فونیکسریمکسبهتام

بهره‌برداری از تونل آبشار در محور هراز پیش از شروع زمستان

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از بهره‌برداری تونل آبشار به طول یک کیلومتر به همراه راه‌های طرفین که از گلو‌گاه‌های ترافیکی بسیار مهم محور هراز است تا پیش از شروع فصل سرما خبر داد.

بهره‌برداری از تونل آبشار در محور هراز پیش از شروع زمستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از میزان، علی نورزاد از بهره‌برداری تونل آبشار به طول یک کیلومتر خبر داد و گفت: علاوه بر بهره برداری از این تونل، راه‌های طرفین که از گلو‌گاه‌های ترافیکی بسیار مهم محور هراز است تا پیش از شروع فصل سرما افتتاح می شود.

    وی با اشاره به پروژه تعریض محور هراز اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است تا تونل آبشار به طول یک کیلومتر به همراه راه‌های طرفین که از گلو‌گاه‌های ترافیکی بسیار مهم محور هراز است نیز تا پیش از شروع فصل سرما به بهره‌برداری برسد.

    وی همچنین با اشاره به افتتاح هشت کیلومتر از این محور در بهمن ماه سال گذشته عنوان کرد: در آن زمان مقرر شد تا در صورت تخصیص اعتبار به موقع به طور متوسط در هر شش ماه، حدود 10 کیلومتر از این محور به بهره‌برداری برسد و در همین راستا شاهد افتتاح بخش دیگری از محور هراز هستیم.

    نورزاد با بیان اینکه تعریض محور هراز و عبور از رشته کوه‌های البرز مستلزم عملیات پیچیده راهسازی است، افزود: حجم قابل ملاحظه‌ای از عملیات راهسازی، شامل دیوار سازی، ساخت پل و تونل در محور هراز در حال انجام است و این پروژه به سه اولویت تقسیم شده است تا براساس آن ساخت و بهره برداری صورت گیرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه محدوده‌های باقی‌مانده در اولویت اول حدفاصل آمل- بایجان به طول 62 کیلومتر به صورت یکپارچه تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود، گفت: اولویت دوم نیز در محدوده آبشار تا لاسم به طول هشت کیلومتر است که احداث تونل آبشار در این محدوده به دلیل وجود آب‌های زیرزمینی با عملیات پیچیده راهسازی در حال انجام است و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز تا پایان سال بهره‌برداری خواهد شد.

    نورزاد یادآور شد: با بهره برداری از اولویت های اول و دوم جاده هراز محدوده‌های آمل- بایجان و همچنین لاسم- آبشار به صورت بزرگراه می‌شود و حدود 30 کیلومتر از مسیر در اولویت سوم باقی می‌ماند که در حال انجام عملیات راهسازی است.

    مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پایان اظهار داشت: این محور یکی از کوتاه‌ترین و زیباترین کریدور‌های ارتباطی مرکز کشور به سواحل شمالی دریای خزر است که متوسط ترافیک روزانه این محور 21 هزار وسیله نقلیه است و نیازمند افزایش ظرفیت ترافیکی محور و تبدیل به بزرگراه از طریق احداث باند دوم است که در دولت تدبیر و امید این امر در حال تحقق است.

    روز دوشنبه مورخ 29 شهریور با حضور وزیر راه و شهرسازی، 10 کیلومتر دیگر از باند دوم محور هراز حدفاصل پل سیاه بیشه تا روستای ناندل با اعتبار 600 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو