فونیکسریمکسبهتام

تصادفات درون شهری در استان البرز ۸ درصد کاهش داشت

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور استان البرز از کاهش ۸ درصدی تصادفات درون شهری در استان طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

تصادفات درون شهری در استان البرز ۸ درصد کاهش داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از مهر، سرهنگ همایون شریفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح چهارشنبه در سالن جلسات ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی استان برگزار شد، اظهار کرد: نقش رسانه در امور مختلف نظیر توسعه کشور غیرقابل انکار است.

    وی با اشاره به انعکاس خوب اخبار راهنمایی و رانندگی توسط خبرنگاران البرزی، افزود: این مهم به سبب اهمیت خبرنگاران محقق شده است.

    رئیس پلیس راهور استان البرز خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم به منظور آغاز سال تحصیلی جدید انجام شده، با نزدیک شدن به این ایام جنب و جوش خوبی را شاهد هستیم.

    وی با بیان اینکه مردم در روزهای پایانی شهریور تلاش بی وقفه ای را انجام می دهند، تصریح کرد: در آستانه سال تحصیلی خانواده ها درصدد تهیه ملزومات فرزندان خود هستند که معابر شهری متاثر از این مهم از جمله در هسته مرکزی شهر پرتردد می شود.

    شریفی با اشاره به اینکه طرح تابستانه پلیس راهور در اواخر تابستان تشدید شده و شاهد حضور گسترده ماموران در معابر و محورهای مواصلاتی هستیم، گفت: رسیدگی سریع به فوریت های پلیسی، ترافیکی و برخورد با متخلفان در دستور کار است که در هفته پایانی شهریور به طور جدی لحاظ می شود.

    وی با اشاره به افزایش حضور ماموران در داخل شهرها از جمله مراکز خرید شهروندان، بیان کرد: در ایام یاده شده در حوزه راهنمایی رانندگی 370 نیرو بکارگیری می شود.

    رئیس پلیس راهور استان البرز با تاکید بر اینکه 110 نیروی کمکی از ستاد استان در اختیار این بخش تا 10 محور در اختیار پلیس راهور قرار گرفته، گفت: این افراد در قالب 58 تیم پلیسی، 22 تیم موتور سوار و 2 واحد کنترل نامحسوس فعالیت می کنند.

    وی با اعلام اینکه سرویس مدارس یکی از دغدغه های اصلی پلیس است؛ یکی از استان های موفق در این حوزه البرز بوده، گفت: طی دو سال گذشته حادثه ای را در البرز در این حوزه شاهد نبوده ایم.

    شریفی بیان کرد: تولیت سرویس مدارس تا این لحظه اعلام نشده آمادگی خود را اعلام کرده تا در راستای ظایف قانونی تصریح شده بتوانیم خدمات لازم را ارائه دهیم.

    رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: مجاز بودن راننده سرویس از حیث مدارک رانندگی نکته حائز اهمیتی است که مد نظر قرار می گیرد از طرفی داشتن گواهینامه پایه دوم برای رانندگان سرویس مدارس ضروری است.

    وی با بیان اینکه داشتن بیمه مجاز و نصب آرم معتبر سرویس مدارس نیز حائز اهمیت است، تصریح کرد: بدون شک سلامت خودرو یکی از اولویت های ما است.

    شریفی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف مد نظر غیر قابل انکار است، خاطرنشان کرد: در راستای سرویس مدارس از نظر تخلفاتی به هیچ عنوان کوتاه نمی آئیم.

    وی با اعلام اینکه تا کنون 37 دوربین آماده وصل به سیستم ناجا است که منتطر اخذ تائیدیه نهایی هستیم، گفت: این دوربین با سامانه اجرایات راهور ناجا همخوان خواهد شد.

    وی با بیان اینکه برای کلان‌شهر کرج به 200 دوربین نیاز داریم، افزود: مباحث اعتباری مانع کار است.

    رئیس پلیس راهور استان البرز با تاکید بر اینکه پلیس موافق اجرای طرح زوج و فرد است و بنا داریم این مهم در شورای ترافیک استان مورد بررسی قرار گیرد، گفت: درصدد اجرایی شدن این امر در سطح کرج هستیم.

    شریفی گفت: طی 5 ماهه نخست سال جاری 41 نفر در حوزه راهنمایی و رانندگی فوت کردند این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

    وی با بیان اینکه در حالی در مدت زمان مذکور 923 مجروح شدند که این آمار در سال گذشته هزار و 121 نفر بوده است، گفت: شاهد کاهش 8 درصدی تصادفات طی 5 ماهه نخست سال جاری بوده ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط