فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ارتقای ایمنی راه‌ها اولویت نخست راهداری

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی حفظ و ارتقای ایمنی راه‌ها را اولویت سازمان راهداری کشور خواند و اظهار کرد: برخی اقدامات اولیه که شاید سهم چندانی در هزینه ایجاد راه‌ را نیز نداشته باشد می‌تواند نقش زیادی در ایمنی راه داشته باشد.

ارتقای ایمنی راه‌ها اولویت نخست راهداری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، داود کشاورزیان در مراسم ادغام ادارات راهداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های یزد که به همراه تودیع مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان و معارفه مدیر کل راهداری و حمل  و نقل جاده‌ای استان برگزار شد، علت تاخیر این ادغام در سطح کشور را که وجود برخی ابهامات به لحاظ مسئولیت‌ها و اختیارات و همچنین وضعیت اعتبارات جاری دستگاه ذکر کرد.

    رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی در بخشی از سخنانش عنوان کرد: وقتی همه مسئولیت‌ها در تهران متمرکز باشد، طبیعی است که اختیارات هم به تهران منتقل شود و ادارات استانی اختیاری برای تصمیم‌گیری نداشته باشند لذا این ادغام در دستور شورای عالی اداری قرار گرفت.

    وی گفت: هر چند این ادغام فشار زیادی را بر مسئولان این حوزه وارد خواهد کرد ولی قطعاً محسناتی را برای مردم به دنبال خواهد داشت چرا که تا قبل از این در برخی موارد مردم مجبور بودند برای دریافت مجوز به هر دو این ادارات مراجعه کنند ولی از امروز این اقدام در یک اداره انجام می‌شود.

    کشاورزیان در بخش دیگری از سخنانش به وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در بحث راهداری، اولویت نخست سازمان حفظ و ارتقای ایمنی راه‌هاست و چه بسا اقدامات اولیه که شاید سهم چندانی در هزینه ایجاد راه‌ را نیز نداشته باشد، نقش زیادی در ایمنی راه داشته باشد.

    وی از این جمله به مواردی مانند خط کشی راه‌ها، نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی در راه، ایجاد شانه‌ی خاکی راه، اصلاح شیب شیروانی و نظایر آن اشاره کرد.

    این مقام مسئول عنوان کرد: باید توجه داشت که هر چند اکثر قریب به اتفاق تصادفات جاده‌ای ناشی از رفتارهای پرخطر رانندگان است ولی در برخی موارد محدود نیز راه نیز می‌تواند در بروز یا شدت تصادفات موثر باشد و نباید در رفع این نواقص به هیچ وجه تعللی صورت گیرد.

    کشاورزیان در ادامه به سیاست جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه حمل و نقل مسافر اشاره کرد و گفت: در بخش حمل و نقل مسافر، ارتقای کیفیت خدمات از طریق برندسازی را دنبال خواهیم کرد به این معنا که فعالیت ناوگان، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافر باید در شبکه سیر همنام انجام شود.

    وی از ابلاغ آیین‌نامه مرتبط با این موضوع به استان‌ها خبر داد و از صاحبان شرکت‌ها و انجمن‌های حمل و مسافر خواست تا به موقع در این رابطه اقدام کنند تا بعدها گلایه‌ای در این رابطه وجود نداشته باشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل کالا در برخی شهرستان‌ها را نیز محدوده فعالیت خواند و یکی از راهکارهای این موضوع را ادغام شرکت‌های حمل و نقل اظهار کرد.

    کشاورزیان در بخش پایانی سخنانش مهمترین دغدغه در سطح کشور در این حوزه را وجود عرضه مازاد بر تقاضا در سالهای اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و رکود حاکم بر کشور ذکر کرد و گفت: گلایه‌های زیادی در این رابطه از سوی انجمن‌ها و شرکت‌های حمل و نقل کالا مطرح می‌شود لذا در نظر داریم بخشی از ناوگان مازاد به ویژه ناوگان فرسوده را خارج کرده و از ورود ناوگان جدید حمل و نقل بار به ناوگان موجود کشور جلوگیری کنیم.

    این مقام مسئول در پایان نیز ابراز امیدواری کرد که در فضای سیاسی جدید کشور شاهد رونق اقتصادی جامعه و توسعه صادارت و واردات و تولید و جابجایی بیشتر کالا در کشور و حل موانع و مشکلات فعالان حوزه حمل و نقل کالا در کشورمان باشیم.

    در این مراسم از خدمات "محمدرضا بشیری" مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قدردانی شد و "محسن صادقیان" به عنوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان منصوب شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط