فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه:

بیشتر جاده های خراسان جنوبی یخبندان و لغزنده است

عصر خودرو- رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون تمام محورهای استان باز و تردد در آن ادامه دارد، و سطح بیشتر جاده های منطقه به علت بارش برف، یخبندان و لغزنده است.

بیشتر جاده های خراسان جنوبی یخبندان و لغزنده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ حسین رضایی  افزود: مردم استان با توجه به بیابانی بودن خراسان جنوبی، عادت به رانندگی در شرایط نامساعد جوی و نیز هوایی برفی و در جاده های لغزنده ندارند و به همین دلیل از پنجشنبه شب تاکنون 10مورد واژگونی خودروها در جاده های استان رخ داد.
    وی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به لغزندگی بودن سطح جاده ها و یخبندان در محورهای منتهی به شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان ،درمیان و سربیشه با احتیاط رانندگی کنند.
    وی اضافه کرد: خسارت وارده در نتیجه واژگونی خودروها عمدتا مالی بود و کسی در اثر حوادث واژگونی خودرو در شب گذشته جان خود را از دست نداد.
    وی بیان کرد: متاسفانه روز جمعه در اثر انحراف و واژگونی یک دستگاه پژو کرایه در محور سربیشه - نهبندان و در برخورد با کامیون دو نفر از سرنشینان سواری کشته شدند.
    خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور و دومین منطقه بیابانی کشور است .
    بارش برف اواخر پنجشنبه شب در شهر بیرجند شروع شد و تا ساعت 30: 06روز جمعه در مرکز استان ادامه داشت و این شهر را یک پارچه سپید پوش کرد.
    با توجه به لغزنده بودن سطح جاده ها، پلیس راه به شهروندان توصیه کرد که در صورت ضرورت سفر لباس گرم و مواد غذایی با خود به همراه داشته باشند و به رانندگان توصیه شد که با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، حرکت کنند.
    رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی روز پنجشنبه گفته بود که در 48 ساعت آینده شاهد بارش برف، تشکیل مه و لغزندگی معابر عمومی و جاده ها در نواحی جنوبی، مرکزی و شرق استان خواهیم بود.
    رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های پیشیابی نشان می دهد ، از روز جمعه با کاهش ابر در منطقه و کاهش رطوبت بویژه در طول شب ،شاهد سرما و یخبندان خواهیم بود.
    وی وضعیت جوی 24 ساعت اول بیرجند تا ظهر جمعه را نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، بارش برف و تشکیل مه در ارتفاعات و تداوم سرما و یخبندان پیش بینی کرده بود.
    به گفته وی بیشینه و کمینه دمای هوا در بیرجند مرکز استان به 2 و 5 - درجه سلسیوس می رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو