فونیکسریمکسبهتام

فورد بالاترین فروش خودرو در ایالات‌متحده را از سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند

عصر خودرو- فورد موتور بهترین فروش سالانه خودرو خود را در ایالات‌متحده از سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند که ناشی از تقاضای پایدار برای شاسی‌بلندهای کراس اوور و پیکاپ‌های این خودروساز است و این خبر تنها یک روز پس از آن بود که بسیاری از همتایانش افزایش دو رقمی در فروش خودروهای جدید را گزارش کردند.

فورد بالاترین فروش خودرو در ایالات‌متحده را از سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، خودروساز دیترویت اعلام کرد که فروش خودرو با 7.1 درصد افزایش به 1.99 میلیون دستگاه در سال 2023 رسیده است. در سال 2020، فورد فروش خودروهای جدید اندکی بیش از 2 میلیون دستگاه را به ثبت رساند. به طور کلی، طبق داده‌های Wards Intelligence، فروش خودروهای جدید در ایالات‌متحده در سال گذشته حدود 15.5 میلیون دستگاه به پایان رسید که از این میزان، خودروهای برقی از جمله هیبریدی حدود 17 درصد را تشکیل می‌دهند.

    خریداران آمریکایی به جای خودروهای سدان و هاچ بک به سمت وسایل نقلیه بزرگتر مانند کراس اوورهای شاسی بلند و پیکاپ گرایش پیدا کرده‌اند زیرا مصرف‌کنندگان ایمنی و کاربرد آن وسایل نقلیه را ترجیح می‌دهند. با این حال، تحلیلگران هشدار داده‌اند که نرخ‌های بهره بالا ممکن است به تمایل مصرف‌کنندگان برای خودروهای جدید آسیب برساند.

    فروش مدل های برقی فورد، مانند پیکاپ لایتنینگ F-150 و کراس اوور موستانگ Mach-E نیز تقریباً 18 درصد افزایش یافت و به 72 هزار و 608 دستگاه نسبت به سال گذشته رسید. مدل‌های برقی این شرکت 3.6 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند.

    بر اساس گزارش رویترز، فروش خودروهای هیبریدی فورد در مقایسه با سال گذشته بیش از 25 درصد افزایش داشته و به 133 هزار و743 دستگاه رسیده است و حدود 7 درصد از کل فروش آن را به خود اختصاص داده است. فورد با فروش 1.99 میلیون خودرو، پس از جنرال موتورز و تویوتا، سومین خودروساز بزرگ ایالات‌متحده از نظر فروش بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم