فونیکسریمکسبهتام

سهم ۳۵ درصدی موتورسواران در تصادفات منجر به فوت

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی استان اصفهان گفت: در بررسی‌های آماری تصادفات منجر به فوت در سطح استان که در مدت ۳ماهه ابتدایی سال جاری رخ‌داده متأسفانه شاهد سهم ۳۵ درصدی موتورسواران در این تصادفات بوده‌ایم.

سهم ۳۵ درصدی موتورسواران در تصادفات منجر به فوت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ اصغر زارع با اشاره به تجزیه‌وتحلیل‌های انجام شده تصادفات خردادماه راه‌های برون‌شهری استان، اظهار کرد: متأسفانه 60 درصد از تصادفاتی که منجر به فوت هم‌وطنان و همشهریان شده در ساعت 16 الی 22 حادث شده است.

    وی افزود: باتوجه‌به گرمی هوا، رانندگان و مسافران زمان سفر و ساعت ترددهای خود را به سمت غروب آفتاب که وضعیت هوا در حالت خنکی است می‌برند که این موضوع باعث افزایش تردد و بی‌نظمی‌های ترافیکی در راه‌های استان به‌خصوص در شعاع 30 کیلومتری شهرها شده است.

    رئیس پلیس‌راه استان در خاتمه گفت: به مسافران و رانندگان توصیه می‌کنیم با مدیریت زمان سفر و رعایت قوانین راهنمایی‌ و رانندگی، در ساعات اوج ترافیک از تردد و مسافرت‌های غیرضروری اجتناب و قبل از شروع مسافرت‌ها حتماً استراحت کافی را داشته باشند تا سفری بدون حادثه را رقم بزنند.

    سرهنگ محمدرضا محمدی،  رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بررسی‌های آماری تصادفات منجر به فوت در سطح استان که در مدت 3ماهه ابتدایی سال جاری رخ‌داده متأسفانه شاهد سهم 35 درصدی موتورسواران در این تصادفات بوده‌ایم.

    وی عمده تخلفاتی که موتورسواران انجام می‌دهند را عدم استفاده از کلاه ایمنی، عبور از چراغ‌ قرمز، حرکت در خطوط ویژه، سرعت غیرمجاز، حرکت‌های مارپیچ و نمایشی، تردد در بزرگراه‌ها و تک‌چرخ زدن عنوان کرد.

    رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان اصفهان ادامه داد: همچنین بیشترین علل فوت در تصادفات موتورسوارانی که راکب موتورسیکلت مقصر تشخیص داده می‌شود، عدم توجه به جلو تعیین شده، لذا از موتورسواران می‌خواهیم با رعایت قوانین و پرهیز از تخلفات حادثه‌ساز، سلامت خود، همراهان و سایر شهروندان را به خطر نیندازند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط