فونیکسریمکسبهتام

پیمان کارگر مدیرعامل شرکت رنو پارس:

نظر رنو تولید کوئید با ایران خودرویی هاست

قیمت کوئید اعلام شد

عصر خودرو- پیمان کارگر مدیرعامل رنو پارس در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کوییدی که در هندوستان تولید شد ۱۰۰ درصد با استانداردهای هند سازگار است، گفت:کوئیدی که در ایران تولید خواهد شد به هیچ عنوان کویید هند نیست و ما کوئید را در ایران منطبق بر استاندارد های ایران تولید خواهد شد و به دنبال اخذ سه ستاره یورو انکپ هستیم.وی ادامه داد:قیمت آن حدود ۳۱ میلیون تومان اما با کیفیت و دیزایین بسیار بهتر از رقبا خواهد بود.

نظر رنو تولید کوئید با ایران خودرویی هاست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،کارگر با اشاره به اینکه نظر ما تولید کوئید با ایران خودرو است، افزود:اما اگر نشود خودمان تولید می کنیم همانطور که ساندرو را در ایران خودرو تولید نکردیم.تولید کوئید در سایپا به دلیل تولید پراید نمی تواند رقابت ایجاد کند. اگر سایپا کوئید را جایگزین پراید می کرد می توانستیم سراغ سایپا برویم ولی برنامه سایپا فعلا این نیست.
    مدیرعامل رنو پارس  با بیان اینکه در موضوع کوئید در حال صحبت با ایران خودرو و منتظر نهایی شدن قرار داد با ایدرو هستیم، تصریح کرد:برنامه رنو برای کاهش قیمت کوئید تمرکز بر شیوه طراحی است و تولید هم باید اختصاصی و با ظرفیت بالا باشد.

    کارگر افزود:در بازار ایران کوئید ظرفیت فروش  حداقل 150 هزار دستگاه  و به طور میانگین 200 هزار دستگاه را خواهد داشت.
    وی به خط تولید ساندرو اشاره کرد و گفت:پیشرفته بودن خط تولید ساندرو به ما امکان افزایش تولید را می دهد هر چند در برنامه های آتی درنظر داریم مدل های نیسان و دیگر محصولات رنو را در  پارس خودرو تولید کنیم اما تاکنون مدل های تولیدی این شرکت نامشخص است.

    پیمان کارگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خرید شرکت بن‌رو سایپا برای اجرای این قرارداد نهایی شده است، افزود: واگذاری این شرکت ابتدا به پیشنهاد سایپا بوده و رنو نیز با بررسی‌های فراوان با این موضوع موافقت کرد. در ضمن خرید آن با همکاری با پارس خودرو منافاتی ندارد.
    وی گفت: بحث واگذاری بن‌رو بین سایپا و ایدرو همچنان در جریان است و پس از نهایی شدن آن طی دو ماه آینده، برنامه آماده سازی خطوط آغاز خواهد شد. کارگر افزود: طی ماه‌های گذشته تیم‌های کارشناسی رنو متشکل از حدود 100 نفر ابعاد مختلف شرکت بن‌رو را مورد بررسی قرار داده‌اند و در شرایط فعلی این شرکت از ظرفیت 75هزار دستگاه خودرو در سال برخوردار است و طبق برنامه ما باید با سرمایه‌گذاری های جدید آن را به 150 هزار دستگاه برسانیم.
    مدیرعامل رنوپارس تصریح کرد: برنامه تولید این شرکت در درازمدت 300 هزار دستگاه در سال است که برای رسیدن به این هدف باید ظرفیت های جدید ایجاد کنیم.
    وی گفت: طبق برنامه قرار است جدیدترین نسل خودروهای داستر و سیمبل در قالب این قرارداد تولید شود که برای این هدف ساخت داخل 60 تا 80 درصدی و با برنامه صادرات 30درصدی در زنجیره جهانی رنو نیسان پیش بینی شده است.
    کارگر در پاسخ به پرسشی دیگر درباره میزان مشارکت قطعه سازان ایرانی در تولیدات رنو، توضیح داد: سیاست رنو نیسان در دنیا ساخت داخل 60 تا 80 درصد است اما در ایران برای خودروی ال90 اکنون 60 درصد بوده و برای ساندرو 40 درصد است. برای خودروهای جدید هم 60 قطعه ساز ایرانی درگیر هستند که برخی از آنها برای فعالیت های جهانی رنو نیسان انتخاب خواهند شد.
    وی درباره چرایی شراکت با ایدرو به جای شرکت های خصوصی گفت:ما با دو خودرو ساز بزرگ همکاری داریم و دلیلی وجود نداشت که دنبال خودروساز سوم باشیم . از سوی دیگر برای سرمایه گذاری در بازار و ورود به بخش هایی مانند خدمات پس از فروش شراکت با یک نهاد دولتی مفید تر از شرکت خودروسازی خصوصی بود.
    کارگر در باره نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: نقش وزارت صنعت سیاست گذاری بود و این وزارتخانه شرایط را برای ورود خودروسازان خارجی به خوبی فراهم کرد.
    وی تاکید کرد: درست است که  همکاری با ایدرو مبهم به نظر می آید اما این موضوع به دلیل مطلع نبودن از برخی جزئیات است.
    و تنها سوالی که در حال حاضر مطرح می شود این است که با وجود تولید در بن رو قراردا با سایپا به امضا نرسید باید در این باره نیز گفت در این زمینه نتوانستیم با سایپا به جمع بندی های مورد نظر از جمله سهام 60 در صدی رنو و در اخیار داشتن فروش و خدمات پس از فروش برسیم.
    مدیرعامل رنو پارس درپاسخ به این سوال که دلیل بالا بودن قیمت تمام شده محصولات رنو و اینکه چه طور می خواهید قیمت را پایین بیاورید؟ گفت:به دلیل تحریم ها فشاربسیاری به شرکت های خودروسازی وارد شد به طوری که تحریم ها در ایران موجب زیان 500 میلیون یوریی در رنو شد در ایران هم کاهش تولید موجب افزایش قیمت شد، و این امر باعث شد تا قیمت خودرو در بازار بهینه نباشد.
    وی در باره پرداخت غرامت نیز گفت:رنو چرا باید غرامت پرداخت می کرد ما توانسته بودیم با این شرایط در ایران دوام بیاوریم.ما اینجا دوام آورده ایم ،پس دلیلی برای پرداخت غرامت وجود ندارد و بحثی هم در این مورد  مطرح نبوده است.
    کارگر در پاسخ به سوالی درباره اینکه قیمت خودروها در کشور ما شناور نیست و شورای رقابت قطعا بر قیمت محصولات رنو نظارت می کند، آیا رنو این موضوع را قبول می کند، خاطرنشان کرد: رنو حضوری جهانی دارد اما باید توجه کرد وقتی وارد یک کشور می شوید باید به سیاست آن کشور احترام بگذارید، بنابراین ما در سیاست قیمت گذاری دخالت نمی کنیم، ما تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که چگونه می توان هزینه تولید خودرو را کاهش داد. هنر رنو این است که به بهترین نحو قیمت را کاهش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو