مسافرکشی، شغل اجباری برای جویندگان کار

عصر خودرو- این روزها برای افرادی که بدنبال کار می گردند خریدن یک خودروی مناسب و مسافرکشی در سطح شهر به عنوان راحترین راه کسب درآمد تبدیل شده است.

Wednesday 04 July 2018 - 09:57:00

مسافرکشی، شغل اجباری برای جویندگان کار

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، جوانان بیکار لرستانی که توان رفتن به سایر استان های کشور را برای پیدا کردن شغل ندارند به ناچار به مرکز استانی مهاجرت می کنند و اغلب به مسافرکشی در سطح شهر می پردازند.
مسافرکشی نهایت رضایت یک جوان روستایی و یا شهرستانی است که به دلیل پرجمعیت بودن خرم آباد به این شهر آمده است اما این تصمیم نارضایتی رانندگان حمل و نقل عمومی در خرم آباد را نیز به همراه دارد.
حضور تعداد زیادی جوان بیکار از سایر شهرستان های استان در خرم آباد علاوه بر رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی، باعث بی نظمی و هرج و مرج شهری و شکایت رانندگان تاکسی در این شهر شده است.
این مقوله تنها برای کسانی صدق می کند که توانایی خرید خودرو نه چندان گران را دارند و بسیاری دیگر با ایستادن بر سرچهارراه و یا معابر اصلی شهر، منتظر پیشنهادی برای کارگری هستند.
رضا ملکشاهی جوان 27ساله کوهدشتی ، یکی از چند صد بیکاری است که به امید کسب درآمد محل سکونت خود را رها کرده و تن به غربت داده است.
او می گوید توان خرید خودرو برای مسافرکشی را ندارد و خروس خوان بیدار شده و راهی خرم آباد می شود و تا شبانگاهان بدون کسب اطلاع از خانواده خود در پی کار می گردد.
تحصیلات دانشگاهی ندارد و تنها با کسب مدرک دیپلم به امید شغل ثابت می گردد.
او که در بنایی ساختمان خود را قابل می داند اعتقاد دارد تا پیداکردن شغلی ثابت بر سرچهارراه پر تردد در خرم آباد منتظر پیشنهاد کاری می ماند.
گفت و گویم با این جوان کوهدشتی به پایان رسید و برای ادامه مسیر مجبور به سوار شدن در تاکسی شدم که پلاک آن مربوط به خرم آباد نبود.
راننده خود را اهل پلدختر معرفی کرد و می گفت چاره ای جز مسافرکشی در این شهر ندارم، صبح می آیم و تا عصر بیش از 400هزار ریال کار می کنم.
سعید دهقان 34ساله اعتقاد دارد که بیش از این نمی تواند کار کند چرا که در مسیر با وجود تاکسی های فراوان و رانندگان خودرو شخصی بومی، امکان بیش از حد جابجایی مسافر را ندارد.
او می گوید در شهر خود امکان این که بتواند این میزان درآمد را کسب کند را نداشته و به ناچار به خرم آباد مهاجرت می کند.
امین سپهوند راننده تاکسی خرم آبادی می گوید در این شهر پلاک دیگر شهرستان ها به حدی زیاد شده است که دیگر نمی شود براحتی کار کرد.
وی ادامه داد: تمام قوانینی را که تاکسیرانی اعلام کرده است را رعایت کرده ام اما فایده ای ندارد و تنها با شرایط اقتصادی حاکم بنزین می سوزانم.
این در حالی است که پیشتر سرهنگ منوچهر مرادی رییس پلیس راهور لرستان اعلام کرده بود بر اساس قانون، حمل و جابجایی مسافر با خودروی پلاک شخصی ممنوع است.
وی اعتقاد دارد که تیم های پلیس راهور به همراه تاکسیرانی با مسافربرهای شخصی برخورد می کنند ولی به دلیل کمبود تاکسی در برخی مسیرها، فعالیت این خودروها ادامه می یابد.
به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم آباد اکنون تنها 30 ایستگاه تاکسی در خرم آباد وجود دارد که ایجاد ایستگاههای جدید را ضروری می کند.
فتحی بیرانوند دارا بودن امکانات رفاهی ایستگاه های تاکسی را برای آسایش مسافران ضروری دانست.
وی معتقد است از 2 هزار و 300 دستگاه تاکسی درون شهری، یکهزار و 250 دستگاه قبل از سال 86 ساخته شده اند و با توجه به وضعیت اقتصادی رانندگان، استقبال چندانی برای نوسازی ناوگان صورت نمی گیرد.

برچسب ها

مسافرکشمسافرکشیبیکاری
Back to top