فونیکسریمکسبهتام

بزرگترین چالش ماشین های خودران

عصر خودرو- شاید بزرگترین چالش برای ماشین‌های خودران ردیابی دیگر خودروها یا اجتناب از موانع نباشد، بلکه فهم و پیش‌بینی یکی از گیج‌کننده‌ترین و نامنظم‌ترین است: رفتار انسان

بزرگترین چالش ماشین های خودران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مجله دیجی کالا، شاید بزرگترین چالش برای ماشین‌های خودران ردیابی دیگر خودروها یا اجتناب از موانع نباشد، بلکه فهم و پیش‌بینی یکی از گیج‌کننده‌ترین و نامنظم‌ترین است: رفتار انسان

    یک استارت آپ فعال در زمینه رانندگی خودکار به نام Drive.ai تعامل با انسان را یکی از مهمترین بخش‌های استراتژی‌اش می‌داند. این شرکت که محققان هوش مصنوعی زیادی از دانشگاه استنفورد با آن همکاری می‌کنند، سیستم‌هایی ساخته که می‌توانند داده‌های گرفته شده از حسگرها را تعبیر و رفتار خودرو را کنترل کنند.

    اما آنها همچنین به دنبال راه‌هایی هستند که خودرو بتواند هنجارهای رفتار رانندگان و عابران پیاده را تشخیص دهد. طی چند هفته آینده، این شرکت ماشین‌های خودرانی را در کالیفرنیا تست می‌کند که به نمایشگرها و سیستم‌هایی مجهز هستند که می‌توانند با عابران پیاده ارتباط برقرار کنند.

    این اقدام می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد؛ مخصوصا با توجه به اینکه اولین خودروهای بدون راننده کاملا خودران نخواهند بود.

    «کارل ریلی»، بنیان‌گذار و رییس Drive.ai می‌گوید «همه درباره این دنیای جادویی صحبت می‌کنند که در آن همه ماشین‌های جاده خودران هستند.»

    ریلی یک کارشناس رباتیک است که در دانشگاه جان هاپکینز درس خوانده و قبلا هم روی ربات‌های پزشکی کار می‌کرد. او می‌گوید این شرکت تنها شرکتی است که یادگیری ماشینی را هم در رانندگی و هم در تعاملات انسانی به کار می‌گیرد.

    ریلی می‌گوید: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که رفتار انسان‌ها در نزدیکی یک ماشین خودران تغییر کند.» ماشین‌های خودران باید در مکان‌های مختلف، متفاوت رفتار کنند. او اضافه کرد، مدتی زمان می‌برد تا بفهمیم چه چیزی بهتر جواب می‌دهد.

    این شرکت با استفاده از متن، صدا، نور و حتی حرکت به طور آزمایشی با راننده‌ها و عابران ارتباط برقرار خواهد کرد. نمایشگر خودرو شاید بتواند تشخیص دهد که یک عابر چه زمانی می‌تواند از خیابان رد شود. این سیستم‌ها از «یادگیری عمیق» بهره می‌گیرند، این تکنیک اثبات‌شده‌ و قدرتمندی است که به ماشین‌ها یاد می‌دهد کارهایی را انجام دهند که برنامه‌نویسی آنها دشوار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو