آهنگری که با دوچرخه موتوردار هوندا را ساخت

داستان هوندا

عصر خودرو: «مشتری همیشه پادشاه است». این شعار اصلی شرکت هونداست. شرکتی که در ایران بیشتر به نام موتورسیکلت‌هایش شناخته شده است. اما در بازار آمریکا و ژاپن پس از تویوتا پرفروش‌ترین خودروها را دارد.

Wednesday 11 January 2017 - 13:40:00

داستان هونداداستان هونداداستان هونداداستان هونداداستان هونداداستان هونداداستان هونداداستان هونداداستان هونداداستان هونداداستان هونداداستان هونداداستان هونداداستان هوندا

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تجارت فردا ، این شرکت اعتقاد دارد خدمات را پیش از فروش باید آغاز کرد. و مشتری‌سالاری، خدمات خوب و متفاوت بودن از شعارهای اصلی این شرکت است.در میان خودروهای پرفروش و باکیفیت همیشه نامی از هوندا در میان خودروسازان وجود دارد. در زمینه موتورسیکلت که می‌توان گفت این شرکت یک سر و گردن از دیگران بالاتر است و تقریباً در همه جهان محصولات این شرکت استفاده می‌شود. در زمینه فناوری و هوش مصنوعی و ساخت هواپیما و روبات و حتی موتور قایق هم این شرکت دستی بر آتش دارد. اما چنین شرکتی چگونه متولد شده و چگونه به چنین جایگاهی در جهان دست یافته است.

آهنگری که هوندا را ساخت
شاید همان داستان تکراری خیلی از شرکت‌ها در هوندا هم تکرار شده باشد؛ جوان فقیر و پرتلاش صنعتگری که با تلاشش یک غول را از هیچ به همه‌‌جا رسانده است. سوئی چیرو هوندا، پسر آهنگر فقیری در روستای کوچک کومیو بود. این روستا در 270 کیلومتری جنوب‌غربی توکیو قرار داشت. پدرش در کنار آهنگری دوچرخه هم تعمیر می‌کرد. او پیش از ورود به مدرسه در تعمیر دوچرخه به پدرش کمک می‌کرد. هنگامی که هوندا به یک آگهی کوچک استخدام شاگرد در یکی از مجلات تجاری برخورد بلافاصله دست از تحصیل کشید و شروع به کار کرد.
مدتی به عنوان شاگرد گاراژ پذیرفته شد اما در نهایت مجبور به پرستاری از کودک صاحب گاراژ شد. او برای این کار ماهی یک دلار و 25 سنت حقوق می‌گرفت. هوندا که ناراحت و خسته شده بود به خانه بازگشت اما فقط شش ماه در آنجا ماند و دوباره به توکیو برگشت. این بار به عنوان مکانیک خودرو شش سال در توکیو ماند و در 22سالگی به زادگاهش بازگشت تا خودش به تعمیر خودرو بپردازد. علاقه هوندا به خودرو او را به سوی خودروهای مسابقه سوق داد. هوندا در مسابقات اتومبیلرانی ژاپن شرکت کرد. او در این مسابقه، یک اتومبیل فورد اصلاح‌شده را می‌راند و توانست با سرعت 120 کیلومتر در ساعت، رکوردی نسبتاً خوب در سطح ژاپن بر جای گذارد.
در یکی از مسابقات او خیلی راحت از دیگران پیش افتاد و هنگامی که می‌خواست از خط پایان عبور کند، ناگهان اتومبیلی که نقص فنی پیدا کرده بود به‌شدت با اتومبیل او برخورد کرد و وی را به سختی زخمی کرد.
پس از این رویداد، همسرش ساچی، که یک دختر دهقان بومی بود، توانست او را راضی کند تا دست از راندن اتومبیل‌های مسابقه بردارد.
هوندا در مسابقات اتومبیلرانی ژاپن شرکت کرد. او در این مسابقه، یک اتومبیل فورد اصلاح‌شده را می‌راند و توانست با سرعت 120 کیلومتر در ساعت، رکوردی نسبتاً خوب در سطح ژاپن بر جای گذارد.
هوندا در سال 1937 به سراغ تولید رینگ پیستون رفت و شرکت صنایع سنگین توکای سیکی را تاسیس کرد.
در اواخر سال 1937، هوندا با حمایت مالی بستگان و دوستانش، تعدادی ماشین‌آلات برای ایجاد یک کارخانه ساخت رینگ پیستون خرید. عزم او برای رسیدن به کامیابی آنقدر راسخ بود که بی‌اغراق در کارخانه‌اش زندگی می‌کرد. روی کف کارگاه می‌خوابید و برای صرف غذا، آنجا را ترک نمی‌کرد و همسرش غذای او را به کارگاه می‌آورد. با وجود این، این کسب‌وکار هم رونق نیافت. روزی یکی از دوستانش که صاحب یک کارگاه ریخته‌گری بود به او توصیه‌ای کرد و گفت، «مهم نیست که چقدر سخت کار کنی و بخواهی موفق شوی، تو باید در ریخته‌گری تخصص پیدا کنی و گرنه محکوم به فنا هستی، و من به تو توصیه می‌کنم برای آموختن این فن، در یک دوره کارآموزی شرکت کنی».
هوندا، با شناخت محدودیت‌های خود و نیازی که به دانش بیشتر حس می‌کرد، با معلم مدرسه تکنولوژی هاماماتسو که در همسایگی او قرار داشت (و اکنون دانشگاه شی زواوکا است) به رایزنی پرداخت. معلم به او گفت در رینگ پیستون‌هایی که او می‌سازد به اندازه کافی سیلیکون به کار نمی‌رود. او در خاطراتش می‌نویسد، «نه‌تنها درباره سیلیکون دانش کافی نداشتم، بلکه خجالت می‌کشیدم بپذیرم که حتی نمی‌دانم بدان نیاز دارم».
هوندا که در دوران مدرسه، شاگردی ضعیف بود، با اکراه در سر کلاس درس حاضر می‌شد و در عین حال به اداره کسب‌وکار خویش ادامه می‌داد. او در کلاس به چیزی که به‌طور مستقیم به رینگ پیستون ربطی نداشت توجه چندانی نمی‌کرد. نه جزوه برمی‌داشت و نه نگران امتحانات کتبی بود.
هوندا در سال 1951 موتور تایپ E را ساخت. این موتور اولین موتورسیکلت چهارزمانه جهان بود و با 150 سی‌سی حجم، 5 اسب بخار قدرت داشت.

وقتی مسوولان دانشکده به او هشدار دادند که اگر در امتحانات شرکت نکند به او دیپلم نخواهند داد، هوندا پاسخ داد: علاقه‌ای به این‌گونه مدارک ندارم. آنها به درد من نمی‌خورند. نمره‌های من به خوبی نمره‌های دیگران نیست و من در امتحانات نهایی شرکت نخواهم کرد. او می‌گوید: مدیر دانشکده مرا صدا کرد و گفت که باید آنجا را ترک کنم. من به او گفتم دیپلم نمی‌خواهم، برای من ارزش این مدرک کمتر از بلیت سینماست. حداقل بلیت ورود شما به سینما را تضمین می‌کند اما دیپلم تضمین‌کننده هیچ چیزی نیست. او تحصیلش را رها کرد.
هنگامی که هوندا طرز ساختن رینگ پیستون را به درستی فرا گرفت، شرکت او رشد کرد و ظرف دو سال، برنده یک قرارداد با شرکت تویوتا، بزرگ‌ترین سازنده اتومبیل در ژاپن شد. او آن زمان نمی‌دانست شرکت او زمانی به رقیب شرکت تویوتا تبدیل خواهد شد.
در ایام جنگ جهانی دوم، بمب‌های آتش‌زا به کارخانه پیستون‌سازی او آسیب سختی وارد کردند و زمانی که جنگ به پایان رسید، زلزله آنچه را از این کسب‌وکار بر جای مانده بود منهدم کرد. با این همه او تسلیم نشد و در اکتبر سال 1946 موسسه تحقیقات فنی هوندا را تاسیس کرد. اینجا، شرکتی کوچک با نامی دهان‌پرکن بود که شامل بنیانگذار و تنی چند از دستیارانش می‌شد. هوندا دو سال در این شرکت به تعمیر موتور اشتغال داشت.
بعد از اتمام جنگ حمل‌و‌نقل توکیو، شامل وسایل نقلیه موتوری دودزایی می‌شد که با زغال کار می‌کردند یا خودروهای پر‌سروصدای خیابانی که به محض توقف و سوار کردن یک مسافر، احتمال خاموش شدن آنها می‌رفت؛ البته تعداد دوچرخه‌ها هم زیاد بود.
سفر هوندا به همراه خانواده‌اش به آمریکا- در سال 1952 هوندا با هزینه 450 میلیون ین اقدام به خرید ماشین‌آلات از آمریکا کرد.
دوچرخه نه‌تنها فراوان بود بلکه هم برای جابه‌جا کردن دوچرخه‌سوار و هم بار، با سرعتی به ظاهر زیاد، وسیله‌ای مناسب بود.
در سال 1947 هوندا 500 موتور کوچک مازاد زمان جنگ را به قیمت تقریباً 32 دلار خرید. این موتورها، موتورهایی کوچک و بنزینی بودند که در زمان جنگ از آنها برای به کار انداختن ژنراتور برق استفاده می‌شد. اینها موتورهای دوزمانه تک‌سیلندر و کوچکی بودند که می‌شد برای تامین نیروی کمکی در دوچرخه‌ها از آن استفاده کرد. از طرف دیگر، بنزین در ژاپن مثل بیشتر کالاها، کمیاب و گران بود؛ از این رو، سوئی چیرو هوندا شروع به ساختن ترکیب ارزان‌قیمتی از روغن سقز و بنزین کرد که ترکیبی خاص خودش بود.
زمانی که موجودی موتورهای مازاد کم‌کم ته کشید، مخترع سختکوش، تصمیم گرفت خود دست به کار ساختن موتور شود. هنگامی که به خاطر موفقیت شرکت، جشنی برپا شد یکی از مدعوین محصول جدید را یک رویا توصیف کرد. با این جمله، موتور جدید رسماً «دریم تایپ دی» نام گرفت. با موفقیتی که این مدل تازه کسب کرد، شرکت از کامیابی ناگهانی و کوتاهی برخوردار شد. در این زمان هوندا شدیداً به یک مدیر متخصص در امور بازرگانی نیاز داشت و این تخصص با آمدن تاکه ئو فوجی ساوا تامین شد. تاکه ئو فوجی ساوا، که چهار سال از هوندا جوان‌تر بود، پسر یک پیمانکار کوچک بود. فوجی ساوا چون هوندا، تحصیلات رسمی خود را در سال‌های پایین زندگی ترک کرده بود. او تنها دوره اول دبیرستان را تمام کرده بود، زیرا کسالت و بیماری پدرش، وی را ناچار کرده بود برای تامین زندگی خانواده‌اش مدرسه را ترک کند. او در سال 1929، کاری برای خود پیدا کرد و آن، زدن آدرس روی پاکت و ارسال کارت پستال بود. مزد این کار، چند سکه ناچیز در روز بود. بعد از یک سال که این کار را ادامه داد، به عنوان داوطلب وارد خدمت ارتش سلطنتی شد.
سال 1959 نقطه عطفی برای شرکت محسوب می‌شد. در این سال هوندا نسبت به بازاریابی محصولات خود در آمریکا اقدام و شرکت هونداموتورز را با شش نفر از کارکنان صنعتی در لس‌آنجلس آمریکا افتتاح کرد.

او می‌توانست به خاطر اینکه داوطلبانه وارد ارتش شده است، تنها یک سال پس از خدمت مرخص شود. فوجی ساوا برای شغل بهتری واجد شرایط نبود. پس از بازگشت از خدمت، بار دیگر به شغل پیشین روی آورد و کار چسباندن آدرس روی پاکت‌ها را شروع کرد. فوجی ساوا تا سال 1934 به این کار ادامه داد و در این سال یک تاجر ساده آهن در توکیو، موسوم به میتسوا شوکائی او را به سمت منشی فروش به خدمت گرفت. در ابتدای کار، درآمد ماهانه فوجی ساوا 15 ین یعنی نزدیک یک‌سوم درآمد شغل پیشین وی بود. اما در پایان دومین سال خدمتش، فروشنده ارشد شرکت شد و ماهانه 150 ین حقوق می‌گرفت. در جولای سال 1937، ژاپن به چین یورش برد و این نشانه آغاز جنگ میان این دو کشور بود و هنگامی که مالک شرکت میتسوا شوکائی وارد خدمت نظام شد، فوجی ساوا که 27‌ساله بود، مسوولیت شرکت را بر عهده گرفت. جنگ باعث شد تا تقاضا برای فولاد افزایش یابد و با مدیریت فوجی ساوا منافع شرکت رشد پیدا کند.
در سال 1939، درست پیش از شروع جنگ جهانی دوم، فوجی ساوا موسسه تحقیقات ماشین ابزار ژاپن را تاسیس کرد. این شرکت سود خود را از راه ساخت، برش و تراش ابزارهای لازم برای امور مربوط به جنگ چین و ژاپن تامین می‌کرد. با پاداشی که رئیس فوجی ساوا، پس از بازگشت از جنگ به او داد، وی به مردی تقریباً ثروتمند تبدیل شد.
این دو دوست تا آگوست سال 1949 که فوجی ساوا، هوندا را در خانه تاکه شیما ملاقات کرد، یکدیگر را ندیدند. در این دیدار، هوندا به آشنای تازه خود گفت، «تمام سرمایه‌گذاران بومی در هاماماتسو خواهان بازگشت سریع پولشان هستند و من برای تکمیل تکنولوژی مناسب، جهت ساخت موتورهای قابل رقابت، به کمک سرمایه‌گذارانی نیاز دارم که مایل باشند تعهدی درازمدت را بپذیرند».
خط تولید Super Cub در بلژیک- این موتورسیکلت با فروش 30 میلیون دستگاه پر‌فروش‌ترین موتورسیکلت تاریخ شد.
برای این دو مرد، تنها یک گفت‌وگوی کوتاه کافی بود تا راضی به انجام کار با یکدیگر شوند. فوجی ساوا، دست هوندا را فشرد و تعهد کرد که مبلغ 7500 دلار از پولش را در کار او سرمایه‌گذاری کند و نیز منابع مالی بیشتری را فراهم آورد تا پول لازم را برای ساخت موتور در اختیار هوندا قرار دهد. این دو تصمیم گرفتند هر کدام نیروی خود را بر حوزه تخصص خویش متمرکز کنند. هوندا توان خویش را برای دستیابی به دانش فنی و فوجی ساوا نیروی خود را صرف تامین منابع مالی و بازاریابی کرد.
حالا هوندا پول کافی را برای طراحی موتورهای جدیدش داشت. او در سال 1951 موتور تایپ E را ساخت. این موتور اولین موتورسیکلت چهارزمانه جهان بود و با 150 سی‌سی حجم، 5 اسب بخار قدرت داشت. سرعت موتورسیکلت می‌توانست به حدود 90 کیلومتر در ساعت برسد. بعد از این مدل هوندا با تکمیل موتور 50 سی‌سی سبک دو زمانه‌ای که قادر بود 3 اسب بخار نیرو تولید کند، تایپ اف را معرفی کرد. این موتور در سال 1952 وارد بازار شد. این محصول پر‌تقاضا شد و هوندا ماهی 6500 دستگاه از آن را می‌فروخت.
در سال 1952 هوندا با هزینه 450 میلیون ین اقدام به خرید ماشین‌آلات از آمریکا کرد. این سرمایه‌گذاری‌ها سبب شد تولید هوندا چندین برابر شود.
بعد از تایپ اف، در سال 1953 شرکت هوندا موتور بنلی را که دارای پیشرانه چهارزمانه بود راهی بازار کرد. موتور سبکی که حدود 4 اسب بخار قدرت داشت. در سال 1958 انقلابی با ورود هوندا سی 100 در بازار ایجاد شد. این موتور که در بازار جهانی Super Cub نام داشت، مقدمه ورود هوندا در بازار آمریکا شد و اولین موتورسیکلت این شرکت بود که در آمریکا فروخته شد. موفقیت این موتورسیکلت تا جایی رسید که با فروش 30 میلیون دستگاه پرفروش‌ترین موتورسیکلت تاریخ نام گرفت. پیشرانه چهارزمانه این موتورسیکلت 100 سی‌سی حجم داشت و از یک گیربکس چهار دنده در آن استفاده شده بود.
افتتاح خط تولید مدل H1300 در ژاپن توسط هوندا

رشد هوندا طی 10 سال حیرت‌آور بود اما چرا این شرکت با این سرعت رشد کرد؟
سوئی شیرو هوندا می‌گفت در کف کارخانه دانش بیشتری وجود دارد تا در دفتر کار. هنگامی که در محل باشید می‌بینید چه چیزی واقعی است. او به تعبیر خودش نخست با سخت‌ترین دشواری‌ها روبه‌رو می‌شد و از ناکامی باکی نداشت و بر این باور بود که موفقیت را تنها می‌توان از راه ناکامی‌های مکرر به دست آورد.
عقیده هوندا درباره کارکنان آن بود که در وهله نخست، هرکس باید برای خودش کار کند. کارکنان خود را فدای شرکت نمی‌کنند. انسان‌ها برای انجام کار به شرکت می‌آیند تا از آن لذت ببرند. همین احساس منجر به نوآوری می‌شود. هوندا شکیبایی را شرط موفقیت می‌دانست.
سال 1959 نقطه عطفی برای شرکت محسوب می‌شد. در این سال هوندا نسبت به بازاریابی محصولات خود در آمریکا اقدام و شرکت هوندا موتورز را با شش نفر از کارکنان صنعتی در لس‌آنجلس آمریکا افتتاح کرد.
کاواشیما به عنوان رئیس شرکت تازه‌تاسیس در آمریکا انتخاب شد. هنگامی که او و تنها دو نفر دیگر برای تاسیس شرکت به کالیفرنیا رفتند، آپارتمانی ماهانه 80 دلار اجاره کردند که فقط یک تخت داشت. از این رو دو نفر ناچار بودند روی زمین بخوابند. سپس یک انباری در قسمت کهنه شهر اجاره کردند و برای اینکه هزینه‌ها را پایین بیاورند با دست، تخته صندوق‌های حاوی موتورسیکلت را جابه‌جا می‌کردند و سه‌ردیفه روی هم می‌گذاشتند. کف انبار را هم تمیز و جایی برای نگهداری لوازم یدکی آماده کردند. اینها کارهایی بود که باید انجام می‌گرفت. سال پیش از آن، هوندا، در ژاپن موتورسیکلت سوپرکاپ 50 سی‌سی را طراحی و عرضه کرده بود که با استقبال عموم مواجه شده بود؛ به طوری که در سال 1959، از 285 هزار موتور فروخته‌شده، 168 هزار دستگاه متعلق به این مدل بود.
در سال 1969 هوندا، خودرو n609 را به عنوان اولین خودرو هوندا در آمریکا فروخت.
در میانه دهه 1960، هوندا فروشنده شماره یک موتورسیکلت در آمریکا شد. در سال 1960، هوندا از عرصه تولید موتورسیکلت به عرصه تولید خودرو نیز قدم گذاشت و خودرو مدل T-30 را که موتورسیکلتی با چهار چرخ بود طراحی و به بازار ارائه کرد. این وانت پس از مدت کمی به مدل 360n که یک خودرو سواری کوچک هاچ‌بک بود تبدیل شد.
این شرکت در سال 1968 اولین خودرو کوچک با دنده اتوماتیک را در جهان وارد بازار کرد و در سال 1969 خودرو 600 n را به عنوان اولین خودرو هوندا در آمریکا فروخت.
در سال 1972 اولین نسل خودرو سیویک معرفی شد؛ خودرویی که بازار قابل توجهی در آمریکا پیدا کرد و بهترین خودرو سال ژاپن شد. فروش خودرو سیویک در سال 1975 در آمریکا به 10 هزار دستگاه در ماه رسید.
در سال 1973 هوندا اولین موتور قایق چهارزمانه جهان را ساخت.
در سال 1975 عرضه موتور سی‌جی 125 هوندا توفانی در بازار موتورسیکلت جهان به‌پا کرد. موتوری که هم‌اکنون پرکاربردترین موتور در ایران است.
در سال 1976 اولین نسل خودرو آکورد روانه بازار شد. این خودرو چند سال بعد به اولین خودرو تولیدی هوندا در آمریکا تبدیل شد.
در سال 1982، هوندای آمریکا ضمن تولید 100 هزار دستگاه موتورسیکلت، اولین خودرو با مارک آکورد را ارائه داد. جالب توجه است که هوندا اولین شرکت ژاپنی بود که در این سال تولید خودرو خود را در آمریکا آغاز کرد. درحالی‌که این شرکت تا اوایل دهه 1960 اساساً هیچ خودرویی تولید نکرده بود.
در سال 1972 اولین سری خودرو هوندا سیویک به عنوان خودرو سال ژاپن از سوی روزنامه‌نگاران این کشور معرفی شد.

آکورد شروعی جدید برای هوندا در آمریکا بود. هم‌اکنون بیش از نیمی از کارکنان این شرکت، در آمریکا به موتورسیکلت‌سازی و خودروسازی مشغول هستند و شرکت هوندا، 10 کارخانه مونتاژ خودرو در آمریکا دارد.
در سال 1986 هوندا اولین شرکتی بود که برند لوکس خود را با نام آکورا شکل داد. بعد از هوندا تویوتا و نیسان هم نشان‌های لکسوس و اینفینیتی را به دنیا معرفی کردند.
در سال 1999 هوندا اولین شرکتی بود که یک خودرو هیبریدی را برای بازار آمریکا معرفی کرد. این سرآغازی بود بر انقلاب فنی در موتور خودروها.
یکی از نکات قابل توجه در شرکت هوندا، واحد تحقیق و توسعه این شرکت است. نام اولیه شرکت هوندا، موسسه تحقیقات فنی هوندا بود که بعدها به شرکت هوندا موتورز تغییر نام داد. این اندیشه ریشه در بافت فکری بنیانگذار شرکت، سوئی شیروهوندا داشت که با وجود آنکه سهم چندانی از تحصیلات رسمی نداشت اما مکانیکی ماهر و مبتکر محسوب می‌شد. به همین جهت در 1957 اولین واحد مستقل تحقیق و توسعه شرکت تاسیس شد. پس از تاسیس شرکت هوندای آمریکایی، واحد تحقیق و توسعه آن در 1984 افتتاح شد.
مدل تیتان از روی مدل موفق سی‌جی 125 ساخته شد و فروش موفقی در برزیل داشت.
هنگامی که در 1979، هوندا اولین کارخانه خود را در آمریکا بنیاد نهاد، اولین شرکتی بود که مستقیماً نیروهای آمریکایی را به استخدام خود درآورد. هم‌اکنون از 167 هزار نفر کارکنان شرکت، بیش از 100 هزار نفر در آمریکا در حوزه موتورسیکلت و خودروسازی فعالیت دارند و 27 هزار نفر از این افراد در حوزه تحقیق و توسعه مشغول هستند.
این شرکت با پشتوانه چنین نگرشی تاکنون تعداد قابل توجهی از ابتکارات مهندسی را به جهان اتومبیل معرفی کرده است. این شرکت در سال‌های اخیر هم فعالیت زیادی بر روی خودروهای هیبریدی و گسترش استفاده از هوش مصنوعی در خودرو داشته است.
در چند سال اخیر سه خودرو آکورد، سیویک و خودرو شاسی‌بلند CRV همیشه در بین بهترین و پرفروش‌ترین خودروهای جهان و بازار آمریکا قرار داشته‌اند. این شرکت طی چند سال اخیر در زمینه ساخت روبات‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کرده است و احتمالاً با این پیشینه یکی از پیشگامان خودروهای خودر‌ان با هوش مصنوعی در آینده خواهد بود.

تایپ آ اولین موتورسیکلت هوندا - در سال 1947 هوندا 500 موتور کوچک مازاد زمان جنگ را به قیمت تقریباً 32 دلار خریداری کرد. این موتورها، موتورهایی کوچک و بنزینی بودند که در زمان جنگ از آنها برای به کار انداختن ژنراتور برق استفاده می‌شد. اینها موتورهای دو‌زمانه تک‌سیلندر و کوچکی بودند که می‌شد برای تامین نیروی کمکی در دوچرخه‌ها از آن استفاده کرد. این‌گونه بود که اولین موتورسیکلت هوندا متولد شد.
در سال 1960، هوندا از عرصه تولید موتورسیکلت به عرصه تولید خودرو نیز قدم گذاشت و خودرو مدل T-360 را که موتورسیکلتی با چهارچرخ بود طراحی کرد و به بازار ارائه داد. این وانت پس از مدت کمی به مدل n360 که یک خودرو سواری کوچک هاچ‌بک بود تبدیل شد. در سال 1968 با مجهز شدن این خودرو به دنده اتوماتیک کوچک‌ترین خودرو اتوماتیک جهان متولد شد.

در سال 1982، هوندای آمریکا ضمن تولید 100 هزار دستگاه موتورسیکلت، اولین خودرو با مارک آکورد را ارائه داد. جالب توجه است که هوندا اولین شرکت ژاپنی بود که در این سال تولید خودرو خود را در آمریکا آغاز کرد. در حالی که این شرکت تا اوایل دهه 1960 اساساً هیچ خودرویی تولید نکرده بود.

 

برچسب ها

هوندا
مطالب مرتبط بیشتر
سود سه ماهه هوندا افزایش یافت تاکسی‌های بدون راننده در راه ژاپن هوندا تک چرخ زد فراخوان 1.3 میلیون خودروی هوندا در سراسر دنیا به دلیل نقص فنی رونمایی از جدیدترین کراس اوور هوندا در هند+ عکس افزایش 19 درصدی سود سالانه هوندا خداحافظی با موتورهای احتراقی در کمتر از دو دهه آینده فروش خودروی هوندا نزولی شد هشدار هوندا برای مشتریان آمریکایی؛ «رانندگی نکنید» هوندا هیدروژنی آمد خطر برای خودروسازان ژاپنی هوندا هم باتری‌ساز شد افیلا؛ نخستین خودرو سونی به عنوان یک فضای سرگرمی متحرک عمل می کند+ عکس کار هوندا در دنیای مجازی هوندا تک چرخ زد هوندا مدل جدید خودروی برقی خود را در چین عرضه می‌کند عرضه مدل جدید خودروهای برقی هوندا در چین سی آر-وی؛ کراس اوور زیبای هوندا در تریم جدید معرفی شد+عکس خودروی برقی مشترک سونی و هوندا در راه است تسلا شکست می‌خورد؟ هوندا پرولوگ؛ شاسی بلند ژاپنی با اساس آمریکایی! +عکس تولید هوندا نزولی شد وقتی کمپانی ژاپنی 52 سال پیش می دانست برای امروز چه می کند! +عکس سقوط دوباره تولید هوندا در ژاپن 10 مدل موتور هوندا برقی وارد بازار خواهد شد سقوط تولید هوندای ژاپن! شراکت هوندا برای تامین پایدار فلزات باتری در خودرو‌های برقی هوندا برای تولید 2 میلیون خودروی برقی در سال هدفگذاری کرد هوندا 30 مدل خودروی برقی عرضه می‌کند خودروی کوچک، باکیفیت و ارزان ژاپنی یعنی ان-وان! +عکس قرنطینه‌های کووید چین کار دستش داد! هوندا سربلند شد همه چیز درباره یکی از جذاب ترین وسایل نقلیه ژاپن! + عکس هوندا تولید خود را در کارخانه‌های ژاپن تا 30 درصد کاهش می‌دهد همکاری هوندا و ال جی برای ساخت باتری استقلال جوینت ونچر سونی و هوندا در ساخت خودروی برقی پیش‌بینی کاهش درآمد سالانه برای هوندا کاهش 50 درصدی تولید هوندا در یک کارخانه هوندا آکورد، سیویک و CR-V هیبریدی جدید در راه است هوندا پا به عرصه تولید خودروهای برقی می‌گذارد هوندا می‌تواند تسلا را شکست دهد؟ هوندا از شاسی بلند جدید ویژه برای آمریکای شمالی رونمایی کرد +عکس همکاری جنرال موتورز و هوندا برای عرضه خودروی برقی ارزان تویوتا و هوندا در صدر خودروسازان مواجه با کمبود قطعه شاسی بلند جدید هوندا در اندونزی معرفی شد+ عکس نیسان مورانو 2022 در مقابل هوندا پاسپورت 2022 + عکس کاهش 10 درصدی تولید هوندا در دو کارخانه تعلیق صادرات هوندا به روسیه هوندا CR-V 2023 به طور غیررسمی رونمایی شد هوندا تک‌چرخ می‌زند؟ هوندا CR-V؛ خودرویی کم مصرف با فضای داخلی بزرگ برای سال 2022 مقایسه هوندا فیت در مقابل هوندا HR-V هوندا HR-V جدید؛ شیک از هر جهت هوندای برقی؛ خودرویی سخت خواستنی همکاری هوندا و جنرال موتور شاسی بلند جدید ژاپنی؛ تریل اسپرت 2022 چگونه خودرویی است؟ اینسایت 2022 سدانی تکامل یافته از هوندا با 151 اسب بخار قدرت هوندا چشم انداز سود سالانه خود را برای دومین بار کاهش داد معرفی جدیدترین نسل از آکورا TLX؛ رقیبی سرسخت برای کادیلاک+ عکس توسعه برند در هوندا برنامه ویژه اینتگرا برای حضور در سرزمین اژدهای زرد +عکس مقایسه هوندا 2021 HR-V با 2021 CR-V+ عکس کمپ یک نفره با هوندا برای کسانی که تنها سفر می کنند تولید هوندا به 40 درصد ظرفیت سقوط کرد تحقیقات درباره ایمنی 1.1 میلیون خودروی هوندا آکورد در آمریکا آغاز شد جزئیات فناوری‌های جدیدِ ایمنی "سیویک 2022" هوندا هوندا تا سال 2040 کل فروش خود را به خودروهای برقی اختصاص می‌دهد اولین نمونه از هوندا Debuting EV آماده عرضه به بازار فراخوان هوندا برای بیش از 628 هزار خودرو در آمریکا به دلیل نقص فنی هوندا کارخانه خودروسازی خود را در انگلیس تعطیل و واگذار کرد حضور هوندا در بازار خودرو‌های برقی آمریکا تا سال 2024 پیکاپ هوندا ریجلاین 2021 را بیشتر بشناسید " اچ آر-وی" مدل 2022 و معرفی جدیدترین محصول در نسل سوم کراس هوندا +عکس هوندا چشم‌انداز فروش را کاهش داد اعلام قیمت محصول جدید هوندا هوندا 2022 HR-V با ظاهری متفاوت به بازار می آید خداحافظی هوندا با روسیه هاچ بک آتشین هوندا در نسخه تولید محدود 2021+ عکس هوندا از 2022 عرضه خودرو بنزینی را متوقف می کند معرفی 10 خودروی محبوب از لحاظ قیمت، پیمایش و ایمنی رونمایی از هوندای جدید تولید انبوه خودران هوندا اودیسه 2021 نسخه بازار ژاپن؛ مینی ون لوکس و فناورانه از هوندا +عکس روزهای روشن هوندا هوندا سیویک تایپ آر 2021؛ هیولای کوچک ژاپنی در خیابان! +عکس هوندا آکورد 2021؛ فرمول ژاپنی در معرفی یک سدان جذاب با قیمت رقابتی! +عکس هوندا مدل جدید محصول موفق خود را معرفی کرد +عکس فراخوان هوندا در استرالیا اس660؛ کوپه اختصاصی هوندا برای بازار ژاپن+تصاویر دردسرهای تاکاتا برای هوندا نیسان و هوندا ادغام می شوند افت 68 درصدی سود هوندا پیش بینی کاهش 68 درصدی سود سالانه شرکت هوندا برنامه هوندا برای بازار آمریکا انفجار در کارخانه هوندای ژاپن عبور هوندا از حمله هکرها شرکت هوندا پس از حمله سایبری تولید در آمریکا را از سر می‌گیرد هوندا قربانی حملات سایبری شد هوندا آکورا فراخوانده شد! هوندا پرلود و تیونینگ یک نسل سومی در تایلند!+تصاویر فراخوان 774 هزار هوندا سوددهی شرکت هوندا به پایین‌ترین حد طی 4 سال گذشته رسید ثبت یک افت 13 درصدی در سوددهی هوندا صفر تا صد تجهیزات و مشخصات فنی هوندا آکورد فیس لیفت هوندا جاز در راه بازار هند تمدید تعطیلی کارخانه هوندای ژاپن در مکزیک تا 30 آوریل هوندا به‌دنبال تولید مدل هاچ‌بک CITY ازسرگیری فعالیت هوندا در چین موج بیکاری کارگران در صنعت خودروسازی هوندا کارخانه خود در ووهان چین را بازگشایی کرد همکاری هوندا و جنرال موتورز برای تولید خودروی برقی نگاهی به هوندا CR-V +تصاویر کاهش تولید هوندا به دلیل کرونا تغییر ارزش بازار برترین خودروسازی‌های جهان تعطیلی کارخانه هوندا در فیلیپین ادامه تعلیق فعالیت نیسان و هوندا از سرگیری فعالیت هوندا در چین هوندا تولید خودرو در چین را از سر می‌گیرد سایه شوم کرونا بر فعالیت هوندا معرفی 10 خودروی پرفروش در کانادا+عکس این بازیگران بزرگ! فراخوان هوندا برای 2.7 میلیون دستگاه از خودروهایش به دلیل نقص فنی "ریجلاین" ایمن ترین وانت هوندا بررسی فنی هوندا S660 +مشخصات "هوندا" فرمان خودرو را دوباره اختراع کرد! بازار خودرو ژاپن تحت سلطه برندهای ژاپنی تمام «خودران» هوندا از راه می‌رسد بررسی فنی نسل جدید هوندا سیتی مدل 2020 + مشخصات توکیو-تهران بیست‌وهشت سال پیش! پرونده خودروهای کوچک در آمریکا بسته می‌شود؟ کدام خودروساز صدرنشین فروش در سال 2019 است؟ + لیست 50تایی فروش خودروهای دیزلی تا 2021 ممنوع! 100 خودروی برتر 2019 در بازار چین خداحافظی هوندا با دیزلی‌ها شرکت هوندا تا 2021 فروش خودروهای دیزل را در اروپا متوقف می‌کند شاسی بلندهای پرفروش در بازار چین (+تصاویر) توقف خودروسازی هوندا در آرژانتین تداوم معضل تاکاتا برای هوندا داشبورد تمام دیجیتال هوندا برای خودروهای برقی ژاپنی‌ها فقط خودروهای ژاپنی می‌خرند! 10 خودروی پرفروش آسیا را بشناسید + تصاویر خودروسازان ژاپنی در ژاپن یکه‌تازی می‌کنند همه چیز درباره خودروی الکتریکی جدید هوندا که به زودی به بازارمی آمد هوندا استفاده از دوربین را جایگزین آینه‌ کناری خودرو می‌کند معرفی خودروی برقی توسط هوندا 10 خودرو کم مصرف برتر جهان را بشناسید بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو جهان کدام هستند؟ دوربین جایگزین آینه بغل خودروی هوندا می شود فراخوان هوندا برای 137 هزار خودرو به دلیل نقص فنی هوندا روی پلت‌فرمی جدید کار می‌کند کاهش تولید هوندا در آمریکا هوندا هم سبز می‌شود! هوندا تولید خودرو در ترکیه را پس از سال 2021 متوقف می‌کند کدام خودروها بیشترین تکنولوژی نسبت به قیمت را دارند؟ + تصاویر شاسی‌بلند محافظه‌کار +عکس طرحی جدید برای کاهش وزن چرخ خودرو ساخت ایمن‌ترین وانت جهان توسط هوندا فراخوان هوندا برای 1 میلیون خودرو به دلیل نقص فنی تمام خودروهای هوندا در اروپا برقی می‌شود برقی‌سازی خودروهای هوندا در اروپا هوندا تا سال 2022 کارخانه انگلستان خود را تعطیل می‌کند هوندا هم از انگلستان می‌رود توموی هوندا یک الکتریکی عجیب هوندا اوربن در نمایشگاه ژنو معرفی می‌شود زندگی خالق هوندا موتور از تولد تا مرگ کدام خودروهای آسیایی در آمریکا محبوبند؟ خودروسازانی از قاره‌ کهن موتورهای ژاپنی در لیست باکیفیت‌ترین‌ها خودران کاری هوندا، از آتش‌نشانی تا برف‌روبی طرح اولیه نمایش سیستم ترافیک هوشمند رونمایی می شود خودروی کراس اوور جدید هوندا رونمایی شد قیمت مدل‌های مختلف هوندا در بازار + جدول پژو 3008 بهتر از رقبای اروپایی شناخته شد این‌بار نوبت به هوندا رسید کانسیومر ریپورتز باکیفیت‌ترین خودروهای جهان را معرفی کرد ساخت خودروهای برقی هوندا در چین همکاری هوندا با دانشگاه‌های آمریکایی برای توسعه هوش مصنوعی خودروهای لوکس کمپانی های بزرگ کدامند؟ ارزان‌ترین و گران‌ترین خودروی ژاپنی کدام است؟ خودروی الکتریکی هوندا به بازار می آید فراخوان شرکت ژاپنی «هوندا» برای جمع‌آوری ده‌ها هزار دستگاه خودرو ورزشکارانی از دوران جهش! اعتراض 8 شرکت خودروسازی به تعرفه‌های وارداتی ترامپ تمام خودروهای "هوندا" دارای "دستیار راننده" می‌شوند پیش‌بینی افزایش سود هوندا استقبال تایلند از خودروهای برقی نگاهی به هوندا آکورد 2018 +تصاویر "هوندا" خودروی الکتریکی می‌سازد ملاقات با هوندا S800 1970؛کوچک و چابک از سرزمین آفتاب تابان مسیر سبز هوندا سود سه‌ ماهه هوندا افزایش یافت هوندا با 2 خودرو جدید به چین می‌رود پیرمردهایی برای جوانان! کم‌مصرف‌ترین خودروهای سال 2018 همکاری وایمو و هوندا برای تولید خودروی خودران باربری خط‌ونشان تازه هوندا برای تویوتا پریوس کدام برندهای خودرویی وفادارترین مشتریان را دارند؟ هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس است معرفی 6 خودروی محبوب مردم دنیا در سالی که گذشت معرفی بهترین شاسی‌بلند‌های سال 2018 با 3 ردیف صندلی «درخت فامیلی» خودروسازان جهان بهترین شاسی بلندها ی بازار در سال 2018 کدامند؟ (+عکس) ملاقات با هوندا سیویک Type R B18c؛ جنگجوی ژاپنی برترین مدل‌های مفهومی 2017 تولید خودرو برقی هوندا در هند پرفروش‌ترین خودروهای 2017 باتری‌های جامد هوندا هیبرید جدید هوندا ربات‌های هوندا در نمایشگاه 2018 محصولات الکترونیکی لاس وگاس لوکس‌سازی خودرو به روایت برندهای ارزان‌قیمت در جهان لیست قیمت محصولات فول آپشن هوندا در بازارهای جهانی فناوری شارژ سریع هوندا هوندا برای 900 هزار خودروی ون فراخوان رفع عیب صادر کرد بازگشت هوندا از تقاطع برگزیت موتور سیکلت های آینده هوندا (+عکس) خودروهای ارزان‌ کارکرده و بی‌دردسر بازار ایران چشم‌‌بادامی‌‌های گوشه‌‌گیر سقوط سود فصلی هوندا برای خرید خودروی هوندا چقدر باید هزینه کرد؟ + جدول تلفیق آینده و گذشته در اسپرت الکتریکی تلاش هوندا برای عرضه خودروهای کامپکت برقی کنفرانس خبری مدیرعامل هوندا امروز برگزار می‌شود ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای جهان را بشناسید 10 خودروی بازار جهانی، با کمترین هزینه‌ی تعمیر محصول متفاوت هوندا چه ویژگی هایی دارد+تصاویر جذاب ترین خودروهای مفهومی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت صف‌شکنان انتقال به جلو هوندا و مک‌لارن جدا می‌شوند اعتراف هوندا به رقابت بیش از حد با تویوتا رقابت پنج هاچ بک مشهور دنیا در مسیر مستقیم مروری بر 6 خودروی مفهومی مدرن سالهای اخیر بهترین موتورهای اسپرت 2017 آیا هوندا در حال توسعه یک پیشرانه هیبریدی برای بازار آمریکا است؟ Honda سواری در مناطق آزاد چقدر تمام می شود؟ آکورد در ایستگاه دهُم هوندا فیت تقویت شده به بازار ایالات متحده رسید 10نسل با هوندا آکورد (+عکس) رونمایی از هوندا آکورد 2018 +تصاویر جراحی موتور به چه قیمتی؟ ضربه سنگین ورشکستگی تاکاتا به خودروسازان ژاپنی پیرمردهای محبوب بازار هوندا تا سال 2025 خودروی خودران سطح 4 عرضه می کند محصول جدید هوندا مجوز ورود به ایران گرفت + تصاویر کسب رتبه نخست خدمات پس از فروش توسط گلرنگ موتور هوندا نیروهایش را در چین افزایش می‌دهد ارزشمندترین برندهای دنیای خودرو در سال 2017 (+عکس) خودروهای جالب موزه هوندا+تصاویر هوندا روی خودروهای خودران و رباتیک متمرکز خواهد بود تویوتا باارزش ترین برند خودرویی جهان شد طرح فروش نقد و اقساط محصولات هوندا در ایران 10 خودروی خوب با قیمت کمتر از 18 هزار دلار در جهان ب ام و X4 و هوندا CR_V در یک‌قدمی شماره‌گذاری بادوام ترین خودروها در بازار آمریکا+تصاویر افزایش سود هوندا در پی کاهش هزینه‌های فراخوان خوش‌تیپ‌ترین شاسی‌بلندها و کراس‌اورهای 2017 جهان هوندا CR-V هیبریدی؛ سواری راحت و مصرف سوخت پایین سرمایه گذاری 124 میلیون دلاری هوندا برای ارتقای ایرودینامیک خودروهایش خودرو هیبریدی کم مصرف رونمایی شد شماره گذاری هوندا آغاز شد هوندا با الهام از آکورا NSX موتور قایق ساخت همکاری هوندا و هیتاچی برای تولید موتور خودروهای برقی برندگان خودرویی اروپا در 2016 تجدیدنظر هوندا برای فعالیت در مکزیک هیوندای النترا GT 2018 هفته آینده رونمایی می‌شود شمشیر بازی سامورایی‌ها همکاری جنرال موتورز و هوندا در زمینه فناوری پیل سوختی گسترش همکاری جنرال موتورز و هوندا در عرصه فناوری پیل سوختی کدام برند سریعترین رشد در بازار اروپا در سال 2016 را داشته است؟ مغز چرخ‌دار هوندا رونمایی شد ارائه مفهوم حمل و نقل اشتراکی در نمایشگاه فناوری CES 2017 ایمن ترین خودروهای سال 2017+تصاویر آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ (+عکس) تولید جهانی هوندا رکورد زد هوندا دومین مشتری وایمو شد انتشار تصویر هوندا اودیسه 2018 قبل از رونمایی رسمی چشم بادامی‌ها، اوج رضایت را از آن خود کردند سرمایه گذاری هوندا در سرویس تاکسی آنلاین هوندا و دانگ فنگ در چین کارخانه جدید می‌زنند 10 شاسی‌بلند و پیک‌آپ برتر سال 2016 (+عکس) سرمایه گذاری جدید هوندا در یک کارخانه جدید چینی قدرت هوش مصنوعی و فناوری انتقال دیتای بزرگ در خودرو احساسی هوندا خودروهای موجود در ایران بی‌کیفیت است هوندا به تولید در آمریکای شمالی ادامه می‌دهد پایلوت 2017 با اندروید و iOS هوندای ژاپن حضور خود در صنعت هواپیماسازی را گسترش می‌دهد هوندا به دنبال افزایش تولید اس.یو.وی در آمریکا است شیشه خودروهای هوندا با لمس دودی خواهند شد نیسان و هوندا به ماندن در انگلیس متعهد شدند هوندا پیش بینی ها درباره سود سال 2016 را بالا برد بالاتر از 1000 در ایران به اخبار ادغام دیگر خودروسازان کاری نداریم نبرد لوکس و اقتصادی 10 خودرویی که یکباره متحول شدند +تصاویر مقرون‌ به صرفه‌ترین خودروهای سال 2016 هوندا نسل جدید سیویک Si را معرفی می‌کند هوندا و یاماها متحد شدند هوندایی که با موتور سه سیلندر 660 سی‌سی سریع‌تر از بوگاتی ویرون است! اعلام حضور هیوندای در دنیای ریس با RN30 توضیحات هوندا در خصوص قیمت بالای NSX رونمایی «هوندا» از «سیویک هاچبک 2017» +عکس پرکارترین خودروها کدامها هستند؟ چگونه هوندا با شرایط ویژه خریداری کنیم؟ نسل بعدی هوندا سیویک تیپ R به زودی معرفی می‌شود+تصاویر پرفروش ترین خودروها در نیمه اول 2016+تصاویر هوندا از موتورسیکلت 250 جدید خود رونمایی کرد ​ هوندا و سافت‌بانک بدنبال تولید خودروهای احساسی هستند تولید خودرو هایی که قادرند احساسات راننده را بخوانند هوندا NSX مدل 2017 را ببینید طراحی موتورهای هیبریدی جدید برای دور زدن چین تخفیف و هدیه ویژه محصولات هوندا برای نمایشگاه خودرو شیراز پت‌فایندر جوان آماده رقابت با هوندا پایلوت هوندا 40 سالگی آکورد را جشن گرفت تبلیغ وانت هوندا با رها کردن پاره آجر! رونمایی اقدامات هوندا و تویوتا در فناوریهای خودرو اگر می‌خواهید خاص باشید! قابل اعتمادترین و غیرقابل اعتمادترین خودروسازان جهان در سال 2016 جانشین هوندا S2000 در سال 2018 می آید آکورا فن آوری خودران ارائه می کند فروش 20 میلیون دستگاه خودرو تا 2018 ژاپن تنها 3 خودروساز خواهد داشت نبرد بلندقامتان تازه نفس کره ای ورود رسمی اولین خودروهای انگلیسی به ایران پس از 38 سال گشت و گذار تصویری در اولین روز از نمایشگاه خودرو پکن خودروهای جدید هوندا به رانندگان مست سواری نمی دهند! اولین هنـدل سوپر اسپرت هوندا رونمایی شد بهترین سیویک 50‌ سال اخیر در راه ایران هوندا و جنرال موتورز همکار می شوند آغاز فروش ویژه نوروز محصولات هوندا مشارکت ‌«ویزا»، «هوندا» و «پارک ویز» به درون خودروها می‌آید جنگجوی شهری هوندا آمد خودروهای هیبریدی در قلب پروژه برقی سازی هوندا دو محصول جدید هوندا در نمایشگاه اصفهان رونمایی شد گزارش تصویری آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی از دو برند جدید در نمایشگاه خودرو اصفهان پرفروش ترین خودرو های سال 2015 هوندا نسخه اولیه ای از سیویک هاچ بک را رو می کند بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015 هوندا تا پایان امسال یک خودروی پیل سوختی عرضه می‌کند آکورا NSX 2017 نیامده 1.2 میلیون دلار فروش رفت جدیدترین شرایط فروش 2 محصول هوندا در 6 تیپ اعلام شد تحول خدمات پس از فروش هوندا در ایران با طرح "سرویس پلاس" ون لوکس هوندا به ایران آمد هوندا اودیسه به ایران رسید + قیمت هوندا تا پایان امسال یک خودروی پیل سوختی عرضه می‌کند همکاری جنرال موتورز و هوندا برای ساخت پیل سوختی گرانی پیلهای سوختی 2 خودروساز دیگر را همکار کرد شاسی‌بلند کوچک هوندا با ظرفیت 7 سرنشین 10 خودرویی که کمترین افت قیمت را دارند هوندا: به تاکاتا کمک نخواهیم کرد هوندا به قطعه ساز ژاپنی وام جدید نمی‌دهد هوندا نهمین قربانی ایربگهای تاکاتا را تایید کرد ساخت جت شخصی توسط یک شرکت خودروساز شاسی‌بلند جدید ژاپنی خودروهایی که در سال 2015 بیشترین بار در گوگل جستجو شدند هوندا سیویک Si توربو 230 اسب بخار قدرت دارد نسل جدیدتر سوپر خودرو هوندا هوندا "خط الراس" خود را مشخص کرد هوندا درصدد طراحی خودروی مخصوص برای هندی‌ها فهرست ایمن‌ترین خودروها منتشر شد هوندا پایلوت 5 ستاره گرفت سوپراسپرت 9دنده هوندا را ببینید سیویک کوپه 2016 اسپورت و جادار است هوندا سیویک کوپه 2016 را ببینید+تصاویر نیسان هم به جمع تحریم کنندگان تاکاتا پیوست افزایش هزینه‌های هوندا از فراخوان ایربگ‌ها جزییات قطع همکاری هوندا با یکی از قطعه سازان همکار هوندا CR-Z 2016 را رونمایی کرد فراخوان برای تعمیر ایربگ خطرناک شاسی بلند جدید هوندا کلاریتی مدل 2016 را ببینید همکاری هوندا برای ساخت فناوری‌های نسل جدید 4 نشان قابل اطمینان سال 2015 مهندسی هوندا در گیرودار نشیب‌ و فرازهایش خودرو خودران هوندا وارد بازار می‌شود یک قدم نزدیکتر به خودرو هیدروژن‌سوز هوندا یک خودرو ژاپنی جدید در راه ایران جنگ ژاپـنی بلوغ هوندا سیویک در ایستگاه دهُم ... ارزش سواری هوندا مدل 2016 اعلام شد خودروهای هوشمند هوندا خیابان‌های کالیفرنیا را تسخیر کردند پای خودروهای خودران هوندا به جاده‌ها باز شد هدیه هوندا به فدراسیون جهانی والیبال ترکیب شگفت انگیز خودرو و موتورسیکلت خشمی جذاب بر چهره سدان محبوب هوندا هوندا CR-V مدل 2015، راه پرفراز و نشیب هوندا با شاسی بلند نجات یافت تصویرهوندا اودیسه تورینگ الیت را ببینید تصاویر هوندا اودیسه تورینگ الیت را ببینید تولید هوندا با سوخت هیدروژن تا 2020 رکورد میزان مصرف سوخت برای هوندا سیویک تورر ثبت شد انگلیسی زبان رسمی شرکت هوندا می شود فراخوان 4.5 میلیون خودرو دیگر هوندا در سراسر دنیا پروتون و هوندا همکار شدند هوندا خودروهای بیشتری را فراخوان می‌کند بازبینی هوندا در کیفیت تولید خودرو شاخ‌به‌شاخ صدرنشینان ژاپنی در ایران توافق مشترک تویوتا، نیسان و هوندا برای توسعه ایستگاه های هیدروژن زبان هوندا تغییر می‌کند کاهش شدید تولید جهانی هوندا هوندا هشتمین قربانی کیسه هوا را تائید کرد توقف ساخت خودرو گازسوز هوندا فراخوان 39. 1 میلیون خودرو هوندا برنامه‌های هوندا برای یک نسخه کوچکتر از NSX تولید هوندا پایلت 2016 آغاز شد افزایش فراخوان هوندا فراخوان خودروهای تویوتا و هوندا در آمریکا و هند ایربگ‌های هوندا دردسرساز شد با مدل جدید هوندا آشنا شوید هوندا HR-V مدل 2016 را ببینید سود سالانه هوندا کاهش یافت ماشین هوندا دی را ببینید تصاویر رایانه ای از نسخه R از هوندا سیویک کوپه هوندا مطمئن ترین برند خودرویی انگلستان شناخته شد کیسه هوای انفجاری یک مجروح برجای گذاشت استاندارد مشترک برای خودروسازان و تولیدکنندگان موبایل
Back to top