فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه خبر داد:

کاهش ۹ درصدی کشته های ناشی از تصادفات رانندگی در کرمانشاه

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا استان کرمانشاه، از کاهش ۹ درصدی کشته های ناشی از تصادفات رانندگی در کرمانشاه طی ۶ ماهه امسال خبرداد.

کاهش ۹ درصدی کشته های ناشی از تصادفات رانندگی در کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، سرهنگ محمد مرادی، پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش طلایه داران ترافیک که با حضور مسئولان انتظامی استان در محل سالن شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، از کاهش 42 درصدی تصادفات فوتی در صحنه وقوع حادثه طی شش ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

    وی افزود: آمار فوق براساس کروکی های تصادفات بوده و براساس آمار ارائه شده از سوی پزشکی قانونی طی همین مدت کاهش 9 درصدی فوتی ها در تصادفات رانندگی را شاهد بوده ایم.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به حجم بالای استفاده شهروندان از خودروهای شخصی، بر استفاده از وسایل نقلیه عمومی تاکید کرد و آن را لازمه تحقق امنیت در حوزه ترافیک شهری برشمرد.

    وی با یادآوری اینکه تصادفات رانندگی پس از بیماری های قلبی، بیشترین آمار مرگ و میر را در کشور دارد گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته که جمعیتی دو برابر ایران را دارند، از نظر تصادفات رانندگی آماری پایین تر از کشور ما را دارا هستند.

    سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل، همراه با توسعه کشورها اتفاق می افتد گفت: متاسفانه علی رغم اینکه در ایران به ازای هر یک هزار و 500 نفر، یک خودرو وجود دارد اما تا سال 84 به عنوان آخرین سالی که تلفات ناشی از تصادفات افزایش می یافت، شاهد کشته شدن بیش از 29 هزار نفر در کشور بودیم.

    کاهش 13 هزارنفری کشته های ترافیکی طی 10 سال اخیر

    وی با اشاره به مشارکت  300 سازمان در امر ترافیک، از کاهش 13 هزار نفری کشته های ترافیکی  استان طی 10 سال اخیر خبر داد و گفت: این آمار هم اکنون به 16 هزار نفر رسیده است.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، چنانچه رویه افزایش کشته های تصادفات ادامه می یافت، تعداد کشته های ناشی از این امر طی امسال به 66 هزار کشته می رسید اما علی رغم کاهش تعداد کشته ها، این تعداد کشته حاصل از تصادفات، هنوز هم زیبنده کشور اسلامی نیست.

    وی در خصوص علل تصادفات نیز گفت: 20 درصد از تصادفات رخ داده در اثر شرایط جاده ای و جوی بوده و 80 درصد مابقی مربوط به خطاهای انسانی است.

    مرادی با تاکید بر اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی به عنوان اولویت های ناجا گفت: طرح همیاران پلیس و اجرای آن از جمله طرح های موفق در این زمینه بوده است.

    وی از وجود 15 میلیون همیار پلیس در کشور و  تقویت و سازماندهی آنان به عنوان یکی از اقدامات در دست انجام خبرداد.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، خطاب به خانواده های کرمانشاهی، خواستار استفاده این خانواده ها از سرویس های مدارس تحت نظر و مورد تایید ناجا و آموزش و پرورش شد.

    وی در پایان، عابرین پیاده و موتور سواران را بیشترین قربانیان ناشی از حوادث رانندگی درون شهری اعلام کرد و خواستار استفاده عابرین پیاده از پل های عابر و موتور سواران از کلاه ایمنی شد تا در نتیجه آن شاهد کاهش آمار تلفات این حوزه باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط