فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه‌سازان خبر داد:

نامه‌نگاری قطعه‌سازان درباره افزایش نرخ ارز و رشد ۵ درصدی هزینه تولید

عصر خودرو : دبیر انجمن قطعه‌سازان از ارائه نامه قطعه‌سازان به خودروسازان برای جبران افزایش قیمت تولید قطعات خودرو در پی واقعی شدن نرخ ارز خبر داد و گفت: رشد ۱۲ درصدی قیمت رسمی ارز، بهای تمام شده تولید قطعات را به طور متوسط ۵ درصد افزایش می‌دهد که البته این رقم در مورد قطعات مختلف فرق دارد.

نامه‌نگاری قطعه‌سازان درباره افزایش نرخ ارز و رشد ۵ درصدی هزینه تولید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱:۱۴

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از فارس محمدرضا نجفی منش در مورد تأثیر افزایش نرخ ارز بر تولیدات صنعت قطعه سازی کشور اظهار داشت: قطعه سازان همواره آنالیز قیمتی تولیدات خودو را به خودرو سازان ارائه می کنند تا پس از مذاکره و بررسی به یک قیمت مشخص در مورد هر قطعه برسیم.
    وی در مورد زمان اعمال افزایش قیمت تمام شده تولید قطعات بر روی خرید قطعه توسط خودروسازان نیز گفت: زمان اعمال این مسئله هنوز مشخص نشده و در حال مذاکره با خودروسازان هستیم.
    نجفی منش با بیان اینکه سیاست کلی خودرو سازان این است که اثر افزایش قیمت تمام شده قطعات جبران شود، تآکید کرد: برای ادامه تولید اقتصادی در صنعت قطعه سازی باید حداقل افزایش صورت گرفته بابت تأمین مواد اولیه این صنعت جبران شود.
    دبیر انجمن قطعه سازان در ادامه از ارائه پیشنهاد این انجمن برای جبران هزینه صادرات خودرو و قطعات خبر داد و گفت: در این پیشنهاد، کمک 20 درصدی از محل افزایش درآمد کالاهای وارداتی که ساخت داخل دارند، بابت جبران هزینه صادرات همان بخش مطرح شده است.
    وی تصریح کرد: بر این اساس شرکتی که خودرو صادر می کند معادل 20 درصد کمک بابت جبران صادرات دریافت خواهد کرد که این رقم از محل افزایش عوارض واردات قطعاتی که ساخت داخل دارند، تأمین می شود.
    نجفی منش ادامه داد: پیشنهاد اولیه ما رقم 30 درصد بود ولی با توجه به رشد 12 درصدی نرخ واقعی ارز می توان این کمک را 20 درصد در نظر گرفت.

    کرمان موتوراکستریم