کرباسیان:

احداث خط تولید اتوبوس با مشارکت ایران در جمهوری آذربایجان بررسی می شود

عصر خودرو- «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان گفت : مذاکراتی با مقامات آذری درمورد احداث خط تولید اتوبوس با مشارکت ایران در آذربایجان انجام شده و این موضوع بطور جدی در حال بررسی است.

Friday 27 October 2017 - 10:14:00

احداث خط تولید اتوبوس با مشارکت ایران در جمهوری آذربایجان بررسی می شود

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، کرباسیان که در راس یک هیات بلند پایه اقتصادی به باکو سفر کرده است ، روز جمعه اظهار داشت: چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور باکو، بزودی در تهران برگزار می شود و یکی از موضوعات مهم این کمیسیون، احداث خط تولید اتوبوس با مشارکت ایران در جمهوری آذربایجان است .
وزیر اقتصاد با اشاره به توافقات رئیسان جمهوری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان گفت : چند پروژه مشترک مهم بین دو کشور در حال اجرا است ، که یکی از آنها ساخت کارخانه خودرو سازی در آذربایجان است که گمرک این کشور ، در واردات تجهیزات این کارخانه همکاری خوبی با طرف ایرانی داشت .
وی افزود: در زمینه ماشین آلات کشاورزی نیز ایران آمادگی ارائه کمک های فنی و مهندسی و صادرات را در این زمینه دارد تا کشور آذربایجان که دارای زمین های کشاورزی حاصلخیزی است، بتواند ماشین آلات را جایگزین نیروی انسانی در بخش کشاورزی کند.
کرباسیان گفت: در زمینه راه آهن نیز بین دو کشور دو پروژه و اقدام مهم در جریان است، یکی خط آهن آستارا - آستارا است که تا ماه دسامبر - آذر ماه - به بهره برداری می رسد و دیگری راه آهن رشت - آستارا است که در حال اجرا است .
وی افزود: با اتمام خط آهن رشت - آستارا ، تمام کشورهای همسایه ایران در جنوب ، غرب و شرق که شامل 14 کشور است به آذربایجان وصل می شوند و آذربایجان نیز از طریق خلیج فارس به آسیای جنوب شرقی وصل می شود.
کرباسیان در راس یک هیات بلند پایه اقتصادی برای سفر دو روزه ، روز پنجشنبه وارد باکو شد. محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و اصغر فخریه کاشانی معاون وزیرراه شهرسازی و نمایندگانی از بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری خارجی در این نشست، وزیر اقتصاد کشورمان را همراهی می کنند.
وی دیروز پس از حضور در نشست رئیسان کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان ، با وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان، کمال الدین حیدر اف نیز دیدار کرد.
کرباسیان امروز - جمعه - نیز با آیدین علی اف رئیس کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان دیدار و با وی در مورد مسائل گمرکی دو کشور گفت و گو کرد.
وزیر اقتصاد کشورمان امروز با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار خواهد کرد.
این نخستین سفر مسعود کرباسیان به باکو به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان است، پیش از وی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم عهده دار این مسئولیت بود.

برچسب ها

خودروهای مشترک تولیدی ایران و آذربایجانتولید اتوبوسصنعت خودروسازی آذربایجان
مطالب مرتبط بیشتر
شیوه واگذاری 746 دستگاه خودرو ام جی 360 توسط شرکت آذویکو تشریح شد خبر جدید رحمانی درباره همکاری خودرویی ایران و آذربایجان ایران و آذربایجان خودرو مشترک تولید می‌کنند همکاری های ایران و آذربایجان درحوزه صنعت افزایش می یابد کارخانه مشترک تولید اتوبوس و کامیون ایران و آذربایجان افتتاح شد دنای تولیدی کارخانه آذربایجان به دروازه اروپا می رسد پژو پارس اتوماتیک در نفت چاله تولید می شود تولید پژو در کارخانه مشترک ایران و آذربایجان بزودی آغاز می شود افزایش 14.4 درصدی تولید انواع اتوبوس، مینی بوس و ون تولید اتوبوس معطل تامین نقدینگی خودروسازان است دنده سنگین کامیون و اتوبوس در جاده تولید ترجیح واردات بر تولید تولید اتوبوس به نزدیک صفر رسید صادرات محصولات مشترک ایران و آذربایجان به منطقه اوراسیا ظرفیت خالی تولید، با واردات کارکرده‌ها تولید اتوبوس کاهش یافت نمایش ایرانی های ساخت آذربایجان در موتورشو مسکو؛ خزر به روسیه رسید خودروهای ایران و جمهوری آذربایجان در مسکو به نمایش درآمد تولید 3 اتوبوس متوقف شد تولید و عرضه بیش از 300 دستگاه خودروی دنا درجمهوری آذربایجان تولید اتوبوس کاهش یافت تولید اتوبوس در 2 شرکت متوقف شد تولید خودروی ایرانی در جمهوری آذربایجان با همکاری ایران سالانه 10 هزار خودرو در آذربایجان تولید می شود ایران خودرو آذربایجان نیمه اول تیرماه به بهره برداری می رسد تولید اتوبوس در چند شرکت متوقف شد تولید اتوبوس ثابت ماند تولید مشترک دنا، رانا، سورن و سمند در کشور آذربایجان کارخانه خودروسازی ایران در آذربایجان با حضور روحانی افتتاح می‌شود تولید اتوبوس کاهش یافت تولید یک اتوبوس متوقف شد تولید اتوبوس افزایش یافت باکو در انتظار محصولات ایران خودرو خط تولید مینی بوس در سمنان افتتاح شد قرارداد همکاری میان ایران وبلاروس کارخانه خودروسازی ایران و آذربایجان 2 ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد جدیدترین وضعیت تولید اتوبوس در ایران قیمت MG360 مدل 97 اعلام شد تولید اتوبوس سرعت گرفت! خط تولید اتوبوس سال آینده در ساوه آغاز به کار می کند تولید اتوبوس افزایش یافت ایران و آذربایجان اتوبوس تولید می‌کنند کرباسیان: کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان به زودی به بهره برداری می رسد تولید اتوبوس افزایش یافت آغاز تولید خودروهای ایرانی در آذربایجان از سال میلادی آینده تولید اتوبوس افزایش یافت کارخانه تولید خودرو در مشگین‌شهر راه‌اندازی می‌شود تولید 4 اتوبوس متوقف شد آمادگی ایران برای همکاری با صنعت خودروسازی آذربایجان دوران خوشی و ناخوشی تجاری‌سازها تولید اتوبوس افزایش یافت آغاز تولید خودروهای ایرانی در جمهوری آذربایجان تا 3 ماه آینده
Back to top