کلکسیونی از محبوب‌ترین خودروهای کلاسیک دهه 70 میلادی در مقیاس 1:18

اسطوره‌های پیر و کوچک

عصر خودر - دهه 70 میلادی را می‌توان یکی از طلایی‌ترین دوران صنعت خودروسازی دانست. در این دهه که هنوز هم دیوانگی در خون مهندسان و طراحان صنعت خودرو جاری بود، محصولات به‌یاد‌ماندنی و اساطیری زیادی خلق شد که هر‌کدام از آنها فلسفه‌های ساخت فراوانی را به همراه دارند. اما به عنوان یک علاقه‌مند به جهان خودروهای کلاسیک، اگر بخواهیم کلکسیونی از اسطوره‌های دهه 70 میلادی داشته باشیم، اندکی سخت یا حتی غیر‌ممکن است!

Wednesday 07 June 2017 - 14:09:00

اسطوره‌های پیر و کوچکاسطوره‌های پیر و کوچکاسطوره‌های پیر و کوچکاسطوره‌های پیر و کوچکاسطوره‌های پیر و کوچکاسطوره‌های پیر و کوچکاسطوره‌های پیر و کوچکاسطوره‌های پیر و کوچکاسطوره‌های پیر و کوچکاسطوره‌های پیر و کوچکاسطوره‌های پیر و کوچک

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به همین خاطر باز هم دست به دامان دنیای «ماکت‌های کلکسیونی» می‌شویم تا ویترینی با 10 ماکت 1:18 بسیار زیبا از کلاسیک‌های محبوب دهه 70 میلادی داشته باشیم.

BMW 2002 Turbo 1:18 AUTOart
بدون‌شک ب‌ام‌و 2002 یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین خودروهای تاریخ است که نمونه توربو آن در نیمه نخست دهه 70 میلادی روانه بازار جهانی شد. این خودرو اولین محصول تولیدی بود که با پیشرانه توربوشارژ وارد بازار می‌شد و دو شرکت اتوآرت و کیوشو نمونه‌های 1:18 خوبی از آن به تولید رسانده‌اند. اما نمونه اتوآرت با وجود جزئیات بالاتر و ظرافت ساخت بیشتر، در دو رنگ سفید و نقره‌ای قابل خریداری است. این ماکت با توجه به کمیاب‌بودنش در حال حاضر قیمتی در حدود 1.5میلیون تومان دارد.

Mercedes Benz W109 300SEL 1:18 AUTOart
مرسدس بنز اتاق W109 در واقع پدر S کلاس امروزی محسوب می‌شود و نسخه 300 SEL 6.3 آن قدرتمندترین نسخه این کلاس و البته یکی از قدرتمندترین سدان‌های آن دوران است. اتوآرت این خودرو را در دو رنگ شیری و مشکی به تولید رسانده‌ و به جرات می‌توان گفت که این محصول یکی از بهترین‌های سری میلینیوم اتوآرت محسوب می‌شود. قیمت این مدل هم در حدود 1.5 الی 2 میلیون تومان است.

Ford Mustang Mach1 1:18 AUTOart
مک وان یکی از اسطوره‌های دنیای آمریکایی‌های عضلانی محسوب می‌شود که مطمئنا حضورش در هر کلکسیون ماکت‌های خودروهای کلاسیکی الزامی است. اتوآرت چند سال پیش این ماکت را در رنگ‌هایی مثل قرمز، زرد و سفید به تولید رسانده‌ و رنگ زرد آن با توجه به کمیاب‌بودنش با قیمت‌هایی بیش از یک میلیون تومان معامله می‌شود.

Porsche 911 930 Turbo 1:18 AUTOart
911 را می‌توان یکی از مهم‌ترین خودروهای اسپرت در تاریخ صنعت خودروسازی جهان دانست‌ که البته در دهه 70 میلادی نیز با نسل 930 و نسخه توربو، غوغا به پا کرد. اتوآرت این مدل را در چند نوبت و با رنگ‌های متفاوتی مثل نقره‌ای، سبز، قهوه‌ای و اخیرا مشکی (نسخه Wangan Midnight) به تولید رسانده است که بسته به رنگ از حدود 500 الی 600 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

Jeep J10 Honcho 1:18 BoS
بدون‌شک خانواده جیپ SJ به ویژه نمونه پیک‌آپ آن که در ایران تحت عنوان سیمرغ می‌شناسیم، از ماندگارترین محصولات این شرکت خودروسازی محبوب است. شرکت BoS که به ساخت ماکت‌های رزین در مقیاس 1:18 مشغول است، به‌تازگی یک محصول بر پایه جیپ J10 نسخه
Honcho با تیراژ محدود 1000 تایی روانه بازار کرده که بدون‌شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای قرار‌گرفتن در چنین کلکسیونی است. قیمت این محصول در حدود 500 الی 600 هزار تومان است.

Chevrolet Camaro Z28 1:18
Greenlight
شرکت گرین لایت که اصولا به تولید ماکت‌های خودروهای آمریکایی مشغول است و تبحر خوبی در زمینه عرضه این دسته از مدل‌ها با قیمت‌های نه‌چندان گزاف دارد، شورولت کامارو Z28 مدل 1978 که یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این خودروست را در مقیاس 1:18 به تولید رسانده است. رنگ‌هایی مثل آبی، نقره‌ای، سفید، مشکی و... از این ماکت قابل خریداری خواهد بود که با توجه به برچسب قیمتی حدود 400 هزار تومان (برای رنگ‌های موجود) بسیار ارزنده است.


Pontiac Firebird 1972 1:18 Welly
این ماکت ارزان‌ترین عضو این مجموعه 10‌تایی است و البته این ارزان‌بودن به معنای بی‌کیفیت‌بودن محصول نیست. در واقع شرکت ماکت‌سازی ویلی که در زمینه ساخت ماکت‌های آماتوری با قیمت‌های مناسب فعالیت دارد، فایربرد را در چند نوبت به تولید رسانده است. اما این مدل 1972 با رنگ مشکی و رینگ‌های تیره و البته بدون نقش و نگار لوگوی پرنده آتشین روی کاپوت، با وجود قیمت حدود 100 هزار تومانی‌اش، کیفیت بسیار بالا و مطلوبی دارد.

Jaguar XJ-S 1:18 AUTOart
در این مجموعه نفیس خودروهای محبوب دهه 70 میلادی، بی‌انصافی است اگر یک محصول از جگوار انتخاب نکنیم. XJ-S (نمونه پیش از فیس‌لیفت) یکی از ماکت‌های خوش‌ساخت اتوآرت است که در دو نسخه کوپه و کانورتیبل به تولید رسید و در حال حاضر نمونه کوپه سفید رنگ آن Sold Out شده است. اما اگر به دنبال این ماکت باشید، رنگ‌های مختلف آن را در داخل ایران می‌توان با حدود 600 الی 700 هزار تومان خریداری کرد.

Citroen DS 23 Pallas 1:18 Norev
بدون‌شک دی‌اس از جمله محبوب‌ترین و ماندگارترین محصولات شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه است که تولید آن تا اواسط دهه 70 میلادی نیز ادامه داشت. شرکت ماکت‌سازی Norev که تمرکز خوبی ‌روی کلاسیک‌های فرانسوی دارد، این خودرو را در نسخه‌های مختلفی تولید کرده است اما نمونه DS 23 Pallas در حال حاضر با قیمت 400‌هزار تومانی در بازار کشور قابل خریداری است و کیفیت نسبتا خوبی هم دارد.

Lamborghini Countach LP400 1:18 AUTOart
کونتاش دومین سوپر‌اسپرت واقعی لامبورگینی و یکی از مهم‌ترین خودروها در تاریخ این شرکت خودروسازی محسوب می‌شود. محصولی که از سال 1974 الی 1990 میلادی به تولید رسید و نسخه LP400 آن برای نخستین بار در سال 1974 روانه بازار شد. این محصول توسط اتوآرت و در دو رنگ نارنجی و زرد به تولید رسیده و قیمتی در حدود 700 هزار تومان دارد.

برچسب ها

ماکسیماماکت
مطالب مرتبط بیشتر
آخرین جزییات پرونده «ماکسیما» در پلیس آگاهی فوت کوزه‌گری دنیای مینیاتوری‌ها خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما با 80 میلیون تومان، تویوتا کمری گرند، میتسوبیشی پاجرو یا نیسان ماکسیما؟! نسل جدید نیسان "لیف" بدون استتار دیده شد بازگشت BBR به دنیای فلزات اولین سرباز کامپوزیت داستان چراغ‌های مخفی وقتی اسب‌های مینیاتوری سرکش می‌شوند! جدیدترین قیمت انواع ماکت خودرو در بازار میتسوبیشی اکلیپس کراس، مهمان سال آینده بازار کراس‌اوور‌های ایران برگی از گذر خودرو در تونل زمان کلکسیونتان را ثبت کنید! کوچولوهای بلندقامت موتورسازان ویترینی! بارکش‌های مینیاتوری نبرد فیل و فنجان! آشنایان ما در غرب احتمال تولید مدل جدید ماکسیما در ایران کوچولوهای جدید در راه ایران انتخاب ماه کوچولوهای بی‌‌حد و مرز! ماکت ماه‌؛ S-Class فرانتی آرت بازار ماکت به سبک خاص مینیچمپسی برای اتوآرت‌ها! مینیاتورهای گران قیمت هفتاد سال با مرسدس E کلاس ماکـت چیست؟ ستاره های بنز با لباس MEC در راه ایران کوتاه از جای جای جهان ماکت! تردیدی از جنس متریال! ماکسیما 2016 سفارشی را ببینید+تصاویر تعمیر گیربکس ماکسیما فقط با یک سوم قیمت در هیبت یک ماکسیمای کوچک چگونه کلکسیونر ماکت شویم؟ ماکسیما غول برفی می‌شود! بازار ماکت خودرو بعد از توافق‌... برلیانس، جای ماکسیما را پر می کند؟ نیسان نسخه مخصوصی از ماکسیما ساخت تجربه رانندگی با ماکسیما 2016 ماکسیمای محبوب با لباس 2016 بررسی تغییرات در ماکسیما 2016
Back to top