فونیکسریمکسبهتام

فورد تولید پیکاپ لایتنینگ F-۱۵۰ خود را کاهش می دهد

عصر خودرو- فورد موتور اعلام کرد که تولید پیکاپ لایتنینگ F-۱۵۰ خود را کاهش خواهد داد زیرا تقاضا برای خودروهای الکتریکی کمتر از حد انتظار بوده است.

فورد تولید پیکاپ لایتنینگ F-۱۵۰ خود را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، خودروساز شماره دو ایالات‌متحده عنوان کرد که از اول آوریل تولید خود را در مرکز خودروهای الکتریکی روژ به یک شیفت کاهش می‌دهد. این خودروساز در اکتبر اعلام کرد که به طور موقت یکی از سه شیفت کارخانه میشیگان را که F-150 الکتریکی تولید می کند، کاهش می‌دهد.

    جیم فارلی، مدیرعامل فورد در بیانیه‌ای گفت ما از انعطاف‌پذیری تولید خود برای ارائه انتخاب به مشتریان و در عین حال متعادل‌کردن رشد و سودآوری خود استفاده می‌کنیم. این اعلامیه آخرین نشانه کاهش تقاضا برای کامیون‌های برقی است. جنرال موتورز در ماه اکتبر افتتاح یک کارخانه 4 میلیارد دلاری کامیون برقی در میشیگان را به مدت یک سال به تعویق انداخت.

    فورد در دسامبر به تامین کنندگان گفت که قصد دارد از ژانویه حدود 1600 کامیون F-150  در هفته تولید کند که تقریباً نیمی از 3200 دستگاهی است که قبلاً برنامه‌ریزی کرده بود. فورد در سال گذشته 24 هزار و 165 کامیون را در ایالات‌متحده فروخت که 55 درصد نسبت به سال 2022 از مجموع فروش 750 هزار دستگاه F-150 ایالات‌متحده افزایش یافته است.

    طبق گزارش رویترز، فورد در ماه آگوست اعلام کرده بود که کارخانه تولید کننده F-150 می‌تواند تا اکتبر به نرخ تولید سالانه 150 هزار خودرو برسد و پس از آن بود که در سال 2022 اعلام کرد تولید کامیون‌های برقی را دو برابر خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط