فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان هشدار داد:

واردکنندگان می‌خواهند جای تولیدکنندگان داخلی را بگیرند

عصر خودرو : شرکت‌های تامین قطعات برخی خودروسازان به دنبال حذف برخی از تولیدکنندگان داخلی قطعات از زنجیره تامین و جایگزینی آنها با برخی واردکنندگان تولیدکننده‌نما هستند.

واردکنندگان می‌خواهند جای تولیدکنندگان داخلی را بگیرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵:۳۸

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا بهرام شهریاری - عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با بیان مطلب بالا افزود: در شرایطی که هزینه های انرژی مصرفی کارخانه ها، نرخ حقوق و دستمزد، قیمت مواد اولیه و دیگر شاخص های تاثیرگذار بر قیمت تمام شده قطعات افزایش یافته است، برخی خودروسازان، قطعه سازان را برای کاهش قیمت ها تحت فشار قرار داده اند.
    وی با بیان این که در شرایط طبیعی از سال گذشته قیمت قطعات خودرویی باید افزایش می یافت، خاطرنشان کرد: با این حال شرکت های تامین قطعات برخی خودروسازان با فشار به قطعه سازان برای کاهش قیمت به دنبال حذف این شرکت ها از زنجیره تامین قطعات خودرویی و جایگزینی آنها با واردکنندگان تولیدکننده نما هستند.
    وی ادامه داد: یکی از نشانه های چنین اقداماتی نمایشگاه قطعات سال گذشته بود که در غرفه چین برخی قطعات چینی با مارک ایرانی عرضه شده بود.
    شهریاری تصریح کرد: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان داخلی قطعات بیشتر از آن که تولیدکننده باشند به واردکنندگان قطعه از کشورهایی همچون چین تبدیل شده اند. در این وضعیت دود چنین شرایطی به چشم تولیدکنندگان واقعی قطعات می رود.

    کرمان موتوراکستریم