فونیکسریمکسبهتام

آغاز عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی صبح امروز دستور آغاز عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان را صادر کرد.

آغاز عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، عباس آخوندی در مراسم راه‌اندازی قطعات یک و دو آزادراه کنارگذر شرق اصفهان که با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: این باعث خوشبختی است که می‌خواهیم گامی برای توسعه و آبادانی ایران‌شهر اصفهان برداریم که به اسلام تشیع و ایران خدمت کرده است.

    آن طور که پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش کرده، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش کنارگذر شرق اصفهان در کریدور شمال-جنوب داخل کشور گفت: این پروژه می‌تواند به آزادراه اصفهان-شیراز یا همان کریدور شمال- جنوب ایران به طول 240 کیلومتر متصل شود.

    وی افزود: این دو آزادراه به طور همزمان تکمیل خواهند شد و در مجموع پروژه‌ای به‌طول 300 کیلومتر برای تمام این خطه و ملت ایران به بهره‌برداری خواهد رسید.

    آخوندی با اشاره به روند پیشرفت و ساخت کنارگذر شرق اصفهان بیان داشت: احداث این مسیر سال 82 آغاز شد و پس از سپری کردن روند پیشرفت در اوایل سال 90 از نفس افتاد و درگیر مسائل حقوقی و اداری شد، اما پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با توافق با سرمایه‌گذار پیشین و بدون نیاز به رفع مسائل حقوقی از طریق مراجعه به دادگاه، این پروژه را تحویل گرفتیم.

    این مقام مسئول با اشاره به مدل قراردادی کنارگذر شرق اصفهان خاطرنشان کرد: سهم مشارکت دولت و بخش خصوصی در قرارداد قبلی به صورت 50-50 بود که در مدیریت جدید سهم دولت به 30 درصد کاهش یافت و انتخاب پیمانکار از طریق برگزاری مناقصه انجام شد. همچنین سایر امور اداری به طور مرتب و قانونی جلو رفت تا مشکلی در آینده برای انجام این پروژه به وجود نیاید.

    وی افزود: برای 30 کیلومتر باقی‌مانده در قطعه سوم نیز فراخوان اعلام شد و در صورت موافقت پیمانکار دو قطعه اول و دوم از واگذاری قطعه سوم از سوی ما استقبال خواهد شد.

    آخوندی در ادامه به کنارگذر غرب اصفهان اشاره کرد و گفت:‌ در صورت اتمام عملیات اجرایی تا میدان کرکوند تا سه ماه آینده آن قسمت نیز افتتاح می‌شود و باقی‌مانده پروژه نیز پس از اصلاح مواد قانونی تکمیل خواهد شد تا در نهایت هر دو کنارگذر شرقی و غربی به آزادراه اصفهان-شیراز متصل شوند.

    وزیر راه وشهرسازی با اشاره به مزایای ساخت کنارگذر شرقی و غربی اصفهان بیان داشت: تکمیل این پروژه‌ها موجب ارتقای سطح ایمنی، کاهش آلودگی هوای استان و شهر اصفهان و صرفه‌جویی در مصرف سوخت،‌کاهش زمان سفر می‌شود.

    وی با اشاره به اهداف خود برای سفر به استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده به صورت پروژه محور اقدام به سفرهای استانی می‌کنم، این سفر به منظور سرکشی و بازدید از روند پیشرفت سه پروژه مهم شامل کنارگذر شرق اصفهان به منظور رعایت استانداردهای فنی و مسائل جانبی برای استفاده از ظرفیت کریدور و قطار سریع‌السیر تهران-‌فرودگاه امام- قم-اصفهان انجام شده است.

    عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به اهمیت معماری راه و مزایای آن تاکید کرد: باید توجه داشت که راه فقط یه کفه سیاه نیست، در صورتی که در سنوات گذشته مفهوم معماری راه کنار گذاشته شد و این همه در حالی است که اصفهان یکی از قطب‌های معماری ایران به حساب می‌آید.

    آخوندی یادآور شد: پیشنهاد بنده به پیمانکار پروژه در اختیار گرفتن یک مشاور معماری راه به منظور طراحی نور پردازی، علائم، درختکاری و آبنیه فنی شامل پل و تونل است. زیرا هرچه منظر راه چشم نوازتر باشد در کاهش حوادث و ارتقای ایمنی اثر مستقیم دارد.

    وی در پایان با اشاره به قطار سریع السیر تهران-‌ فرودگاه امام- قم- اصفهان یادآور شد: محقق شدن این پروژه یکی از آرزوهای بزرگ مردم ایران است که کشور را در فاز جدیدی از فناوری قطارها قرار می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو