شهردار تهران فرصتی برای آشنایی با مشکلات وسایل حمل‌ونقل عمومی است اصلاح هندسی معابر پایتخت برای کاهش ترافیک زمستانی طرح زوج و فرد سال آینده در تهران حذف می‌شود 1240 دوربین پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی را ثبت می‌کنند سهم حمل و‌نقل عمومی از رفت و آمد در تهران فقط 19درصد است ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران لزوم ساخت جاده ها و محورهای مواصلاتی مناسب برای تردد دوچرخه در شهرها همایش 10 هزار نفری دوچرخه سواری در بناب برگزار شد 70 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در قزوین پیش بینی شده است علت تأخیر در اجرای کامل طرح LEZ دوچرخه های نمایندگان مجلس دانمارک +عکس تدوین سند جامع دوچرخه‌سواری برای تهرانی‌ها «تابوی» اتوبوس دست دوم/ جنجال برای یک « ایده» افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پایتخت بررسی احداث خطوط جدید مترو هیچ ارتباطی میان طرح «ترافیک» و کاهش ترافیک بازگشایی مدارس وجود ندارد دوباره رویای شهر دوچرخه‌ها برگزاری تور دوچرخه‌ سواری خبرنگاران توقیف اتوبوس‌ها و کامیون‌های فاقد معاینه فنی از اول مهر احداث مسیر دوچرخه‌سواری به طول 22 کیلومتر دوچرخه‌سواری یک ایرانی در گرم‌ترین نقطه زمین در گینس ثبت می‌شود بررسی راهکارهای حل مشکل ترافیک کنترل معاینه فنی تمامی خودروها از اول آبان هدایت شهرهای کوچک به استفاده از دوچرخه 4 فایده مهم دوچرخه‌سواری برای سلامتی برخی از شیوه های شهری نیازمند تغییر هستند بررسی مشکلات کلانشهرها در حوزه حمل و نقل و ترافیک معاونت حمل و نقل 50 درصد وجوه دریافتی از مردم را به خزانه شهرداری واریز نکرده است برنامه‌ای برای تغییر ساعات ورود به طرح ترافیک وجود ندارد معضل ترافیک بجنورد با اجرای راهکارهای مختلف قابل رفع است اتمام پروژه‌های حمل و نقل در اولویت شهرداری با فواید دوچرخه سواری برای سلامت آشنا شوید شکل‌گیری کانون دوچرخه در کانون‌های سلامت محلات دوچرخه در مصاف جهانی با چالش های محیط زیستی موانع ترویج دوچرخه‌سواری در ایران برگزاری جلسه هماهنگی کمیته حمل‌ونقل و ترافیک مراسم ارتحال امام(ره) با عجیب ترین دوچرخه های جهان آشنا شوید!+عکس شهر آزمایشگاه شخصی ما نیست استفاده از دوچرخه، کاهش تردد خودروهای تک سر نشین مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران منصوب شد مسابقه دوچرخه سواری کشور با قهرمانی رکابزن تهرانی خاتمه یافت طرح ترافیک 96 تا 15 اردیبهشت تمدید شد راهنمای خرید دوچرخه یک تصور اشتباه درباره دوچرخه‌سواری فرماندار در سه‌شنبه بدون خودرو شرکت کرد حمل و نقل عمومی در روزهای آلوده رایگان می‌‌شود شرکت نیوزیلندی به کارمندان دوچرخه‌سوار پاداش می‌دهد پا به چرخ برنامه شهرداری‌ برای افزایش استفاده از دوچرخه در معابر شهری تأکید معاون شهردار تهران بر توسعه دوچرخه سواری در پایتخت ساخت مسیر ویژه دوچرخه باعث ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری می‌شود همایش دوچرخه سواری در بافت تاریخی حصار ناصری راه‌اندازی کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو در گنبدکاووس هلند چطور پایتخت دوچرخه‌سواری دنیا شد؟ رَک‌های هوشمند در انتظار دوچرخه امیدواریم طرح ایستگاه های دوچرخه هوشمند تا پایان سال اجرایی شود تسریع در عملیات اجرایی تکمیل بزرگراه شیراز - اهواز حوزه حمل و نقل و ترافیک با ناهنجاری تمام عیار مواجه است این ویزور دوچرخه سواری 98 درصد اشعه های مضر را دفع می کند درخواست شهروندان انگلیس برای افزایش خطوط دوچرخه‌سواری سرعت دوچرخه در سفرهای کوتاه بیش از وسایل نقلیه دیگر است راهنمای خرید دوچرخه در بازار + جدول قیمت فرهنگ دوچرخه‌سواری در اصفهان این شهر را در کشور نمونه کرده است برترین‌های مرحله دوم لیگ دوچرخه‌سواری قم مشخص شدند دوچرخه، پایانی برای سیطره خودروها استقبال از ایجاد خطوط دوچرخه سواری در قلب پایتخت آموزش رایگان دوچرخه‌سواری در بوستان ترافیک ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه در برخی معابر پایتخت ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج – تهران دوچرخه سواری بر روی بام خانه+عکس کاهش استرس شغلی با دوچرخه سواری 20 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان قزوین تردد کردند طرح پارکومتر از اول اردیبهشت در خیابان‌های اصفهان اجباری می‌شود حمل و نقل و ترافیک؛ مهمترین اولویت‌های شورای پنجم پایتخت کنفرانس ترافیک تهران با شعار «اطاعت از قانون؛ حمل و نقل ایمن» برگزار خواهد شد لزوم بازنگری سیستم‌های هوشمند شهر تهران اعزام دوچرخه سوار پیک سبز ایران از خزر تا خلیج فارس دوچرخه‌سوار 105 ساله رکورد جدیدی ثبت کرد ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه‌سواری در قزوین ضروری است دوچرخه سواری به مثابه یک تشخص اجتماعی دوچرخه‌سواران در معرض آسیب دیدگی سیستم شنوایی مسابقات دوچرخه سواری با دوچرخه‌ عجیب وزیر حمل و نقل آلمان با یک هیأت تجاری جمعه به ایران می‌آید موفقیت تنها زن ایرانی شرکت‌کننده در مسابقه دوچرخه‌سواری بازی‌های سه‌گانه هاوایی اصفهان، شهر دوچرخه‌ها می شود کلاس مربیگری درجه 3 دوچرخه‌سواری در همدان برگزار می‌شود جزییات حادثه مرگبار برای دوچرخه‌سوار ایرانی در پارالمپیک 2016 سه شنبه های بدون خودرو در اراک،طرحی نیازمند زیر ساخت زیرساخت‌ استفاده از دوچرخه برای حمل‌ونقل عمومی در همدان ایجاد شود چهل هفتگی سه شنبه های بدون خودرو دربندرانزلی برگزار شد تردد بیش از 7.5میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان رکاب زنی دوچرخه‌سواران خراسان شمالی با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی جریان ترافیک در قلب پایتخت منظم می‌شود راننده یا خودرو نا ایمن؛ مشکل آمار بالای تصادفات جاده‌ای کدام است؟ همدان در رتبه چهارم لیگ دوچرخه‌سواری دسته یک کشور قرار گرفت کلاه ایمنی که در حد یک دستیار است دوچرخه‌سواران این خودرو را بخرند «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» ریه‌های شهر را درمان می‌کند دوچرخه سواران شهرداری تبریز و پیشگامان به تور ژاپن و کره رفتند دوچرخه سواری در این مسیرهای بکر و زیبا رکابزن قزاق قهرمان مرحله آخر شد آمادگی شهرستان نیر در برگزاری تور دوچرخه سواری آذربایجان سه شنبه بدون خودرو در آستارا اولین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری کراس‌کانتری ایران به خدایاری رسید ساخت باند دوم محور سامن- بروجرد دوچرخه‌سوار ایرانی کرانه شمالی خلیج فارس را رکاب زد شهرهای بزرگ اروپا چگونه مردم را دوچرخه سوار کردند؟ شبکه دوچرخه‌سواری اصفهان راه اندازی می شود اولین همایش بزرگ دوچرخه سواری قزوین در هفته سلامت برگزار شد وزیر بهداشت دوچرخه سوار شد پایان دوچرخه‌سواری استقامت جاده لیگ جوانان و نوجوانان برگزاری همایش دوچرخه سواری در کیش شرکت 17 تیم خارجی در تور دوچرخه سواری ایران -آذربایجان برگزاری همایش دوچرخه‌سواری پدربزرگ‌ها در کوهبنان آغاز کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک مدیرکل جدید دفتر حمل ونقل و ترافیک وزارت کشور منصوب شد دوچرخه‌سواری برای همه دو رکابزن جوان به خط پایان نرسیدند راهی آسان برای مقابله با آلودگی هوا پس از هلند؛ اتوبان دوچرخه سواری آلمان هم افتتاح شد پیرمرد چینی با بلوک 34 کیلویی بر روی سر رانندگی می کند راه‌اندازی 35 ایستگاه دوچرخه سواری در هسته مرکزی پایتخت 150 ایستگاه هوشمند دوچرخه در مرکز تهران راه اندازی می شود همایش دوچرخه سواری به مناسبت روز جهانی بدون خودرو در زنجان برگزار شد رجبلو پیراهن طلایی تور دوچرخه سواری چین را بر تن کرد دلایل دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد غیبت در مسابقات جهانی برگزاری همایش بزرگ دوچرخه‌سواری با حضور 400 رکاب‌زن یاسوجی "ایستگاه‌های دوچرخه" در اراک راه‌اندازی می‌شود رکابزن لژیونر ایران در تور کینگ هایلک چین دوم شد مشکل اصلی رکاب‌زنان ایران زمان است گرگان میزبان لیگ دوچرخه سواری کوهستان بهترین شهرها برای دوچرخه‌سواری دوچرخه‌سواران تهرانی کاپ قهرمانی را در پایتخت نگه داشتند دوچرخه‌سواران مازندرانی عازم مرقد امام خمینی (ره) شدند رکابزن شهرداری تبریز فاتح مرحله دوم تور از سرعین تا تبریز راه اندازی ایستگاه های دوچرخه در ارومیه مسیر تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان مشخص شد راه اندازی کمپین حمایت از دوچرخه و موتورسواران ورود تور ملی دوچرخه سواری خلیج فارس به شیراز آغاز به کار کمپین «مواظب دوچرخه سواران و موتورسیکلت سواران باشید»
Back to top