فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو ایران در لبنان گشایش یافت

خودروهای اقتصادی ایران در محور بازار غرب آسیا

عصر خودرو- صنعت خودرو ایران با تمرکز بر تولید محصولات اقتصادی با وجود حضور رقبای بزرگ اروپایی و امریکایی همواره توانسته است در بازارهای منطقه‌ای سهمی از آن خود کند، به گونه‌ای که ارائه محصولات ایران‌خودرو در نمایشگاه بین‌المللی لبنان با استقبال خوبی همراه شد تا بتواند با تکمیل ظرفیت بازار لبنان با محصولات ارزان‌قیمت در افزایش تراز تجاری ایران و لبنان همگام با سایر مناسبات نقش بسزایی داشته باشد.

خودروهای اقتصادی ایران در محور بازار غرب آسیا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ،  نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو ایران در لبنان در چارچوب همکاری‌های اقتصادی مشترک جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و منطقه به‌ویژه در جهت گسترش صادرات غیرنفتی ایران در مرحله بعد از برجام گشایش یافته و در مراسم افتتاح این نمایشگاه محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و مقامات ارشد وزارتخانه‌های صنعتی و اقتصادی لبنان و بازرگانان و صاحبان صنایع این کشور درمنطقه «بیال» بیروت پایتخت لبنان حضور داشتند. به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه در مساحتی نزدیک به هزار متر مربع شرکت‌های خودروساز ایرانی از جمله ایران خورو، سایپا، ایران‌خودرودیزل، سایپادیزل، پارس خودرو، زامیاد و چند گروه قطعه‌ساز مانند ایساکو و ساده‌گستر سایپا، نمایندگان شرکت‌های روغن روانکارهای خودرویی و لنت شرکت کرده و خودروسازان تولیدات اتوماتیک خود را در معرض نمایش قرار داده‌اند. این نمایشگاه در حالی برگزار شده که در یک سال گذشته «آلان حکیم» وزیر اقتصاد، «حسین الحاج‌حسن» وزیر صنعت و «فواد زمکحل» رییس تجمع بازرگانان لبنان در رأس هیات‌هایی بزرگ به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند تا مقدمات گسترش و توسعه همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی ایران و لبنان را در مرحله بعد از برجام فراهم کنند.


    عرضه با قیمت‌های رقابتی
    در همین چارچوب بعد از سال‌ها کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ایران و لبنان با حضور وزیر اقتصاد لبنان و با میزبانی وزارت راه و شهرسازی ایران در تهران برگزار شد.   در این نمایشگاه که شرکت ایران‌خودرو به همراه شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرودیزل و ایساکو حضور یافته، خودروهای دنا، رانا، سمند، سورن، پیکاپ فوتون، مینی‌بوس ارین، ون وانا در معرض دید عموم قرار گرفته و شرکت ایساکو ظرفیت‌های خود در توزیع قطعات را ارائه کرده است. بر مبنای این گزارش، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در حاشیه گشایش نمایشگاه با تاکید بر نمایش ظرفیت‌های موجود در صنعت خودروی ایران در این نمایشگاه گفت: با توجه به وجود رقبای ژاپنی، امریکایی و اروپایی در بازار خودرو لبنان، محصولات ایران‌خودرو باید با قیمت رقابتی عرضه شود.
    وی با اشاره به استقبال بالای مردم در روز نخست نمایشگاه اظهار کرد: لبنان دروازه ورود خودرو از کشورهای مختلف است و خودروی ایرانی با کیفیت مناسب می‌تواند سهم مناسبی در این بازار داشته باشد. وی لبنان را هاب صادراتی محصولات ایران‌خودرو دانست و با تاکید بر ایجاد تسهیلات لازم برای ورود صنایع مختلف ایرانی به این کشور گفت: به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کشور وظیفه داریم اقدامات حقوقی و اداری لازم را برای صادرات ایران‌خودرو انجام دهیم. وی افزود: در این راستا تعرفه ترجیحی میان دو کشور انجام می‌شود و برخی از کالاهای ایرانی و لبنانی بدون تعرفه یا باکم‌ترین تعرفه میان دو کشور مبادله می‌شود.


    ناآگاهی بخش خصوصی از توانمندی‌ها
    محمدرضا خان‌زاده مدیرعامل شرکت یاران کارآفرین و مسئول برگزاری این نمایشگاه در مراسم افتتاح نمایشگاه گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و لبنان با سطح روابط سیاسی بسیار پیشرفته و برادرانه آنها متناسب نیست در حالی که دو کشور دوست و برادر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی بسیار زیادی برخوردار هستند. وی یکی از دلایل کم حجم بودن مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی بین ایران و لبنان را ناآگاهی بخش‌های خصوصی دو کشور از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر دانست و ابراز امیدواری کرد که برگزاری نمایشگاه خودروهای ایرانی شرایط نزدیک شدن و آشنایی بازرگانان و صاحبان صنایع ایران و لبنان را فراهم کند. خان‌زاده افزود: ضرورت گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و لبنان، افزایش حجم مبادلات بازرگانی بین دو طرف و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، صنعتی و فناوری‌های پیشرفته جمهوری اسلامی ایران ازجمله اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه است. مسئول برگزاری نمایشگاه خاطرنشان کرد: ایران اکنون در سال یک میلیون و 500 هزار دستگاه انواع خودرو تولید می‌کند و در صنعت خودرو نوزدهمین کشور جهان است. وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، 7 منطقه آزاد تجاری و صنعتی و 32 منطقه اقتصادی ویژه فعال است و به همین دلیل در منطقه یک موقعیت ممتاز دارد. این نمایشگاه که تا هفتم آبان امسال در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی بیروت در منطقه بیال دایر است، بر اساس تصمیم سازمان توسعه تجارت ایران و با هماهنگی و همکاری سفارت ایران در لبنان برگزار شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم