فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز خبر داد:

استقرار ۲۵ درصد واحدهای قطعه سازی کشور در استان البرز

عصر خودرو- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه ۳۰۰ واحد قطعه سازی در البرز وجود دارد، گفت: ۲۵ درصد واحدهای قطعه سازی کشور در این استان مستقر هستند.

استقرار ۲۵ درصد واحدهای قطعه سازی کشور در استان البرز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ایرج موفق در نشست خبری امضا تفاهم نامه مشترک بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز و مرکز پژوهش های خودرو و صنایع وابسته که ظهر چهارشنبه در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهم نامه ماحصل یک سال و نیم پیگیری است، اظهار کرد: پیرو نخستین تفاهم نامه سه جانبه صورت گرفته بنا شد این تفاهم نامه در زمینه خودرو منعقد شود.

    وی با بیان اینکه استان صنعتی البرز جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است، افزود: این استان چهار درصد صنعت کشور را به خود اختصاص داده و از حیث سرمایه گذاری خارجی جایگاه دوم را از آن خود کرده است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز خاطرنشان کرد: 2 هزار و 750 مجوز جدید برای سرمایه گذاری در استان البرز صادر شده است.

    وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 واحد صنعتی در استان البرز فعالیت می کند که رقم قابل توجهی است، گفت: 300 واحد قطعه سازی در البرز وجود دارد که این آمار 25 درصد واحدهای قطعه سازی کشور را شامل می شود.

    وی یادآور شد: امید است واحدهای قطعه سازی استان البرز به راندمانی دست پیدا کنند که قطعات خودرو علاوه بر نیاز داخل به خارج از کشور نیز صادر شود.

    موفق با تاکید بر اینکه اجرای پروژه های تحقیقاتی- کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی از جمله مهم ترین محورهای همکاری در راستای انقعاد این تفاهم نامه محسوب می شود، گفت: مقرر شد این مرکز پژوهش با کشورهای هلند، چین، آمریکا و انگلیس به موجب تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص همکاری داشته باشد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه امید است این تفاهم نامه تا پایان سال جاری جنبه عملیاتی و اجرا به خود بگیرد، گفت: به دنبال اجرایی شدن این تفاهم نامه درصدد ایجاد شهر خودرو در استان البرز هستیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو