فونیکسریمکسبهتام

فورد خودروی خودران اشتراکی طراحی می‌کند

عصر خودرو- فورد با گسترش تلاشهایش در حوزه خودروهای خودران و اشتراک خودرو، قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ یک خودروی تمام اتوماتیک برای خدمات اشتراک خودرو عرضه کند.

فورد خودروی خودران اشتراکی طراحی می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مارک فیلدز، مدیرعامل فورد برای کمک به تسریع روند ساخت خودروهای خودران، سرمایه گذاری در شرکتهای فناوری سیلیکون والی را افزایش داده و سرمایه گذاری در سیستمهای نیمه اتوماتیک را سه برابر کرده است. همچنین گروه تحقیقاتی پالوآلتوی خود را بیش از دو برابر افزایش داده و مقرش در سیلیکون والی را توسعه داده است.

    مدیرعامل فورد در لابراتوار تحقیقات و توسعه این شرکت در پالوآلتو گفت: ما برای اینکه نخستین باشیم رقابت نمی کنیم و نسبت به اینکه جنرال موتورز با سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در شرکت لیفت، سهم بیشتری از خدمات اشتراک خودرو بدست آورد نگرانی نداریم.

    فورد هنوز درباره شراکت با شرکتهای اوبر، لیفت یا سایرین تصمیمی نگرفته است اما این گزینه‌ها همچنان مطرح هستند. با اینهمه این خودروساز آمریکایی ممکن است تصمیم بگیرد بدون داشتن شریک و به تنهایی این خدمات را عرضه کند.

    اگرچه فورد با اعلام این خبر بسیاری از جزییات استراتژی خود را مشخص نکرده است اما به گفته کن واشنگتن، نایب رییس تحقیقات فورد، اعلام تصمیم فورد برای بُرد در این فضا اهمیت دارد.

    به گفته راج نیر، مدیرمالی فورد، این شرکت احتمالا تا سال 2025 یا دیرتر از آن، خودروی خودران بدون فرمان یا پدال برای مصرف کنندگان عرضه نخواهد کرد. عرضه نخستین خودروی خودران برای اشتراک خودرو راه بهتری برای دسترسی به بازار انبوه و عرضه خودروهایی با قیمت مناسب است.

    بر اساس گزارش رویترز، فورد مانند شرکت گوگل قصد ندارد سیستمهای اتوماتیکی طراحی کند که رانندگان را ملزم کند فرمان را بدست بگیرند بلکه وعده داده یک خودروی تمام اتوماتیک عرضه کند.

    فورد به همراه شرکت بایدو که بزرگترین شرکت اینترنتی چین است، 150 میلیون دلار در شرکت ولودین سرمایه گذاری کرده است. این شرکت حسگرهای لیزری تولید می کند که یکی از قطعات مهم خودروهای خودران هستند. این خودروساز اوایل سال جاری در شرکت "سیویل مپس" که نقشه‌های پیشرفته برای خودروهای خودران تهیه می کند، سرمایه گذاری کرد.

    رقیبان دیگر فورد شامل جنرال موتورز و اوبر خودروهای خودران برای استفاده در خدمات اشتراک خودرو طراحی می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو