فونیکسریمکسبهتام

انجمن قطعه سازان ایران در آستانه انحلال

عصر خودرو: چنانچه مجمع عمومی عادی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو به همراه انتخابات هیات مدیره این انجمن در ۳۱ خردادماه جاری برگزار نشود، شمارش معکوس برای انحلال این انجمن آغاز خواهد شد.

انجمن قطعه سازان ایران در آستانه انحلال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۶:۴۹

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از موج، فرهاد بهنیا عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، با اعلام این خبر گفت: پس از اینکه برگزاری مجمع و انتخابات هیات مدیره در 12 اردیبشهت ماه امسال برای سومین بار متوالی لغو شد، 137 نفر با امضای بیانیه ای برای وزارت کار، خواستار برگزاری مجمع فوق العاده و کمیته ناظر بر انتخابات شدند.
    وی ادامه داد: وزارت کار در جواب به این طومار بلند بالای اعضای انجمن قطعه سازان، با برگزاری جلسه ای اقدام به تنظیم صورتجلسه ای در 9 بند کرد که مورد توافق طرفین(اعضای سنتی هیات مدیره و تحول خواهان انجمن) قرار گرفت.
    به گفته بهنیا، اما متاسفانه چهار بند از این توافق نامه و صورتجلسه به فاصله سه روز بعد و با چاپ آگهی برگزاری مجمع انجمن قطعه سازان برای تاریخ 31 خردادماه جاری زیر پا گذاشته شد، و مسئولان وزارت کار نیز با علم به این موضوع خواستار تعامل و همکاری و بالاخره گذشت از سوی تحول خواهان برای برگزاری یک انتخابات پر شور شدند.
    این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان که عضو کمیته ناظر بر انتخابات است همچنین از ناملایمات وزارت کار و انجمن قطعه سازان برای در اختیار گذاشتن کپی برخی اسناد و فیش های واریزی اعضایی که هیات مدیره انجمن به عنوان اعضای فعلی به وزارت کار معرفی کرده است انتقاد کرد.
    وی تاکید کرد: تمام موارد اختلاف و بی قانونی های وزارت کار و اعضای هیات مدیره انجمن به تازگی در نامه ای به مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت کار اعلام شده و برای بندهای حذف شده از توافق نامه(جلسه وزارت کار و اعضای انجمن) نامه های جداگانه ای به مراجع ذیصلاح برای کسب پاسخ های حقوقی در خصوص برخی ابهامات ارسال گردیده است.
    بهنیا با بیان اینکه چنانچه انتخابات هیات مدیره انجمن قطعه سازان در یک فضای سالم و شفاف برگزار شود به طور حتم اکثریت هیات مدیره فعلی این انجمن قادر به کسب رای دوباره نخواهند بود، متذکر شد: به عقیده شخصی بنده، وزارت کار نیز به وظیفه قانونی خود برای بهتر برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور عمل نکرده است.
    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در بخش دیگری از سخنان خود به لیست انجمن قطعه سازان اشاره کرد که در این لیست بیش از 40 شرکت جدید معرفی شده اند که قادر به حضور در انتخابات هستند و جالب تر اینکه تعدادی از این شرکت ها 110 هزار تومان نسبت به رقم سالانه عضویت کمتر پرداختی داشته اند!
    به گفته وی، این لیست یک لیست سوری و ساخته و پرداخته ذهن برخی آقایان حاضر در انجمن است چرا که در سه سال گذشته هیچ پرونده جدیدی برای معرفی و حضور اعضای جدید در هیات مدیره تایید نشده است!
    بهنیا، با اشاره به اینکه بیش از 741 نفر عضو انجمن قطعه سازان هستند و در لیست هیات مدیره انجمن قطعه سازان 253 نفر به عنوان واجد شرایط شرکت در هیات مدیره به وزارت کار معرفی شده اند از اینکه وزارت کار و انجمن قطعه سازان از در اختیار قرار دادن فیش های واریزی این اعضا به وی امتناع می کنند به شدت انتقاد کرد.
    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در پایان برای چندمین بار خواستار برگزاری یک مجمع و انتخابات سالم شد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش قطعه سازی کشور با مشکلات متعددی(مطالبات معوق، افزایش نرخ ارز، عدم حمایت سیستم بانکی و ...) مواجه است و هیات مدیره جدید ضمن تشکیل کمیته بحران باید به فکر چاره جویی برای فعالان این صنعت و دلجویی از قطعه سازان باشد، قطعه سازانی که تا امروز طعم وجود یک تشکل حامی و پشتیبان را نچشیده اند.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو