فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران:

حفظ سلامتی مردم تهران در گرو اجرای طرح LEZ است

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای فاز نخست طرح LEZ در آبان ماه، گفت: در روزهای ابتدایی اجرای این طرح ممکن است شرایط کمی سخت باشد .

حفظ سلامتی مردم تهران در گرو اجرای طرح LEZ است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، ابوالفضل قناعتی ضمن بیان این مطلب گفت: فاز نخست طرح در LEZ آبان ماه اجرایی می شود که در صورت گرفتن نتایج مثبت مراحل بعدی آن نیز در مسیر اجرا قرار خواهد گرفت.

    وی  با بیان اینکه طرح LEZ طرح جامعی است که در سه مقطع اجرایی می شود، اظهار کرد: فاز اول این طرح شامل کنترل معاینه فنی خودروها در محدوده طرح زوج و فرد است که تنها خودروهایی که دارای معاینه فنی هستند اجازه ورود به محدوده زوج و فرد را دارند.

    قناعتی با اشاره به اینکه در فاز دوم اعمال محدودیت برای خودروهای انژکتوری و کاربراتوری صورت می گیرد، عنوان کرد: گام سوم نیز اجرای این طرح در کل سطح شهر تهران است.

    عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با اظهار امیدواری از اینکه افرادی که شرایط طرح LEZ را ندارند خودشان برای تبدیل خودرو اقدام کنند، خاطرنشان کرد: توجه اعضای شورای شهر به سلامت مردم تهران معطوف است و به همین دلیل اگر چه می دانیم وضع معیشتی برخی از شهروندان سخت است اما از آنجا که جان مردم برای ما مهم تر است به اجرای این طرح با همه مشکلاتی که می تواند برای برخی از رانندگان ایجاد کند، مصر هستیم. 

    وی با بیان اینکه حفظ سلامتی و جان مردم در گرو اجرای طرح LEZ است، تاکید کرد: در روزهایی که میزان آلودگی هوا در شهر بسیار بالا است، تلفات و مرگ و میرتهران  روزانه بالغ بر 20 تا 30 نفر است در حالی که برای ما جان یک نفر هم بسیار مهم است.

    قناعتی با تاکید بر اینکه به جای دلسوزی برای خودروها دلمان باید برای انسان هایی بسوزد که به علت آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، خاطر نشان کرد: اجرای این طرح به طور قطعی در کنترل و کاهش آلودگی ناشی از ترافیک و تردد خودروها اثرگذار خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو