ایران و آذربایجان اتوبوس تولید می‌کنند

عصر خودرو- وزیر اقتصاد آذربایجان گفت، در کارخانه خودروسازی مشترک ایران و آذربایجان که در منطقه صنعتی نفتچالا در حال احداث است، می توان علاوه بر خودروهای شخصی، اتوبوس هم تولید کرد.

Friday 27 October 2017 - 13:41:00

ایران و آذربایجان اتوبوس تولید می‌کنند

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از پایگاه خبری آذرنوز، شاهین مصطفایف، وزیر اقتصاد آذربایجان گفت، در کارخانه خودروسازی مشترک ایران و آذربایجان که در منطقه صنعتی نفتچالا در حال احداث است، می توان علاوه بر خودروهای شخصی، اتوبوس هم تولید کرد.

این موضوع در نشست وزرای اقتصاد دو کشور در باکو مورد بحث قرار گرفت. مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران به باکو سفر کرده است.

مصطفایف در این باره گفت: «ما مذاکرات اولیه در این باره را آغاز کرده ایم. در مرحله نخست، خودروهای شخصی در این کارخانه تولید خواهند شد، اما در آینده ما تولید مشترک اتوبوس را نیز مد نظر قرار خواهیم داد.»

مراسم کلنگ زنی احداث این کارخانه در اواسط سال 2016 برگزار شد و قرار است در دسامبر 2017 به بهره برداری برسد.

وزیر اقتصاد آذربایجان افزود: «ساختمان و خطوط ارتباطی آماده هستند و ما در حال برنامه ریزی برای تامین تجهیزات مورد نیاز کارخانه در ماه نوامبر هستیم. ما می خواهیم کارخانه در ماه دسامبر شروع به کار کند، و احتمالا قادر خواهیم بود تمام کارها را طبق زمان بندی به اتمام برسانیم. در آن صورت، مراسم افتتاحیه ممکن است اوایل سال آینده میلادی برگزار شود.»

مصطفایف افزود، دو کشور همچنین در خصوص تاسیس یک شرکت مشترک تولید ماشین آلات کشاورزی مذاکره می کنند. «ما در حال مذاکره در مورد ایجاد چند شرکت مشترک، همکاری در زمینه تولید دانه، زنبورداری، پرورش دام و دیگر حوزه ها هستیم.»

مصطفایف افزود، حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2016 نسبت به سال قبل رشدی 70 درصدی داشته است. وی گفت، مبادلات دو کشور همچنین در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد رشد داشته است.

برچسب ها

خودروهای مشترک تولیدی ایران و آذربایجانصنعت خودروسازی آذربایجان
مطالب مرتبط بیشتر
خودروهای ایران و جمهوری آذربایجان در مسکو به نمایش درآمد تولید و عرضه بیش از 300 دستگاه خودروی دنا درجمهوری آذربایجان تولید خودروی ایرانی در جمهوری آذربایجان با همکاری ایران سالانه 10 هزار خودرو در آذربایجان تولید می شود ایران خودرو آذربایجان نیمه اول تیرماه به بهره برداری می رسد تولید مشترک دنا، رانا، سورن و سمند در کشور آذربایجان کارخانه خودروسازی ایران در آذربایجان با حضور روحانی افتتاح می‌شود باکو در انتظار محصولات ایران خودرو کارخانه خودروسازی ایران و آذربایجان 2 ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد قیمت MG360 مدل 97 اعلام شد احداث خط تولید اتوبوس با مشارکت ایران در جمهوری آذربایجان بررسی می شود کرباسیان: کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان به زودی به بهره برداری می رسد آغاز تولید خودروهای ایرانی در آذربایجان از سال میلادی آینده آمادگی ایران برای همکاری با صنعت خودروسازی آذربایجان آغاز تولید خودروهای ایرانی در جمهوری آذربایجان تا 3 ماه آینده
Back to top