فونیکسریمکسبهتام

لطفاً از جاده چالوس به شمال نروید

عصر خودرو- ترافیک جاده چالوس به منظره‌ای عادی برای شهروندان تبدیل شده است.

لطفاً از جاده چالوس به شمال نروید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از همشهری ،هشدارهای پلیس هم درخصوص زمانبندی سفر، استفاده از دیگر راه‌های مواصلاتی منتهی به شمال کشور و... تأثیری بر ترافیک این جاده تاریخی نداشته است. مسافران شهرهای شمالی در حالی ساعت‌ها ماندن در ترافیک این جاده را به‌جان می‌خرند که بیش از 20سال از کلنگ‌زنی آزادراه تهران - شمال می‌گذرد؛ آزادراهی که در طول سال‌های گذشته به‌دلیل برخی مشکلات مالی و اختلاف‌نظرهایی که بین وزارت راه و بنیاد مستضعفان وجود داشته همچنان سرعت قابل‌قبولی در احداث ندارد و مشخص نیست چه زمانی روی مسافران جاده‌های شمالی بازگشایی می‌شود. در آستانه آغاز دور پایانی سفر‌های تابستانی، رئیس پلیس راه کشور با اشاره به زیرساخت‌های محدود جاده چالوس و استقبال بسیاری از هموطنان برای سفر از این محور، از آنها خواست در روزهای تعطیل یا وارد این محور نشوند یا با توجه به کندی حرکت، زمانی طولانی را برای سفرهای خود در نظر بگیرند.

    سرهنگ محمدحسین حمیدی برای اینکه مسافران تابستانی را بیشتر متوجه ظرفیت کم این مسیر کند، به قدمت 80ساله جاده چالوس اشاره کرد و گفت: «آن زمان تعداد خودروهایی که از این جاده عبور می‌کردند در روز شاید به 100دستگاه هم نمی‌رسید اما این جاده به مرور زمان، بهسازی و تعریض و شرایط آن نسبت به گذشته بهتر شد. با این حال با تقاضای سفری که هم‌اکنون در آن وجود دارد، متناسب نیست.» رئیس پلیس راه البته به شهروندان حق داد که باتوجه به زیبایی‌های این جاده و نزدیکی آن به دریای مازندران، عبور از آن را ترجیح دهند اما با بیان اینکه در این مسیر و در ایام عادی روزانه ١٦هزار دستگاه خودرو و در اوج تردد تا 25هزار دستگاه خودرو قادر به تردد از این مسیر خواهند بود، افزود: «برای اینکه بتوانیم ظرفیت این جاده را افزایش دهیم، سعی می‌کنیم حجم بالای ترددهایی را که از شمال کشور به سمت استان تهران یا البرز وجود دارد یا بالعکس (از استان تهران و البرز به سمت شمال) مدیریت کنیم و گاهی تا ٤٥هزار دستگاه خودرو را در روز از این معبر عبور داده‌ایم که طبیعی است این حجم تردد بالا، می‌تواند باعث کندی حرکت و توقف‌های کوتاه‌مدت یا طولانی شود. بنابراین رانندگانی که در ایام تعطیلات پایان هفته، قصد سفر در این جاده را دارند، باید زمان بیشتری را برای مدت سفر خود در نظر بگیرند.» پلیس می‌گوید بهتر است شهروندان از محورهای جایگزین مثل آزادراه کرج به سمت قزوین (قزوین - رشت) یا جاده هراز استفاده کنند.

    شهریور؛ ماه پرخطر جاده‌ها
    بیش از 30 درصد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی مربوط به 3ماه تابستان است. سال گذشته شهریور، با سهم 12.8درصدی خطرناک‌ترین‌ماه سفر بود که نزدیک به 70درصد علت وقوع حوادث رانندگی را در این ماه سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و بی‌توجهی به جلو دانسته‌اند؛ همچنین بیش از 30درصد تصادفات رانندگی در این مدت از نوع واژگونی و خروج از مسیر و به موجب خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو