فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا « ۱۷۳۴»

تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت:کمیسیون صنایع برای بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا کارگروه ویژه تشکیل داد.

تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، سعید باستانی در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شده در کمیسیون بررسی شدو کمیسیون اصلی، برای بررسی این لایحه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.

    نماینده مردم تربت حیدریه با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا یکی از لوایح مفید برای کشور است، افزود: رفع معضل آلودگی هوا اهمیت بسیار زیادی در کلانشهرهایی همچون تهران، مشهد، اصفهان و شیراز دارد،بنابراین  با توجه به اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست بانی اصلی این اصلاح است، کمیسیون صنایع و معادن نیز به عنوان کمیسیون فرعی این لایحه را بررسی می‌کند.

    باستانی ادامه داد: از آنجا که بخش صنایع در آلودگی هوا مهم بوده و بخش زیادی از کارخانه‌های تولیدی آلودگی هوا ایجاد می‌کنند و قوانین انتظامی نحوه بازسازی‌ها مستقیم در این موضوع دخیل هستند، بنابراین کمیسیون صنایع و معادن می توانست درخواست کند، یک کمیسیون مشترک برای بررسیب تشکیل شود یا کمیسیون صنایع و معادن به عنوان کمیسیون اصلی این لایحه را بررسی کند.

    وی با بیان اینکه پس از بحث در کمیسیون مقرر شد کمیسیون صنایع به عنوان کمیسیون فرعی این موضوع را بررسی کند، یادآور شد: مقرر شده یک کارگروه ویژه برای بررسی این لایحه تشکیل شود و این کارگروه فردا این لایحه را بررسی و نتیجه را به کمیسیون اصلی ارجاع دهیم.

    میزان برداشت قطعی از معادن کشور 48 هزار تن یعنی کمتر از یک درصد  است

    باستانی با اشاره به دستور کار دیگر کمیسیون افزود: آقای کره ای رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت و گزارشی از نحوه فعالیت این سازمان ارائه کرد همچنین آقای کره‌ای سیاست‌گذاری‌های کلان این سازمان را با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت معادن مطرح کرد.

    وی با بیان این نکته که معادن می‌تواند به عنوان صنعت پیشرو و یکی از آلترناتیوهای جایگزین حوزه نفت مطرح شود، ادامه داد: شناسایی میزان معادن حدود 60 هزار تن قطعی و احتمالی است که حدود 48 هزار تن آن قطعی است، میزان برداشت در حال حاضر نزدیک به 490 میلیون تن می‌رسد یعنی کمتر از یک درصد که رقم بسیار ناچیزی است و باید اتفاق پیشرونده ای در این حوزه رخ دهد.

    باستانی افزود: در هر استانی که حوزه معادن فعال بوده میزان بیکاری در آن استان کمتر است.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پهنای اکتشافی در معادن تاکنون عمدتاً سطحی بوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط سطحی تقریبا رو به اتمام بوده، استراتژی جدید سازمان ورود به عمق معادن تا عمق 150 متری است و نهایتا  دولت باید سرمایه‌گذاری‌هایی در حوزه ژئوفیزیک در نظر بگیرد، خصوصاً ژئوفیزیک‌های هوایی که معمولاً هزینه بالایی دارد  و سپس ادامه کار را برای برداشت و استحصال به بخش خصوصی واگذار کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو